ANcom Blog

internet i web platforme

Servisi za razmenu lajkova – da li se isplati koristiti ih?

Svi oni koji tek započinju posao, ili su početnici u promovisanju svoje firme na internetu, sigurno sanjaju o uspehu „preko noći“. Jedan od načina da brzo uspete je da imate veoma dobro posećenu internet stranicu ili Facebook fan stranicu koja ima veliki broj „lajkova“. Zato mi se povremeno dešava da dobijem zahteve od klijenata da im kreiram stranicu na Facebook-u i osvojim veliki broj „lajkova“ za njih za kratko vreme. Da li je ovako nešto moguće?
Odgovor je: da!
Da li će vaš posao od ovakve radnje „doživeti“ direktnu ili indirektnu korist u vidu povećanja obima poslovanja?
Odgovor je: Najverovatnije NE!

Kako postići veliki broj „lajkova“ na Facebook stranici za kratko vreme?

Naime, postoje servisi koji nude ovakvu uslugu, i obično rade na korelacijama Facebook-a, Twiter-a, i eventualno Linkedin-a i ostalih društvenih mreža. Princip je da se registrujete za njihov servis (najčešće potpuno besplatno), i na taj način dobijete pristup bazi stranica korisnika koji su takođe registrovani na ovu uslugu. Vaš zadatak je da „lajkujete“ što više tuđih stranica, i na taj način prikupljate bodove, i onda i drugi „lajkuju“ vas. Zvuči primamljivo? Ovaj servis ima bar nekoliko očiglednih mana.

  1. Veliki broj nekvalitetnih „lajkova“ i onih „lajkova“ koji kratko traju – neko će lajkovati vašu stranicu da bi prikupio bodove, iako ga proizvod ili usluga koju nudite uopšte ne zanima. Neko se neće ni potruditi da pogleda ko ste vi i čime se bavite, jer isto kao i vi „juri“ za velikim brojem „lajkova“. Mnogi će posle nekog vremena iskoristiti opciju „dislike“ (ne sviđa mi se), i jednostavno vam oduzeti svoj „lajk“. Na ovaj način samo ste iskorišćeni radi eventualne koristi nekog trećeg lica.
  2. Ukoliko poslujete na teritoriji Srbije i regiona, šanse da osvojite kvalitetne „lajkove“ pomoću servisa za razmenu „lajkova“ su vam toliko male da su zanemarljive. Veoma malo naših ljudi/firmi koristi ovakve servise. Od tog veoma malog broja ljudi, teško da ćete pronaći i jednog koga interesuje vaš proizvod ili usluga, a pritom je u moru drugih stranica koje je „lajkovao“ zapazio baš vas.
  3. Izgubićete veliku količinu vremena (ili novca, ako angažujete nekog drugog da klikće za vas), a nećete dobiti ništa ili skoro ništa. Uložite planirano vreme ili novac na kreiranje kvalitetnog sadržaja, odn. poradite na kvalitetu, a ne kvantitetu.
  4. Pitanje verodostojnosti – da li je logično da, recimo vlasnik malog lokalnog biznisa, ima na svojoj Facebook stranici 5.000, 100.000 ili čak milion „fanova“? Naravno da nije. Na taj način možete čak postići negativan utisak kod potencijalnih klijenata, jer dovodite u pitanje integritet svoje firme i poverenje koje bi trebalo da zaslužite.

Cilj posedovanja Facebook Fan stranice je interakcija sa potencijalnim klijentima. Da bi neko postao vaš „fan“, morate mu ponuditi kvalitetan sadržaj, koji se neće sastojati samo iz promocija vaših proizvoda i usluga, već i iz neke vrste korisničke podrške, odgovaranja na pitanja i sl. Posetioci koje zavredite na ovaj način verovatno će vam biti verni i u budućnosti, postaće (ako već nisu) vaši klijenti, i preporučivaće vas dalje, čime ćete osvojiti veći broj „pravih“ „lajkova“.

Dakle, da li se isplati razmenjivati „lajkove“ da bi se osvojio veliki broj „fanova“?

Po mom mišljenju, definitivno NE!
Možda će neko pitati – zašto se toliko ljudi pridružuje ovakvim servisima ako nisu isplativi? Moje mišljenje je da na svetskom tržištu možda i mogu biti isplativi, ako vam je svejedno da li je vaš potencijalni klijent iz Indije, Amerike, Srbije, i ako unapred računate sa gubitkom određenog broja fanova koje niste uspeli da zainteresujete.
Na kraju, ako vas interesuje da li servisi za razmenu „lajkova“ zaista funkcionišu – ja sam isprobala jedan na jednoj test stranici, i zaista sam dobila za dvadesetak minuta kliktanja možda 50 „lajkova“. Najnegativniji utisak mi je bio što sam trenutno bila zatrpana promocijama raznih sajtova i firmi za koje nikada nisam, niti verujem da ću ponovo čuti. Verujte mi da vam to nije potrebno.

Slični tekstovi:

3 komentara na Servisi za razmenu lajkova – da li se isplati koristiti ih?

  1. SEO alati kaže:

    Jedna takva stranica za razmenu lajkova je u potpisu ovog komentara.
    Dobro je pitanje da li se mogu iskoristiti ovakvi servisi. Kazete u postu da neozbiljno deluje kada firma ima 10 000 lajkova. Odlicno, onda udrimo po konkurenciji da neozbiljno deluju :-). Salu na stranu, ali svaki link sa drustvenih mreza je dobar za SEO. Link moze imati manju ili vecu vrednost, ali ne moze da skodi.
    Ove stranice za razmenu lajkova obicno imaju i drugih mogucnosti, np: povecanje broja posetilaca, povecanje broja YouTube pregleda i dr.
    Ko moze da tvrdi da pozicija na Google-u ne zavisi od broja posetilaca na vasem sajtu? Da pozicija YouTube snimka ne zavisi od broja pregleda? Šta je starije: koka ili jaje? :-)

  2. Misho kaže:

    Slazem se da se direktno ne isplati, jer takvi lajkovi a priori nisu korisni, jer ti ljudi nisu potencijalni klijenti. Sa druge strane novu stranicu od par stotina lajkova nece niko da lajkuje, dok ako imate 100k lajkova ljud lajkuju ne pitajuci sta je, cak vas i fb preporucuje. Tkadoje broj g+ utice na pretragu pa samim tim moze imati efekta.

  3. naltrexone kaže:

    Mislim da takvi sajtovi imaju smisla. Ne postoji drugi nacin da se dobije ogroman broj lajkova, odnosno vrlo je tesko ako se ne radi o necemu sto je izuzetno zanimljivo da hiljade lajkuje samo od sebe. Nisam ih koristio, ali nisam protiv.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>