ANcom Blog

internet i web platforme

Pretraživač koji čuva vašu privatnost – DuckDuckGo

duckduckgo

Da li ste znali da Google i ostali „veliki“ pretraživači prate svaki vaš korak? Ovo znači da Google „pamti“ svaku vašu pretragu, pokušavajući na osnovu sajtova koje ste već posećivali da odredi šta bi vas moglo interesovati u novoj pretrazi.

Iako „Veliki brat“ Google želi da veruje da je ovo skladištenje vaših podataka i vašeg ponašanja na internetu dobronamerno, ako pogledate malo širu sliku, shvatićete da na ovaj način podaci o vama bivaju čuvani i deljeni sa drugima na način koji nije uvek poželjan.

Čuvajući podatke o ključnim rečima koje ste ukucavali, kao i o sajtovima koje ste posećivali, Google zadire u vašu privatnost. Ovo na mnogo načina može biti korisno za Google – najočigledniji način je plasiranje plaćenih (Google Ads) reklama za koje pretraživač pretpostavlja da vas interesuju. Više klikova donosi pretraživaču veću zaradu.

Kako sačuvati privatnost u pretrazi?

Postoji lak način da sačuvate svoju privatnost dok vršite internet pretragu. Probajte fantastični DuckDuckGo.

DuckDuckGo nudi sve opcije koje imaju i ostali pretraživači (pretragu slika, videa, blogova, itd.), ali pritom ne prati vaše kretanje na internetu. Tačnije, ne pamti vaše podatke i nudi uvek najrelevantnije rezultate pretrage, umesto favorizovanih rezultata samo za vas, onoga što momci iz Google-a zovu „personalizovana pretraga“.

DuckDuckGo može se lako postaviti kao Home (početna) strana u Firefox i Safari brauzerima. Na taj način možete se još danas rešiti „velikog brata“ i nastaviti da bezbedno surfujete internetom.

Probajte pretragu preko ovog linka.

Inače, DuckDuckGo pretraživač postoji već 8 godina, ali, sudeći prema njihovoj zvaničnoj internet stranici, 98% ljudi i dalje ne zna za njega. Javite kako vam se dopada ovaj pretraživač, i, naravno, širite vest dalje.

Google Atari igrica

Evo jedne zanimiljivosti iz Google pretrage:

atari

Za one manje snalažljive, igrici možete da pristupite i klikom na ovaj link!

Kad „komšijin mali“ otvori firmu

Nije više pravilo da jeftine sajtove niskog kvaliteta izrađuje „komšijin mali“ za 50 EUR na crno. „Komšijin mali“ sada ide u korak s vremenom i otvara firmu za izradu sajtova. Odlika ovakve firme je da je usluga i dalje na nivou vrednosti od 50 EUR, ali se ta usluga pod okriljem „mi smo ozbiljna registrovana firma“ naplaćuje mnogo, mnogo više, odn. kao da se radi o kvalitetnoj „normalnoj“ usluzi. Čuvajte se ovakvih firmi, jer ma koliko malo bilo ulaganje, ulaganje u ovakav „ultra jeftin“ sajt je isto kao i da ste uložene pare bacili ili poklonili – potpuno neisplativo.

Kako prepoznati firmu koju drži „komšinijin mali“?

