ANcom Blog

internet i web platforme

Kako da pripremite tekst za web sajt

Ukoliko želite funkcionalan i privlačan sajt, morate svojim posetiocima da ponudite kvalitetan sadržaj. Za kvalitetan sadržaj nije dovoljno imati dobre fotografije i video materijale, već pre svega morate da obezbedite čitak i razumljiv tekst.

Evo nekoliko pravila koja treba da poštujete kada pripremate tekst za internet

  1. Nemojte pisati suviše stručnim jezikom, ali se takođe nemojte obraćati čitaocu kao da pričate trogodišnjem detetu – pronađite zlatnu sredinu koja će ujedno odražavati vaš profesionalizam, i omogućiti posetiocu sajta da razume o čemu govorite. Dakle, poštujte svoje čitaoce.
  2. Poštujte osnovna pravila formatiranja teksta, kao što su pisanje naslova, podnaslova i paragrafa. Niko neće čitati dugačak i nepregledan tekst, bez ijednog podnaslova. Zainteresujte svoje čitaoce i pružite im priliku da za što kraće vreme, čitajući samo podnaslove, steknu uvid u sadržinu stranice, i na taj način odluče da li će pročitati ceo tekst. Koristite pravilno znakove interpunkcije, radi bolje preglednosti teksta. Ne zaboravite da se većina ljudi ne zadržava na internet stranici duže od nekoliko sekundi, ukoliko odmah ne pronađe ono što traži.
  3. Poštujte osnovna pravila pravopisa! Bez obzira kojom se delatnošću bavite, na internetu vaš sajt govori umesto vas. Ne biste želeli da na potencijalnog klijenta ostavite utisak aljkave i neobrazovane osobe, zar ne?
  4. Uvek imajte na umu da treba da pišete informacije koje će biti korisne čitaocima. Kad se radi o poslovnom sajtu, nikoga ne zanima vaša detaljna biografija počev od osnovne škole, ili koliko dece imate. Ali je zato podroban spisak projekata na kojima ste sudelovali sigurno korisna stvar koju treba staviti na sajt.

Optimizacija teksta za Google i ostale pretraživače

I u slučaju kada se ne razumete u web tehnologije, samom pripremom materijala za sajt možete mnogo doprineti njegovoj optimizaciji i pozicioniranju kod pretraživača, tako što ćete na pravilan način pripremiti tekstove za sajt.
Poštujte gore navedena pravila, a pritom uzmite u obzir još nekoliko:

  1. Neka vam naslovi i podnaslovi sadrže ključne reči za koje želite da se pojavite u pretrazi. Ovo naravno ne znači da je ovo dovoljno da „iskočite“ prvi u Google-u, ali je jedna od poželjnih stvari koje možete da uradite da biste povećali svoje šanse da se dobro plasirate kod pretraživača.
  2. Bez preterivanja! Ovo se odnosi na prethodno pravilo – nikada nemojte pisati tekst da biste „nagurali“ što više ključnih reči na svoj sajt. NIKADA nemojte da zaboravite da tekstove pišete pre svega za posetioce sajta, a kvalitetan sadržaj će vremenom pronaći svoj put do čitalaca.
  3. Trudite se da svaki naslov i podnaslov dobro opisuje sadržinu paragrafa na koji se odnosi. Najbolje je da se reči koje su u naslovu sadrže i u paragrafu na koji se odnosi. Ako ne poštujete ovo, može se čak desiti da budete penalizovani od strane Google-a, koji može ovo da shvati kao namerno veštačko ubacivanje ključnih reči, bez odgovarajućeg korisnog sadržaja.
  4. Obezbedite što više kvalitetnih linkova do sličnih sadržaja unutar teksta, recimo, objašnjenja stručnih pojmova koje spominjete, veze do vaših distributera ili snabdevača i sl.

Zaključak

Kada pripremate tekstove za svoj web sajt, vodite se time da vaša internet prezentacija predstavlja vas na internetu, i zato se potrudite da u svakom pogledu ostavite najbolji utisak na potencijalnog klijenta. Razmislite kakve biste sve činjenice naveli da je u pitanju sastanak uživo, i počnite od toga i kada pripremate materijal za sajt.
Ukoliko imate još nekih nedoumica pri pripremi materijala za sajt, slobodno nas kontaktirajte ili ostavite komentar u ovom blogu.
Da biste upotpunili pozitivan utisak za posetioce web sajta, biće vam potrebno i da sajt bude vizuelno i funkcionalno profesionalno osmišljen, za šta se možete obratiti stručnjacima za web dizajn.

Slični tekstovi:

4 komentara na Kako da pripremite tekst za web sajt

  1. Ivan kaže:

    Da li je bolje pisati tekst u trecem licu, ili u prvom licu recimo za sajt firme?

  2. ancomAdmin kaže:

    Ivane, po mom mišljenju – ako se želi zvaničniji ton, onda je bolje koristiti treće lice. Ovo je bolje za velike kompanije koje pre svega žele da ostave utisak poslovnosti i efikasnosti. Ako je u pitanju firma koja želi da se prikaže kao topla i prijateljska – recimo vrtić za decu – onda je bolje pisati u prvom licu „Mi u vrtiću „Cvetić“ trudimo se da se deca osećaju prijatno i činimo sve da se lepo zabave“.

  3. [...] pravopisa – kao što sam istakla u tekstu „kako pripremiti tekst za web sajt“, nepoštovanje pravopisa je pre svega znak nepostojanja poštovanja prema posetiocu sajta. Ako vi [...]

  4. Ljubiša lon@eunet.rs kaže:

    Molio bih ako ima neko ko stručno može da napiše tekst i
    opise za WEB sajt da mi se javi.
    na mail ili tel 064 212 65 35

Ostavite odgovor na Ljubiša lon@eunet.rs Odustani od odgovora

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>