ANcom Blog

internet i web platforme

9 načina da vaš blog bude prvi na Google-u

Da biste napravili uspešan blog, potrebno je mnogo truda i upornosti.

Donja slika slikovito pokazuje zašto mnogi blogeri ne uspeju, a pozajmila sam je iz sjajnog članka autora seomoz.com o povećanju saobraćaja na blogu, koji možete pogledati ovde.

Evo liste 9 stvari koje ne smete ignorisati ako želite popularan blog:

  1. Najvažnije pravilo blogovanja jeste da morate voleti ono o čemu pišete. Pored toga što ćete se umoriti od pisanja o temi koju ne volite ili ne poznajete dovoljno, vaši čitaoci će takođe to osetiti i potražiće sajt nekog posvećenijeg blogera.
  2. Napravite plan i držite ga se – uspešni blogeri pišu svaki dan. Uspešni blogeri su veoma posvećeni. Odredite sebi koliko ćete tekstova napisati nedeljno, i nemojte odstupati od svog plana. Morate se potruditi da biste postali najbolji.
  3. Pišite hrabre i neobične članke – vaš blog može donekle postići uspeh ako iznosite činjenice i prepričavate već ispričane teme, ali zapamtite da se najbolji izdvajaju od ostalih pre svega po svojoj originalnosti. Oni imaju hrabrosti da pišu i misle ono što se drugi ne usuđuju. Iznose smele predpostavke, porede neuporedivo, smišljaju bombastične naslove.
  4. Posmatrajte stvari iz drugačijeg ugla – promenite uobičajeni način gledanja na stvari kada blogujete, i ne bojte se da kombinujete nespojive stvari.
  5. Budite strastveni u blogovanju – svi veliki blogeri pišu sa puno strasti, i to se oseća u njihovim tekstovima. Oni poseduju magnetnu privlačnost koja vas tera da čitate tekst za tekstom.
  6. Budite skromni i uvek učite – sujeta vas neće nikuda odvesti. Pravi blogeri ne stide se da priznaju kada pogreše, i uvek su žedni novih znanja. Kada uradite reviziju svog teksta ili ga dopunite novim činjenicama, to je samo još jedan dokaz koliko ste posvećeni oblasti o kojoj pišete.
  7. Ne budite škrti na linkovima – preporučite blogove koje volite da čitate. Obogatite tekstove linkovima do sajtova koji omogućavaju pribavljanje podrobnijih informacija o temi o kojoj pišete.
  8. Kombinujte različite tipove sadržaja – ne ograničavajte se na pisanje, već budite kreativni. Slike, grafikoni, video klipovi…sve ovo može upotpuniti vaš blog i dati mu novu, interesantniju dimenziju.
  9. Nikad ne odustajte – vaš blog može postati poznat nakon 6 meseci rada ili nakon 6 godina. Samo uporni i vredni opstaju… i iskaču prvi na Google-u.

Srećno u osvajanju interneta!

Facebook statistike

Ako ste među onima koji svakodnevno provode po nekoliko sati na Facebook-u, sigurno će vam biti interesantno da saznate interesantne aktuelne statisitke vezane za ovu društvenu mrežu.

  • Do kraja marta 2012 godine, Facebook ima čak 901 milion aktivnih korisnika.
  • Oko 80% aktivnih korisnika ove popularne društvene mreže živi van Sjedinjenih Američkih država i Kanade.
  • 526 miliona je prosečan broj dnevno aktivnih korisnika Facebook-a u toku mesec dana.
  • Do kraja marta 2012 godine, ostvareno je više od 125 biliona povezivanja prijatelja preko Facebook-a.
  • U proseku, preko 300 miliona fotografija se objavi svaki dan na Facebook-u.
  • U prvoj četvrtini tekuće godine, u proseku 3,2 biliona „lajkova“ i komnetara dnevno budu objavljeni na ovoj društvenoj mreži.
  • Do kraja marta 2012 godine, ima više od 42 miliona Facebook biznis stranica, sa više od 10 „lajkova“
  • Facebook je dostupan na više od 70 jezika.
  • Facebook korporacija trenutno upošljava više od 3.500 zaposlenih.

izvor: newsroom.fb.com

Zašto je važno održavanje web sajta

Prvi slučaj – zastareo dizajn web sajta

Vaš web sajt izgleda zastarelo, dizajn je bio aktuelan sredinom devedesetih godina…

Šta vaš klijent misli?