  • Na prvi pogled sajt izgleda sasvim normalno. Razlog za ovo je što komšijin mali nikada ne troši bespotrebno svoje vreme – on koristi gotove (često i besplatne) templejte za web sajt, u koje samo ubacuje svoj tekst i slike. U tome ne bi bilo ničeg lošeg, da komšijin mali ove gotove proizvode ne predstavlja kao svoje lične: „kvalitetan web dizajn“, „programiranje“ i sl. su pojmovi kojima se kiti tekst o velikoj umešnosti i struci „komšijinog malog“.
  • Komšijin mali ne poštuje vašu inteligenciju i vređa je time što mu je tekst pretrpan pojmovima za koje misli da će mu pomoći da bude prvi u pretrazi za neku ključnu reč, ali koji tako natrpani uništavaju smislenost teksta. Na primer, strana na sajtu ima naslov „Web sajt cena – web sajt cena Beograd – Sajt cena Srbija“ – potpuno besmisleno za posetioca sajta, i krajnje nefunkcionalno. Radi se o namernom ponavljanju ključnih reči radi boljeg plasmana u Google pretrazi. Nedopustivo za prave profesionalce!
  • Nepoznavanje osnovnih pojmova u web izradi je još jedna odlika komšijinog malog. Na primer, ukoliko koristim neki od besplatnih sistema za ažuriranje sadržaja (CMS), a želim da se predstavim kao profesionalni web developer, nikada neću ostaviti difoltni favikon sistema na svom sajtu, već ću ga zameniti svojim. Favikon je ona mala ikonica koja se prikazuje pored adrese sajta u adresnom baru brauzera.
    Na slici ispod možete videti primer gde firma nudi usluge profesionalne izrade sajta po dobrim cenama, a pritom čuva originalni Joomla logo kao svoj lični favikon:joomla-fav – da li je ovo odraz profesionalizma? Lenjost ili neznanje? Verovatno i jedno i drugo.
  • Komšijin mali nije škrt na obećanjima. Želite da povećate promet 100%? Moguće je. Želite za 20 ključnih pojmova da se plasirate na Google-u za nedelju dana i bez ikakvog truda? Moguće je. Komšijin mali sve obećava, ali je slab u realizaciji, u šta ćete se uveriti čim mu isplatite dogovorenu sumu.
  • Često nema vidljivih rezultata rada – komšijin mali nema portfolio. Pravda se time da ima toliko posla da ne stiže da ga napravi, ili se krije iza „poverljivosti odnosa sa klijentom“ i „poslovnih tajni“.
  • Komšijin mali ima agresivan marketing – slanje spam-pošte, Google reklama, objavljivanje linkova po forumima i blogovima… sve su ovo tehnike koje komšijin mali koristi da reklamira svoju firmu. Zašto? Zato što on nema vid marketinga koji pravim profesionalcima donosi najviše klijenata, a to je marketing „od usta do usta“ odn. preporuka.

Da li ste vi imali prilike da sretnete Komšijinog malog?

Kako prijaviti firmu na Google mape

kako-prijaviti-firmu-na-google-mape

Transkript:

1) Pristupite sajtu Google Places na adresi: http://www.google.com/business/placesforbusiness/ i kliknite na “sign in” u gornjem desnom uglu, kako biste se prijavili na svoj nalog.

NAPOMENA: Da biste prijavili firmu na Google mape, potrebno je da imate registrovan Google nalog, što većina nas i ima. Ukoliko nemate Google nalog, lako ga možete otvoriti na adresi https://accounts.google.com/

2) Klikom na “sign in” dobićete prozor kao na slici ispod, gde je potrebno da upišete svoje parametre Google naloga:

3) Nakon prijave, dobićete Google Places prozor, kao na slici ispod. Izaberite iz padajućeg menija svoju lokaciju (npr. Serbia), a zatim u prostoru ispod upišite telefonski broj firme koju prijavljujete na Google mape. Ovo je potrebno kako bi Google proverio da li upis za određenu firmu već postoji.

4) Pošto se uveri da za vašu firmu ne postoji već upis, Google će vam otvoriti formular sa pitanjima, kao na slici ispod. Formular pažljivo popunite tačnim informacijama, jer nakon klika na “submit” dugme, Google će vas obavestiti da će na adresu firme koju ste naveli biti poslat verifikacioni kod. Ukoliko kasnije želite da menjate predhodno popunjene informacije, Google vam može ponovo tražiti da verifikujete promene.

5) Kako bi listing vaše firme na Google mapama postao aktivan, potrebno je da sačekate 2 – 3 nedelje dok ne dobijete dopisnicu od Google-a sa verifikacionim kodom. Nakon dobijanja koda, prijavite se na svoj Google nalog na lokaciji Google Places i verifikujte unos.

Nakon verifikacije, može proći do nedelju dana dok vaš listing ne postane javno vidljiv.

50 NE na Facebook-u

Slučajno sam nabasala na ovaj tekst i naveo me na razmišljanje o našem (balkanskom) stavu prema internetu. Još uvek smo, rekla bih, u „kamenom dobu“, naročito kad se radi o privatnosti i bezbednosti na internetu. A Amerikanci su se već opekli na tim poljima, i debelo razmislili o svemu.

Kako bismo mogli da se učimo na tuđim geškama, umesto na svojim, mislim da je korisno pročitati pomenuti tekst. Kako ne biste imali opravdanje da to ne učinite, evo i mog, malo slobodnijeg prevoda, u koji sam dodala i neka svoja zapažanja.

* Tekst sadrži i neke savete vezane za pristojnost na internetu, i, mada su većini već poznati, nisam htela da ih uklanjam, kako bi prevod ostao kompletan.

