ANcom Blog

internet i web platforme

10 ključnih SEO strategija za vlasnike Facebook Fan stranica

U današnje vreme kada Facebook zauzima drugo mesto po popularnosti na internetu, posle Google-a, Facebook Fan stranica postala je kao druga matična stranica za sve firme koje drže za sebe.

Evo 10 korisnih saveta kako da optimizujete svoju Facebook Fan stranicu.

1) Izaberite najbolje ime za svoju Facebook Fan stranicu, i nemojte ga menjati

Izbegnite iskušenje da ime svoje stranice prepunite ključnim rečima – ovo će pre odbiti potencijalne posetioce vaše strane, nego što će vam doneti bolji plasman kod pretraživača. Izbegnite i generičke nazive poput „putovanja“ ili „računari“ jer Facebook preporučuje da njihove Fan stranice koristite za promociju svoje firme, tako da neutrališu update-e sa generičkih stranica. Najbolje je da koristite pravo ime firme ili biznisa za koji pišete stranicu, i kada ga jednom izaberete – nemojte ga menjati – jer vas ovo može koštati poena kod pretraživača.

2) Izaberite najbolji URL (facebook username) za svoju Facebook Fan stranicu

Facebook je od skora omogućio da izaberete „vanity URL“ za svoju stranicu – i ovo je najbolja mogućnost koju imate kad se radi o SEO strategijama Facebook Fan stranice – URL možete izabrati na www.facebook.com/username - izaberite ime koje vas najbolje pretstavlja, npr. www.facebook.com/vašeime_vašbiznis – ovde još uvek postoji mogućnost da povežete neke ključne reči sa svojim imenom, jer Facebook ne sankcioniše ključne reči koje su deo vašeg URL-a. Međutim, budite sigurni da birate URL koji zaista pretstavlja vaš posao – jer nema garancija da Facebook u budućnosti neće sankcionisati i URL (username) sa generičkim pojmovima, kao što je učinio sa stranicama.

Još jedna napomena – morate da skupite bar 25 „FANOVA“ za svoju stranicu, da bi vam Facebook dozvolio da birate svoj username.

3) Koristite „About“ tekstualni boks da smestite ključne reči blizu vrha svoje stranice

Jedna od najvažnijih SEO strategija koju treba da koristite za svoju Facebook Fan stranicu kad god je to moguće je da smestite što više ključnih reči što bliže vrhu stranice. Pošto Facebook ograničava vlasnike stranica da pišu veliku količinu teksta na default (podrazumevanom) tabu „Zid“ (wall), „About“ boks je najbolje mesto za dodavanje još ključnih reči, s obzirom da je najbliže moguće vrhu stranice.

Ograničenje je i ovde 250 karaktera, tako da morate mudro da birate reči.

4) Koristite „Info“ tab da ubacite još važnih ključnih reči i bitnih linkova do svoje strane

Facebook kreira „info“ tab za svaku Facebook stranicu koja sadrži važne podatke i opise – popunite ovo polje, jer vam pruža mogućnost da upišete još važnih ključnih reči i linkova, što će povećati ukupni rezultat vaše stranice u Google pretrazi.

Važni podaci koje obavezno treba da navedete su: kontakt podaci firme (adresa, telefon i sl.), delatnost i proizvodi firme, i naravno, korporativni web sajt.

5) Kreirajte „Statičke FBML“ bokseve i tabove da smestite obimne sadržaje i još statičkih linkova do svoje stranice

Koristite FBML aplikaciju na Facebook-u. Iako Facebook na podrazumevanim stranicama ograničava broj dozvoljenih karaktera, kreirajući nova polja pomoću FBML aplikacije imate priliku da dodate obimnije tekstove, više linkova, i slika. Ipak, treba napomenuti da svaki od tabova kreiranih na ovaj način u očima Google-a predstavlja poseban URL.

6) Postavite linkove do svog web sajta (i drugih relevantnih sajtova) na svoju Facebook stranicu

Korišćenje opcije objavljivanja statusa na Facebook-u vam pruža moćan alat da smestite direktne linkove blizu vrha stranice.

