ANcom Blog

internet i web platforme

10 načina da oterate posetioce sa svog web sajta

Evo nekih smernica šta sve treba da izbegavate kada kreirate web sajt:

  1. Popup prozori – ovo su oni iritantni prozori koji se otvaraju kada kliknete na neku stranicu na sajtu bez ikakve vaše dalje akcije (klika) – to su obično reklame, ponude da se preuzme neki softver (često i skriveni virus), i sl. Ne želite da iznervirate svoje posetioce čim pristupe vašem sajtu, tako da izbegnite „iskačuće“ prozore na svojoj web stranici, kako ne biste izgubili dragocene posetioce. Pritom, svi moderni web browseri imaju u podrazumevanim opcijama mogućnost da blokiraju popup prozore, tako da ih većina posetilaca neće ni videti. Ukoliko je iz nekog razloga potrebno da imate sadržaj u popup prozoru, upozorite posetioca da mora da uključi opciju otvaranja popup prozora na vašem sajtu kako bi pristupio sadržaju.
  2. Iritantne trepćuće animacije – ovo je na sreću prevaziđena tehnika isticanja nekog sadržaja na sajtu, najčešće komercijalnog karaktera u vidu benera. Ovakve animacije imaju za svrhu da privuku pažnju posmatrača, ali, istraživanja pokazuju upravo suprotno – mi nesvesno izbegavamo da uopšte pročitamo sadržaj sa ovakvog iritantnog benera, tako da na ovaj način možete postići suprotno od željenog, a to je da privučete pažnju posetioca sajta.
  3. Web strana pretrpana reklamama – još jedan način da iznervirate svoje posetioce jeste da im „servirate“ mnogo reklama, a veoma malo korisnog sadržaja na stranici. Ukoliko ste u programu Google Ads ili objavljujete druge reklamne sadržaje, odredite za to jasno definisan prostor na sajtu, i potrudite se da se reklame prikazuju uz relevantne tekstove koji će koristiti vašim posetiocima.
  4. Nepoštovanje pravopisa – kao što sam istakla u tekstu „kako pripremiti tekst za web sajt“, nepoštovanje pravopisa je pre svega znak nepostojanja poštovanja prema posetiocu sajta. Ako vi niste uložili trud da napišete tekst tako da bude čitak i razumljiv svakom, zašto bi se neko drugi trudio da ga čita? Ne morate da unajmljujete lektora za baš svaki redak teksta, ali potrudite se da pišete pravilno i da izbegnete greške u kucanju. Ako niste sigurni kako se nešto piše, danas postoji mnogo sajtova sa tematikom pravopisa, tako da možete da se informišete na Google-u, i čak nešto i naučite.
  5. Suviše velika ili suviše mala slova – velika slova su ekvivalent vikanju u „pravom“ ljudskom razgovoru. Mala, sa druge strane, zahtevaju dodatni napor pri čitanju. Vi želite da vaši čitaoci što lakše i brže dođu do potrebnih informacija, i da se osećaju na vašem sajtu prijatno i informisano. Nikako ne želite da ih oterate zahtevajući od njih dodatni trud pri čitanju teksta ili vikanjem, koje je, pre svega, nepristojno.
  6. Dugačak tekst bez podnaslova – imati puno informacija na sajtu je dobro, ali neka te informacije ne budu nabacane bez ikakvog reda i formatiranja. Obezbedite adekvatne podnaslove za svaki pasus na strani, koji će opisivati ono o čemu se govori u tom pasusu. Vodite se time da neće svako imati vremena da čita detaljne opise, omogućite pomoću naslova i podnaslova da se u roku od nekoliko sekundi može doći do najvažnijih informacija koje tekst sadrži.
  7. Sajt se predugo učitava – koliko god vaš sajt bio možda privlačan za oko, ako je pretpran animacijama ili velikim fotografijama, mnogi internet namernici će izgubiti strpljenje pre nego što se stranica učita i otići kod vaše konkurencije. Koristite samo onoliko animiranih efekata koliko je potrebno da se stekne prijatan utisak interaktivnosti na sajtu, a za prikaz fotografija koristite galerije sa thumbnail sličicama – slikama koje će biti manje u težini i rezoluciji i neće opterećivati stranicu. Naravno, podrazumeva se da klikom na svaku manju sličicu posetilac može da pogleda fotografiju u originalnoj rezoluciji. Ukoliko nudite izuzetno „teške“ fajlove za preuzimanje (recimo, preko 2MB), upozorite posetioce na veličinu fajla pre nego što započnu preuzimanje. Na primer: „Preuzmite programski dodatak ovde (4,5MB)“
  8. Stranice koje i posle 3 klika ne vode nikuda – ne treba da „zavlačite“ svoje posetioce beskonačnim brojem klikova. Svaka stranica i informacija na sajtu mora da bude dostupna preko 2, najviše 3 klika. Ukoliko „šetate“ posetioca kroz svoj sajt, navodeći ga da će na sledećoj strani pronaći ono što traži, a potom ga na toj stranici ponovo upućujete na sledeću, i tako u nedogled, budite sigurni da će izgubiti strpljenje i potražiti informaciju na konkurentskom sajtu koji ima bolje organizovanu navigaciju.
  9. Nepostojanje iole uočljive navigacije – svi smo navikli na određenu formu kada putujemo internetom – očekujemo linkove koji su uočljivi (izdvojeni od ostatka teksta pomoću boje, podvlačenja, itd.) i koji imaju adekvatne nazive. Odgovarajući nazivi za linkove pomoći će vam i kada se radi o optimizaciji vaše web stranice za Google i druge web pretraživače (SEO), tako da svakako preporučujem da uložite vreme u pravilno organizovanje linkova.
  10. Zastarele informacije ili „praistorijski“ izgled sajta – ako na sajtu držite informacije koje su očigledno zastarele – ovo je veoma loša reklama. Posetioci mogu pomisliti da ste odavno zatvorili firmu, ili da ste se toliko „upetljali“ u loše poslovanje da nemate vremena ni da mislite o svom sajtu. Slično važi i za izgled sajta – ukoliko vaša web prezentacija podseća izgledom na kraj dvadesetog veka, odajete utisak da ne želite ili ne možete da uložite u razvoj svoje web strane, što znači da verovatno ne ulažete ni u drugim oblastima svog biznisa, što je jednako veoma lošoj reklami.

Volela bih da čujem i VAŠE mišljenje, pa da produžimo ovaj spisak. Učestvujte u našoj Facebook diskusiji, ili ostavite komentar na ovom blogu.

Slični tekstovi:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>