  1. Facebook nije Twitter – dakle, ne objavljujte statuse svakih 5 minuta, jer to može da bude vrlo iritantno za vaše prijatelje.
  2. Nemojte koristiti programčiće koji objavljuju koju muziku slušate kao status na Facebook-u. Razlozi isti kao i pod brojem 1)
  3. Ne koristite ALL CAPS. rečeno je milion puta do sad, ali evo još jednom: velika slova na internetu znače VIKANJE. Ne podižite glas, naročito u društvu nepoznatih. Ustvari, nemojte nikad.
  4. Ne postujte sliku svakog obroka koji pojedete. Hm… ovo bi trebalo reći društvu na Instagamu
  5. Ne preterujte u objavljivanju linkova sa Youtube-a. Većina ljudi ih neće kliknuti, naročito ako svaki čas objavljujete novi link. Ja bih dodala i to da, ako već postujete neki link, postavite i objašnjenje zašto ga objavljujete, kako biste zainteresovali prijatelje da kliknu i pogledaju. Link bez objašnjenja – čista nekultura i nepoštovanje mojeg ja! Objašnjenja kao što je „Morate pogledati“, „Must see“ i slično se ne priznaju kao objašnjenja!
  6. Poštujte pravopis i gramatiku kada pišete statuse! I ovo je milion puta rečeno, ali, nije suvišno reći još jednom. Pritom, na mnogim poslovima će vam tražiti dobre komunikacijske sposobnosti, a njih nećete pokazati ako pišete nepismene objave po društvenim mrežama…(Sada počinju dobri saveti!)
  7. Ne objavljujte tuđe tajne na Facebook-u
  8. Ne objavljujte javno svoje devojačko prezime! MSN kao razlog za ovaj savet navodi to da mnogi sajtovi još uvek koriste ovaj podatak kada treba da vas identifikuju. Ja ću još dodati – oni koji vas poznaju, znaju da ste promenili prezime i lako će vas pronaći. Oni koji vas (više) ne poznaju – zašto biste im olakšali da vas pronađu?
  9. Ne pričajte o politici. U Srbiji, ovo je malo teže. Ali bilo bi lepo. Facebook je društvena mreža zabavnog karaktera, ne budite onaj koji kvari zabavu!
  10. Nemojte deliti javno intimnu prepisku sa svojim partnerom… Srednjoškolke, da li ste čule?!
  11. Ne dozvolite da budete uhvaćeni u laži. Primer: rekli ste poznaniku da nećete otići na neki događaj, kako biste ga izbegli. Sledećeg dana, tri prijatelja vas taguju na slikama sa tog događaja. UPS! Uhvaćeni ste.
  12. Iz sličnih razloga, nikada nemojte tagovati nekog na slici, bez njegove dozvole, jer ga možete nehotice dovesti u nepriliku.
  13. Ne objavljujte slike kreditnih kartica i drugih poverljivih informacija! Nemojte biti laka meta za lopove.
  14. Ne objavljujte javno svoj broj telefona. Sve što objavite javno na društvenoj mreži, Google indeksira i vidljivo je svima. Da li hoćete da ceo svet zna vaš telefon?
  15. Ne objavljujte slike svoje dece sa jasno vidljivim/prepoznatljivim lokacijama gde se trenutno nalaze. Ne objavljujte javno podatke poput „moje dete ide u školu u toj i toj ulici“ i slično.
  16. Ne objavljujte javno da ste dobili otkaz. (može se negativno odraziti na pronalaženje budućeg posla)
  17. Ne objavljujte predugačke postove na Facebook-u. To mu nije namena. Ako ne možete da ćutite, otvorite blog i udrite po njemu.
  18. Ne sinronizujte Facebook sa igricama. Osvojili ste 800 poena u Farmville-u? Stvarno? Koga je briga! Ovo je jedan od najčešćih razloga da vas prijatelji blokiraju.
  19. Ne objavljujte fotografije koje prikazuju vaše loše manire ili ekstremno ponašanje. Slike na kojima se opijate, šetate polugoli ili „divljate“ na žurci – neće vam nikako pomoći ako ih sutra vidi vaš sadašnji ili budući poslodavac.
  20. Ne objavljujte slike kuće/stana u kom živite. Naročito ako je na njima vidljiv kućni broj ili druga karakteristika po kojoj biste lako bili locirani.
  21. Ne objavljujte javno ako ste osvojili ili nasledili veliki novac!
  22. Ne čuvajte rizične/kompromitujuće fotografije onlajn. Čak i ako su privatne, razmislite šta bi se desilo ako neko dođe u posed vaše lozinke ili budete prevareni nekom fišing metodom. Ne rizikujte bespotrebno!
  23. Nemojte otvarati lažne Facebook profile da biste maltretirali druge.
