ANcom Blog

internet i web platforme

Tipovi linkova i njihov značaj za SEO i pozicioniranje na Google-u

Svi znamo da linkovi igraju značajnu ulogu u pozicioniranju web sajta kod internet pretraživača. Dobar sadržaj ne vredi puno ako niko ne ukazuje na vaš sajt niti deli vaš sadržaj. Međutim, treba da budete svesni da nisu svi linkovi isti.

Evo nekoliko uobičajenih tipova linkova:

  1. Recipročni linkovi – ovo je vrsta linkova koje Google najmanje vrednuje. Recimo, dogovorite se sa vlasnikom drugog sajta da podignete jedan drugom rejting na Google-u. On će postaviti vaš link na svom sajtu, vi njegov na svom. Ova tehnika masovno je korišćena u godinama na početku ovog veka, i to vrlo efektno. Međutim, pretraživači su u međuvremenu umanjinili vrednost ovakvih linkova i oni danas donose malu korist za SEO vašeg sajta.
  2. Link u footer-u: kada Google skenira web stranu, tekst koji se nalazi pri vrhu strane smatra najvažnijim, a njegova važnost opada kako se krećemo ka dnu strane. Ovo je zbog toga što momci iz Google-a smatraju da će i pravi posetilac sajta prvo videti ono što je pri vrhu strane, a da će ono što je na dnu strane možda i propustiti da vidi. Isto važi i za linkove na stranici. Link koji se nalazi u dnu web strane, odn. footer-u nema velikog značaja za SEO, jer je mala verovatnoća da će ga neko videti i kliknuti na njega.
  3. Zasluženi link sa uopštenim anchor tekstom: Anchor tekst je tekst linka koji je vidljiv na web stranici. Zasluženi link možete dobiti ukoliko je neko pronašao koristan tekst ili informaciju na vašem sajtu i linkuje na vaš sadržaj. Vi nemate pojma o ovome. Sajt ukazuje linkom na vaš sadržaj, ali upotrebljava frazu kao što je „više o ovoj temi pročitajte ovde“ u tekstu linka. Ovaj link ima dobru težinu za Google, ali nije najbolji.
  4. Link sa odgovarajućim anchor tekstom: recimo, neko je pronašao koristan sadržaj na vašem sajtu koji se bavi prevodilačkim uslugama. On linkuje na vaš sadržaj, ali koristi anchor tekst kao što je „prevodilačke usluge“. Ovaj anchor tekst je baš ono čime se vaš sajt najviše i bavi. Google to zna, i ovakav link vrednuje najviše moguće. Ukoliko je opisani link pritom na sajtu sa sličnim sadržajem, recimo, sajt specijalizovan za prevođenje poezije, onda ste dobili najbolji mogući link za SEO svog sajta.

Kakav treba da bude najbolji mogući link ka vašem sajtu, koji ima najveću vrednost za Google?

Da saberemo sve prethodno rečeno: link sa odgovarajućim anchor tekstom, koji se nalazi pri vrhu web strane na sajtu sa tematikom sličnom onom na vašem sajtu, pod uslovom da vi na svom sajtu ne linkujete na sajt koji upućuje na vas. Ovakav link sigurno će vam doneti značajne poene kod pretraživača.

Slični tekstovi:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>