ANcom Blog

internet i web platforme

10 načina kako da besplatno promovišete svoj novi web sajt

Vaš novi web sajt je postavljen i spreman za posetioce. Ima privlačan web dizajn, optimizovan je za pretraživače, sadrži puno korisnih informacija. Vaš posao još uvek ne zarađuje i niste poznati u širim krugovima. Kako da sada privučete posetioce na nov sajt? Sigurna sam da sve ove „tehnike“ već znate, ali, nije loše podsetiti se svega na jednom mestu.

  1. Najpre očigledne stvari koje ne treba zaboraviti: počnite od svojih poznanika, prijatelja, i naravno, poslovnih saradnika, ako ih već imate – obavestite ih da ste postavili nov web sajt – da biste im olakšali pristup, pošaljite im link do svog web sajta putem e-mail poruke ili preko društvenih mreža, kao što je Facebook, Tweeter i sl.
    Facebook je odlično mesto da nastavite promociju – objavite u svom statusu adresu svog web sajta. Otvorite fan stranicu za svoju firmu i pozovite Facebook prijatelje da se pridruže. Isto možete učiniti i preko Tweeter-a i ostalih društvenih mreža gde ste aktivni – pošaljite tweet sa adresom svog web sajta. Važna napomena: – nemojte spamovati naloge svojih prijatelja – dovoljno je da ih jednom obavestite o sajtu, jer vam se inače može desiti da blokiraju vaše poruke.
  2. Postoji mnogo sajtova koji su direktorijumi linkova i koji dozvoljavaju besplatan upis. Možete početi recimo sa pretragom u Google-u za reči „dodaj sajt“ – videćete da će ih biti dosta koji imaju ovu opciju. Nemojte po svaku cenu upisivati svoj sajt u svaki direktorijum – prvo pregledajte sajt, pretražite kakav sadržaj nudi, pa se onda priključite. Razmislite da li biste vi pristupili sajtu firme koja se reklamira preko dotičnog sajta, da li je možda u pitanju spam sajt, sajt sa piratskim ili nelegalnim sadržajem i sl. – sigurno nećete želeti da se promovišete na ovaj način.
    Postoje i sajtovi koji dozvoljavaju upis, ali ne možete upisati svoju web adresu ako ne uplatite određeni iznos – ako je reč o uglednom sajtu, kao što je na primer Yellow Pages, iskoristite ovu mogućnost – ako su nekome potrebne vaše usluge, lako će vas pronaći ako upiše u Google recimo, ime vaše firme i grad u kome se nalazi – najčešće je ova kombinacija reči prva za koju ćete se plasirati u prvih deset na Google-u, jer konkurencija za baš vašu kombinaciju naziva i grada retko kad je velika.
    Takođe, veliki broj sajtova nudi razmenu recipročnih linkova – to znači da će postaviti vaš link na svoj sajt ukoliko i vi postavite njihov – budite oprezni sa ovim. Najčešće ovakvi sajtovi imaju jednu stranicu gde postavljaju sve linkove do sajtova sa kojima su ih razmenili, a te stranice često su malo ili nikako posećene. Ponekad se čak dešava da oni postave vaš link na svoj sajt, ostave ga tu neko vreme, za slučaj da proveravate, a onda ga obrišu. Ukoliko se upuštate u razmenu linkova, dobro promislite o tome sa kim razmenjujete linkove.
  3. Kontaktirajte ljude iz svoje i srodnih delatnosti (svi mi poznajemo ljude iz svoje struke iz perioda školovanja) – ukoliko imaju web sajt, zamolite ih za saradnju – možda možete da prodajete proizvod koji nudi vaš kolega na svom sajtu, a da on vas za uzvrat promoviše kao svog prodavca. Ako je u pitanju uslužna delatnost, ako se bavite npr. izradom nameštaja, ponudite svom snabdevaču da ga reklamirate na sajtu kao prodavnicu odličnog materijala, a za uzvrat neka snabdevač postavi link sa vašim web sajtom kao nekoga ko koristi njihovu robu i izrađuje kvalitetan proizvod. Ovde je problem što najčešće velike i razvijene firme ne žele ovakav vid saradnje sa malim i tek nastalim firmama – zato pronađite nekoga ko ima još uvek mali krug klijenata kao i vi, tako da možete ostvariti obostranu korist.
  4. Ako ste član nekog foruma, postavite link do svog web sajta u svom potpisu, ili se pohvalite u nekoj temi koja je tome namenjena (ako postoji) – opet, ne budite nametljivi – niko ne voli dosadnu samopromociju. Najbolje bi bilo ako možete da predstavite svoj web sajt tamo gde znate da može da bude interesantan.
  5. Još jedan popularan sajt omogućava besplatan upis – to je Youtube – ukoliko imate da ponudite interesantan video sadržaj – to može biti recimo vaš video tutorijal ili snimak procesa proizvodnje za neki vaš proizvod – registrujte se na Youtube-u, i postavljajte svoje video materijale. Ne zaboravite da svaki video vežete za odgovarajuće ključne reči (počnite od naziva videa), kao i da na kraju snimka ubacite adresu svog web sajta (sa privlačnom porukom kao što je „ako vas interesuje još o ovoj temi posetite www.primer.rs“)
  6. Iskoristite servis Google mapa – Google omogućava da besplatno obeležite lokaciju svoje firme na mapi sveta, pa čak i da postavite slike proizvoda i video snimke. Ovo je više nego dobra mogućnost da promovišete svoj web sajt – potrebno je samo da posedujete gmail nalog (besplatan je, naravno)i da, kada unesete podatke, verifikujete unos da bi se potvrdilo da ste onaj za koga se predstavljate. Verifikacija se može izvršiti pomoću SMS poruke, poziva na fiksni telefon mesta koje se upisuje ili putem dopisnice.
  7. Ima mnogo web sajtova koji omogućavaju da pišete članke za njih (nažalost, uglavnom su na engleskom jeziku) – ako pronađete sajt koji se bavi tematikom koja je srodna vašoj delatnosti, vični ste pisanju i imate šta da kažete, to je odlična prilika da promovišete sebe i svoj web sajt, kao autor kvalitetnog i korisnog teksta.
  8. Ponudite besplatne resurse na svom web sajtu – ukoliko se vaša firma bavi delatnošću koja proizvodi nešto što se može postaviti na internet (izrada softvera, izrada digitalnih čestitki, i sl) – napravite promotivni proizvod koji će moći besplatno da se preuzme. Naravno, podrazumeva se da ćete u okviru tog proizvoda uključiti i svoju web adresu, na nenametljivom mestu, da oni koji su preuzeli materijal mogu da se podsete odakle su ga preuzeli, i da upute svoje prijatelje na isto web mesto.
  9. Ne treba zaboraviti ni „off line“ medije – ako već štampate vizit karte, plakate i sl. (a sigurno ćete to raditi ako tek počinjete sa poslom), obavezno uključite i svoju web adresu na vidljivom mestu štampanog materijala. Nije loše ni u okviru poslovnog prostora ili ispod natpisa sa imenom firme na ulazu, postaviti diskretno i web adresu sajta.
  10. I na kraju, ne zaboravite da koristan sadržaj najbolje promoviše svaki web sajt – zvuči otrcano, ali zaista je tako. Ako svojim posetiocima pružite razlog da se stalno vraćaju na vaš sajt, jer pronalaze uvek korisne i sveže informacije, budite sigurni da će oni vaš web sajt promovisati dalje, odn. prosleđivaće link svojim prijateljima i poznanicima, i tako ćete proširivati svoj krug klijenata na sve veći broj ljudi.