  24. Nikad ne priznajte na drušvenoj mreži da ste učestvovali u bilo kakvoj ilegalnoj aktivnosti.
  25. Ne postavljajte nepotpune statuse koji zahtevaju saosećanje i diskusiju. Primer „Život je ponekad tako težak“
  26. Potrudite se da „ne mračite“ u svojim statusima. Možda se imali loš dan, ali ako ispsujete ceo svet i napišete da mrzite sve ljude, kakvu će to sliku dati o vama? Da li ćete se pokajati kada vas prođe bes što ste javno pokazali svoje negativne emocije?
  27. Ne ogovarajte svoje ili profesore svoje dece na Facebook-u – gotovo je sigurno da će sve što napišete o njima nekako doći do njih!
  28. Ne pričajte o seksu. Vaša intimnost treba da ostane samo vaša. Odmah zamislite da vaš profil čita vaša mama/profesor/poslodavac i razmislite ponovo o tome šta pišete!
  29. Ne pričajte na Facebook-u ono što ne biste ispričali Sudiji, krivičnom ili prekršajnom. U savremenom svetu, digitalni medij se sve češće koristi kao dokaz za utvrđivanje istinitosti i sleda događaja u pravnim procesima.
  30. Ne spemujte nepoznate! U prevodu – ne šaljite zahteve za prijateljstvo bez obajšnjenja ko ste i zašto želite da budete prijatelji sa osobom kojoj šaljete zahtev.
  31. Ne objavljujte javno gde se trenutno nalazite – nikada nije dobra ideja da svi znaju gde ste trenutno, ili gde niste!
  32. Ne objavljujte smrt neke osobe na društvenoj mreži! To nije adekvatan način da neko sazna za tragičan događaj.
  33. Ne šaljite masovne pozivnice svim prijateljima odjednom! Vama je možda lako da odete na HAPPY HOUR u Londonu, jer tamo živite. Meni u Beogradu može samo biti iritatno da stalno dobijam pozive od vas za događaje kojima realno ne mogu da prisustvujem.
  34. Ne objavljujte više od 10 slika svoje bebe dnevno! Po mom mišljenju, i tih 10 je previše.
  35. Ne prikazujte svoj broj telefona, adresu ili e-mail. Ne olakšavajte zlonamernicima i spemerima!
  36. Ne koristite haš-tagove („#“). Baš je cool što ste na tviteru, ali, meni vaš način pisanja može biti iritantan, a možete i delovati kao spemer.
  37. Nikad ne objavljujte slike tuđe dece bez dozvole njihovih roditelja!
  38. Ne objavljujte statuse poput „Dosadno mi je“, „Spava mi se“ i slično. To izgleda kao da vičete „I ja postojim!“, „Gledajte u mene!“
  39. Ne svađajte se na internetu. Ako ne možete nešto da kažete na pristojan način, bolje je da uopšte ne kažete.
  40. Ne koristite slike za Facebook profil koje ne želite da neko vidi. Google ih indeksira, dakle, javne su, i pojavljuju se kad neko gugla vaše ime!
  41. Ne reklamirajte svoj biznis preko svog ličnog profila! Tako možete lako izgubiti prijatelje. Otvorite Facebook fan stranu za tu namenu.
  42. Ne objavljujte ucenjivačke statuse. Primer: „99% vas ovo neće da podeli“
  43. Ne menjajte stalno status svoje veze na Facebook-u. Razmislite tri puta pre nego što to uradite, ili možete da ostavite pogrešan utisak.
  44. Ne prekidajte stvarno prijateljstvo zbog svađe preko Facebook-a. Savet: ugasite Facebook i nađite se sa prijateljem uživo da izgladite spor.
  45. Ne odgovarajte na klevete. Osoba koja iznosi laži o vama, verovatno će biti prozreta od vaših prijatelja. Ako se pravdate, samo ćete izgledati krivi!
  46. Na Facebook biznis strani, dozvolite da drugi objavljuju statuse. Dozvolite fanovima da učestvuju u kreiranju sadržaja vaše strane, sigurno će vam se isplatiti.
  47. Ne koristite Facebook za komunikaciju sa bliskim prijateljima ako treba da objavite neki važan događaj u svom životu. Ne želite da prijatelj koga viđate svaki dan na isti način sazna da ste se udali, kao i neko koga niste videli 3 godine.
  48. Pažljivo podesite opcije privatnosti na Facebook-u – nema potrebe da svi znaju da li ste ateista ili vernik, kojoj stranci pripadate i slično.
  49. Ne objavljujte u statusima tekstove pesama, iako mislite da se osećate baš kao u pesmi.
  50. Ako ste svedok nekog nemilog događaja putem Facebook-a (zlostavljanje, mobing itd.), ne ustručavajte se da to prijavite nadležnim organima.