„Ovi nisu pipnuli sajt 10 godina. Sigurno im se i u firmi nahvatala paučina. Posao verovatno ne ide najbolje. Bolje da pogledam one druge, dalje su mi, ali barem drže do sebe i imaju moderan web sajt…“

Drugi slučaj – mnoštvo razbijenih linkova (eng.broken links)

Mnogi linkovi na vašem sajtu vode do nepostojećih stranica. Tekstovi su menjani, ali površno, nije vođeno računa o postojećim linkovima na sajtu niti Google indeksu.

Šta vaš klijent misli?

„Ne postoji ova strana… Čekaj da pogledam ovu… ni nje nema. Ma ovo su neki neozbiljni…Idem opet na Google!“

Treći slučaj – zastarele informacije

Stručni članci o proizvodima koji više nisu aktuelni, nevažeći brojevi telefona, „najnovije vesti“ datiraju od pre 2 godine…

Šta vaš klijent misli?

„Poslednja vest – 21.3.2009 – kod njih se ne dešava baš puno…“Intel Pentium 3 – akcija“ – ma ovi mora da su odavno zatvorili firmu.“

Četvrti slučaj – zastareo „imidž“

Promenili ste vizuelni identitet firme, ali web sajt nije promenjen.

Šta vaš klijent misli?

„Čekaj, ovo nije njihov logo…ma sigurno sam otvorio pogrešan web sajt!“

Zaključak

Nemojte dozvoliti da vaš sajt izgubi posećenost i počne negativno da utiče na vaše poslovanje. Ukoliko nemate sajt koji samostalno možete da ažurirate (CMS), razmislite o angažovanju stručnjaka za održavanje vašeg web sajta. Vodite računa da ozbiljno i profesionalno održavanje mora da podrazumeva ne samo tekstualne izmene, već i praćenje statistika, backup sajta, strategiju promovisanja na društvenim mrežama, izgradnju linkova, itd. Ukoliko ste zadovoljni web sajtom koji imate, obratite se prvo timu koji ga je izradio i zatražite ponudu za održavanje.

U slučaju da vam se ne dopada ideja da odvajate mesečno iznos za održavanje sajta, uložite u izradu CMS sajta, koji ćete moći samostalno da ažurirate. Ovo ne znači da vam povremeno neće biti potrebno da angažujete stručnjaka radi manjih intervencija na sajtu i bekapovanja, ali ćete moći da održavate svoj sajt svežim i objavljujete aktuelne vesti, što će sigurno biti korisno posetiocima vašeg sajta i imidžu vaše firme.

Cilj svakog poslovnog web sajta jeste da ostavi dobar utisak na posetioce, stvarajući prostor za izgradnju poverenja potencijalnog klijenta u vas i vaše angažovanje. Zbog toga je važno da vaš web sajt ne pruža ružnu sliku o vama. Mislite o tome!

Kako pribaviti verodostojne informacije preko interneta

Svi mi manje više koristimo Google za pribavljanje raznolikih informacija. Ipak, treba imati na umu da je internet dostupan svima i da skoro svako može da piše skoro sve što hoće. Kako izabrati „prave“ rezultate u moru rezultata pretrage?

Evo nekoliko saveta:

