ANcom Blog

internet i web platforme

Šta treba da sadrži kvalitetan web sajt

Evo nekoliko smernica kojima se treba voditi pri planiranju i kreiranju web sajta:

  • Jedinstven naslov i opis svake stranice – svaka strana na sajtu treba da ima unikatan naslov, kao i odgovarajući opis koji adekvatno govori šta se nalazi na stranici. U kodu strane, radi se o TITLE i META DESCRIPTION tagovima.
  • Jednostavna navigacija – prvi uslov za snalaženje na sajtu jeste da poseduje jednostavnu i lako uočljivu navigaciju – na sajtu treba da se podjednako lako snalaze onaj ko je kreirao sadržaj sajta i onaj koji je slučajno nabasao na sajt preko rezultata pretrage. Sav sadržaj treba da bude dostupan u najviše dva klika – nije poželjno „šetati“ posetioca sajta kroz veliki broj strana, ne pružajući mu ono zbog čega je došao.
  • Funkcionalnost – svojstvo sajta koje je usko vezano za predhodnu stavku, odn. navigaciju. Sajt treba da pruži posetiocu ono zbog čega je došao – na primer, ako se radi o kupovini preko interneta, naručivanje i pregled proizvoda mora da bude lako i svima shvatiljivo. Treba da postoje sva potrebna objašnjenja (ništa se ne podrazumeva), kao i sve informacije o prodavcu koje su od značaja za zasnivanje odnosa od poverenja između prodavca i kupca.
  • Prijava na vesti – da bi se posetioci stalno vraćali sajtu, mora im se pružiti mogućnost da dobijaju vesti sa sajta i drugim kanalima komunikacije, kao što je e-mail ili RSS feed.
  • Najčešća pitanja – sve one informacije koje su potrebne posetiocima sajta, a ne mogu da se razvrstaju ni u jednu drugu sekciju, treba da stoje u sekciji „Najčešća pitanja“. Ovo pokazuje da poštujete kako posetioce sajta, tako i svoje vreme, koje na ovaj način nećete trošiti objašnjavajući mnogo puta iste stvari.
  • Kontakt forma – omogućite jednostavnu web formu preko koje posetioci sajta mogu da komuniciraju sa vama. Ukoliko postoji više različitih sektora na koja se mogu odnositi eventualna pitanja, podelite formu na logičan način, na primer: „prodaja“, „marketing“, „servis“ itd.
  • Kontakt podaci – podaci o firmi kojoj pripada sajt, naročito broj telefona i adresa sedišta, moraju biti na vidnom mestu istaknuti u navigacionom meniju i dostupni na svakoj stranici sajta.
  • Koristan sadržaj – ovo bi trebalo da bude osnovna svrha svakog sajta – da pruži informacije koje će posetiocu sajta na neki način biti korisne. Inače neće biti razloga da bilo ko poseti vaš sajt više od jednog puta.
  • Korisni linkovi – koliko god sadržaj na sajtu bio detaljan i koristan, uvek se može obogatiti korisnim linkovima sa drugih sajtova. Ne budite škrti u deljenju sadržaja sa drugih sajtova i posetioci će to umeti da cene.

Slični tekstovi:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>