Slični tekstovi:

20 komentara na 10 načina kako da besplatno promovišete svoj novi web sajt

  1. bokij kaže:

    Odlicno objasnjeno !!

  2. Milan kaže:

    Odlični saveti, dobro je da se sve nalazi na jednom mestu….pozz

  3. Dragoslav kaže:

    Fino i korisno! Ipak, deluje kao malo skolski. Mislim da bi mnogo veci efekat bio da je data svaka ili bar jedna opcija sa dobrim i/ili losim primerom.
    Znam da za to treba vremena ali vredi…

  4. Maki kaže:

    Kakvi saveti, kome još treba sajt? To je najveća prevara koju su smislili poštenom narodu da uzimaju pare, čuj da plate nešto što ne mogu da opipaju, liznu i gricnu? Svašta

  5. e-oglasi kaže:

    Pokrenuo sam besplatan poral za oglase i aukcije e-oglasi.rs i pokušavam povećati posećenost, unaprediti SEO, linkovati …
    Hvala za savete, nadam se da će biti od koristi.

  6. Milan kaže:

    Dosta dobri, i pre svega dugoročni saveti. Možda bi bilo dobro da nam date savete i kako za svaku od online vrsta promocija pronađemo mesto na webu gde se može postaviti link.

  7. oglasi kaže:

    Pa dosta toga zavisi ,barem po meni od pozicije na pretraživaču.Može sajt da bude ekstra i sadržaj ( ono content is king ) a šta ima na internetu da već nema i da se neko sa tim ne bavi ?
    A ne znam možda i ja griješim s ovim ,veoma je teško to treba svakom biti jasno.
    Veliki problem ovde kod nas je što ljudi nemaju novca da plate onima koji znaju više od njih i onda guraju taj svoj sajt nekako sami .

  8. Nikola kaže:

    u srbiji su prilično oskudni resursi na kojim je moguće vršiti promociju, ali to važi za sve učesnike i ko se potrudi ima i više šansi za uspeh

  9. vlado kaže:

    kako mozemo da bolje pozicioniram svoj sajt na googlu , hvala na pomoci

    • ZORAN kaže:

      Lepo je objasnjeno. Ja imam sajt za privatne casove matematike casmatematike.com i svakako ce mi sve ovo dosta koristiti. Savetujem pazljivo citanje. Hvala

  10. goran kaže:

    Sve provereno….

  11. Zlatko kaže:

    Do sad sam shvatio da sve zapravo ide kolko para tolko muzike. Nadam se da grešim.

  12. Nemanja kaže:

    Odlicni saveti, pogotovo za nas koji smo pocetnici (amateri) u imanju webstranicu svoje kompanije i u njenoj promociji

  13. Teodora kaže:

    Odlicno objasnjeno. Ovo su bas informacije koje su mi bile potrebne.

    Puno hvala

  14. Nenad kaže:

    Zaboravio si možda da napomeneš da se sajt može promovisati i kvalitetnim i relevantnim komentarisanjem postova na srodnim blog postovima.
    Pozdrav.

  15. bobi kaže:

    lepo ste to objasnili hvala

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>