  • Idite tamo gde je izvor informacije – na primer – ako želite da se informišete o Microsoft Windows-u, idite na sajt kompanije Microsoft. Potražite njihove informacije, i sledite njihove smernice u vezi karakteristika softvera, smernica gde kupiti određeni softver, tipa licenci i td.
  • Produbite istraživanje – recimo da želite da se informišete o funkcionalnosti Microsoft Windows 7 operativnog sistema. Pošto ste pogledali šta kaže proizvođač (u ovom slučaju, Microsoft), sad možete da potražite šta kažu korisnici. Potražite profesionalni pregled na nekom od mnogobrojnih sajtova sa tematikom računarskih softvera. Idite na poznate i priznate sajtove iz potrebne oblasti, nemojte verovati onima sa kojima već nemate dobra iskustva.
  • Sledeći korak u pretrazi su forumi, blogovi i slične forme. Da li možete da verujete informacijama na ovakvom tipu sajtova? Zavisi od mnogo toga. Recimo, ako jedna osoba kaže da je nešto dobro, a stotine njih kaže da nije, kome ćete verovati? Ako ste aktivni član nekog foruma, već i sami znate čije mišljenje treba da cenite, a čije ne. Što se tiče bloga, ako ga piše osoba od poverenja (recimo, poznajete rad te osobe) – možete joj verovati. Uvek postoje različita mišljenja, na vama je da odlučite kome ćete verovati.
  • Na kraju, istraživanja pokazuju da ljudi najčešće kupuju ono što su izabrali i njihovi prijatelji i prijatelji njihovih prijatelja. U današnje vreme idealno mesto da podelite utiske o nekom proizvodu, ili brendu, su društvene mreže poput Facebook-a, Twitter-a i sl.

Da li je Internet Explorer 9 dovoljno dobar?

Microsoft je napravio odličan marketinški potez pokušavajući da nas ubedi u kvalitet aktuelne verzije Internet Explorera. Posetite ovaj link i uverite se sami! Radi se o sajtu browseryoulovedtohate.com (srp. brauzer koji ste voleli da mrzite), koji na duhovit način pokušava da dokaže da je najnovija verzija omraženog brauzera zaista dobra.

slika preuzeta sa http://browseryoulovedtohate.com

Prestanite da koristite Internet Explorer 6

Ako još uvek koristite Microsoft Internet Explorer 6, onda spadate u 7% populacije na svetu koja i dalje koristi ovaj brauzer. Internet Explorer 6 je i zvanično proglašen za najgori brauzer ikada. Sam Microsoft poseduje sajt na kome odbrojavaju koliko ljudi još uvek koristi njihov zastareli proizvod. Možete ga posetiti na ovom linku: www.ie6countdown.com/. Momci iz Microsofta pružaće podršku za korisnike IE6 do 2014 godine, ali toplo preporučuju da ga napustite još danas.

Internet Explorer 6 najviše se koristi u Kini, a ne zaboravite da je to zemlja u kojoj ima i najviše računara zaraženih virusima i zloćudnim programima. Sigurna sam da uočavate povezanost ovih činjenica! Ovaj internet pregledač ne samo da ne prikazuje aktuelne web sajtove pravilno, već je i ranjiv, sa puno sigurnosnih propusta, koje zlonamerni hakeri mogu iskoristiti da dođu da vaših poverljivih podataka.

Na kraju, ako ne želite da pređete na jaču verziju Internet Explorera, možete izabrati neki od drugih popularnih brauzera, kao što su Mozilla Firefox ili Google Chrome.

Lepo ponašanje na internetu

Nije teško biti fin. Ili jeste? Za mnoge, internet je mesto gde misle da mogu da se ponašaju kako god hoće, jer mogu da ostanu anonimni. Ipak, možda ste i nehotice bili nekulturni na internetu. I ako mislite da niste, pročitajte ovaj tekst i razmislite ponovo.

Osnovna pravila ponašanja na internetu:

  • Tretirajte ljude koji dele sa vama onlajn okruženje (forum, čet sobu itd.) onako kako biste i sami voleli da budete tretirani. Ovo pravilo važi i u „stvarnom“ životu. Ne bi trebalo da bude teško zapamtiti ga. Ukratko, budite ljubazni, uvek razmislite da li vaš komentar može nekoga da povredi, i nikako se ne upuštajte u namerno vređanje.
  • Pravilo koje se ističe na većini foruma važi i uopšteno za internet: ne širite govor mržnje i negativne ideje koje bi na nekoga mogle da utiču nepovoljno.
  • Nemojte koristiti velika slova kada pišete, jer na internetu, ovo je ekvivalent vikanju. Pogledajte i Istokov tekst o pravopisu, i potrudite se da pišete pismeno.
  • Kada ste novi u nekom internet okruženju, predstavite se. Ovo je prvo što biste uradili kada komunicirate sa nepoznatima u realnom životu, zašto bi na internetu bilo drugačije?
  • Kada srećete „novajlije“, recimo, na forumu, uputite ih. Budite blaži prema njima nego prema „starim“ članovima.
  • Ako pišete nešto što treba da bude šaljivo, koristite odgovarajući emotikon (smajli), kako biste svima pokazali da ne mislite ozbiljno. Inače možete nekoga nehotice uvrediti ili biti pogrešno shvaćeni.
  • Ako vas neko na internetu nervira, pokušajte da ga ignorišete umesto da ga vređate. Ako osoba ugrožava druge, prijavite je odgovarajućoj osobi (npr. administratoru sajta) i učinite to putem privatne poruke.
  • Ne zaključujte prebrzo i dozvolite i drugima da izraze svoje mišljenje. Budite tolerantni.
  • Nemojte pisati istu stvar mnogo puta. Ako niste zavredili komentare, verovatno postoji razlog za to. Budite strpljivi.
  • Razmislite pre nego što nešto napišete. Internet izražavanje ipak nije isto što i govor licem u lice. Ako postujete na forumu, dobro razmislite u kojoj kategoriji to treba da uradite. Ako odgovarate na pitanje, pročitajte prvo šta su drugi napisali – možda je neko već dao odgovarajući odgovor.
  • Poštujte opšta pravila okruženja u kom se nalazite. Ako se učlanjujete u forum, obavezno pročitajte pravila ponašanja i ponašajte se u skladu sa njima. Pravila najčešće postoje sa razlogom.
  • Ako pišete zvaničan tekst i obraćate se kao profesionalac, koristite zvanični ton i persirajte. Ako komunicirate neobavezno, sa svojim vršnjacima ili stalnim članovima foruma koji posećujete, opustite se i pričajte svojim svakodnevnim govorom.
  • Nemojte spamovati. Ne objavljujte svoje reklame i linkove tamo gde im nije mesto, a naročito nemojte biti agresivni u tome.
  • Na kraju, internet je zasnovan na ideji deljenja i diskutovanja. Potrudite se da podelite svoje znanje, pomozite drugima kada to možete, i učinite to nesebično i skromno.

Ovaj spisak sigurno nije konačan. Biće mi drago da ga dopunite u komentarima!

Jedinstveni link na svaki Facebook profil

Da li ste znali da postoji jedinstveni link u okviru Facebook-a, koji vodi na profil onoga koji je ulogovan? Kopirajte u adresni bar brauzera: http://facebook.com/profile.php?=73322363 (ili kliknite na navedeni link) – pod uslovom da ste trenutno ulogovani na Facebook, videćete da se otvara stranica sa vašim profilom.

Pomoću ovog linka možete se našaliti sa svojim prijateljima, recimo, objavite na Facebook-u status „Pogledajte najposećeniji profil na Facebook-u: http://facebook.com/profile.php?=73322363„. Svaki prijatelj će misliti da se radi o njegovom profilu jer će klikom na link otvoriti svoj profil!

5 načina da iritirate prijatelje na Facebook-u

  1. Igrajte sve igrice koje postoje na Facebook-u i šaljite zahteve za njih svim prijateljima.
  2. Pošaljite nekome sa kim ste poslednji put komunicirali pre 10 godina zahtev da šeruje vaš link, ili, još bolje, da lajkuje vašu Facebook stranicu koja je potpuno prazna.
  3. Objavljujte u statusima linkove do svojih naloga na drugim društvenim mrežama gde ste šerovali neki treći beznačajan link.
  4. Dok slušate muziku, svakih 5 minuta objavljujte statuse sa citatima iz pesama koje trenutno slušate…
  5. Pozovite nekoga za prijatelja. Kada prihvati, poništite prijateljstvo. Zatim mu ponovo pošaljite zahtev sa izgovorom da ste ga „slučajno obrisali iz prijatelja“. I tako u nedogled…

Šta vas nervira na Facebook-u?