Možete promovisati linkove na dva načina:

  1. Upišite link (URL) direktno u status i podelite ga sa svima – na ovaj način link će voditi direktno na linkovani sajt
  2. Koristite „zakači link“ ( „attach link“) opciju kada objavljujete na Facebook-u – na ovaj način Facebook otvara linkovani sajt u prozoru koji sadrži Facebook-ov meni na vrhu strane. Dok je diskutabilno koliko je ovo dobro ili loše, sa druge strane, kada koristite ovu opciju, Facebook automatski povlači naslov (title tag) i sadržinu vaše stranice, i takođe sugeriše thumbnail sličicu za prikaz, što je dobro.

7) Dodajte slike sa snimcima događaja i opisima i diskusioni forum

Ovo skoro da se podrazumeva, ali treba još jednom naglasiti: MORATE DA IMATE ŠTO VIŠE INTERESANTOG SADRŽAJA na svojoj stranici da biste privukli posetioce. U ovome će vam sigurno pomoći dodavanje fotografija događaja i otvaranje diskusija.

Kada postujete fotografije, koristite opise sa odgovarajućim ključnim rečima.

Facebook omogućava da svi sadržaji koji su podeljeni sa drugima budu dostupni i za pretragu, zato koristite sve raspoložive alate da iskoristite ovu pogodnost.

8) Steknite više linkova objavljujući link do svoje Facebook Fan strane na svim svojim sajtovima

Mnoštvo linkova sa autoritativnih sajtova ka vašoj Facebook stranici sigurno će vam biti od koristi. Počnite tako što ćete postaviti link do stranice sa svog oficijelnog web sajta.

Facebook vam takođe nudi virtuelni bedž sa linkom do vaše Facebook stranice i tasterom „sviđa mi se“, jer je i u njihovom interesu da sakupe što više linkova na facebook.com.

9) Steknite što više linkova unutar Facebook-a tako što ćete pridobiti više fanova svoje stranice

Facebook smešta linkove do Facebook stranica na početnu stranu korisničkog profila svojih korisnika, tako da, što više „fanova“ imate, imaćete i više linkova koji vode na vašu Facebook stranicu. Zamislite koliko ovo znači kada imate stotine, hiljade ili milione „fanova“.

10) Ojačajte recipročno linkovanje unutar Facebook-a tako što ćete inspirisati fanove da komentarišu sadržaj vaše stranice ili se pridružuju preko taba „sviđa mi se“ („like“)

Kad „fanovi“ komentarišu ili se pridružuju preko tastera „sviđa mi se“ (like), Facebook linkuje njihovo ime nazad do njihovog profila. Kao rezultat ovoga stvara se virtuelni ciklus postepenog povećavanja vrednosti linka vaše stranice.

Zaključak

Dok razvijanje Facebook stranice zahteva mnogo kreativnosti i rada, SEO strategija vam pomaže da poboljšate poziciju stranice u pretrazi. Samim tim, nećete biti ograničeni samo na ljude koji su se pridružili vašoj stranici i njihove prijatelje, već ćete dobiti i mogućnost da prezentujete stranicu svima koji su na Facebook-u tako što će vašu stranicu pronaći preko Google-a. Priznaćete da ova mogućnost nije za zanemarivanje.

Originalan tekst na engleskom jeziku možete pogledati ovde

Ako vam se dopao ovaj prevod, pridružite se ANcom zajednici na Facebook-u.

Slični tekstovi:

2 komentara na 10 ključnih SEO strategija za vlasnike Facebook Fan stranica

  1. Bojan kaže:

    Mogu li kao pojedinac koji radi u privatnoj firmi (SFI – reklamiranje proizvoda preko IT) da orvorim FB Fan stranicu i pozovem drugove, prijatelje, rodbinu…da je pogledaju i prosire vest o istoj.
    Nisam zvanicni PR firme, vec samo radnik!

  2. SOAPSHOP kaže:

    stranica je fantasticna

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>