Moj život na Facebook-u

facebook-2012

Draga Facebook mrežo,

Zašto misliš da bih 20 najvažnijih događaja koji su mi se deslili u predhodnoj godini objavila na Facebook-u?

Moj život je suviše vredan da bi se povlačio po društvenim mrežama, i nadam se da postoje i drugi ljudi koji dovoljno cene svoju privatnost da ne objavljuju svoje važne događaje na društvenim mrežama.

Nalog na Facebook-u koristim isključivo za administraciju poslovnih strana za svoje klijente.

Eto toliko od mene!

10 poželjnih osobina za budućeg web dizajnera

  1. Mora da VOLI svoj posao. Da, postoje poslovi koje možete obavljati kao zombie, nezainteresovano i ne dajući sve od sebe. E, pa, posao web dizajnera nije jedan od njih. Moraćete da provodite 12 i više sati ispred monitora, da se udubljujete u kodove i da istražujete na internetu… To bi bio pravi pakao ako to ne volite, zar ne?
  2. Poželjno je da:
    1. Patite od nesanice
    2. Budete „noćna ptica“
    3. ILI – budete jedna od onih osoba kojima nije teško da ustanu u 5 ili 6 ujutru…

    - Sve ovo da biste imali svoje vreme, koncentraciju, koja je u web dizajnu preko potrebna, da biste mogli da postignete sve da uradite u dogovorenom roku.

  3. Morate da imate STRPLJENJA. Ni Rim nije sagrađen za jedan dan. Pa, verujte mi, ni jedan dobar web sajt takođe nije. Tu je naravno i faktor nezadovoljnog klijenta – biće potrebno strpljenje da izvršite zahteve poput: „Prva 3 predloga nisu loša, ali voleli bismo da vidimo još koji pre nego što odlučimo“, ili „Promeni ovu podlogu iz crvene u zelenu, obriši pozadinu na ovoj već mutnoj slici“ ili „Nemamo logo u većoj rezoluciji, ti ćeš to začas da napraviš u vektoru, zar ne?“
  4. Poželjno je da imate istraživačkog duha… Internet je velika riznica znanja. I moglo bi se reći da na njemu postoje rešenja za sve probleme. Ipak, ponekad, pronalaženje pravog rešenja je kao da plovite pučinom sa jedinim saznanjem da je obala „sigurno negde u blizini“…
  5. hogar

  6. Morate umeti da progutate knedlu. Svi mi radimo sjajne projekte. Radimo i one prosečne. A dešava se da radimo i takve zbog kojih bismo se najradije sakrili u mišiju rupu i zatvorili profile na svim društvenim mrežama. Zašto? Zato što jednostavno ima klijenata koji ne razmišljaju kao vi. Kojima, recimo, nije važna opšte prihvaćena estetika, već jednostavno, hoće da sve šljašti i mrda. Zato što vi radite za novac, a ne za slavu. I zato što je klijent uvek u pravu i ima poslednju reč. Predhodnu rečenicu ponavljati kao MANTRU.
  7. Treba da imate sposobnost i volju da učite stalno nove stvari, i želju da napredujete u svom poslu. U suprotnom, vreme će vas poraziti. Tačnije, poraziće vas brzina kojom internet tehnologije napreduju, i mnoštvo klinaca koji će želeti da uče više nego vi.
  8. Da posedujete samodisciplinu. Najčešće, web dizajneru ne treba neko da ga tera da radi. On mora imati samokontrolu da može da radi od kuće, ili u kancelariji punoj kolega sa previše slobodnog vremena. Zato što mora da ispoštuje rokove. Zato što se poslovi dobijaju po preporuci, a klijenti se vraćaju samo ako su zadovoljni predhodno urađenim.
  9. Da bude vredan – ovo se možda i podrazumeva iz predhodno napisanog. Lenština ne može opstati dugo u ovom poslu.
  10. Mora da bude preduzimljiv i da ima samoinicijativu. Zašto? Pa jednostavno, da biste napredovali, morate stalno da radite na svom umeću. U trenucima zatišja posla, ne treba samo da odmarate, već i da radite na svojim projektima, redizajnirate sopstveni sajt, napišete odavno potrebnu skriptu, i td.
  11. Poželjno je da bude komunikativan. Iako ovo nije presudno, i znate i sami da su mnogi IT stručnjaci prilično nedrušveni, internet posao je postao takav da jednostavno ne možete opstati sami. Potrebna vam je mreža ljudi od kojih ćete naučiti korisne stvari, koji će vam pomoći da rešite neki problem, koji će linkovati vaš tekst… da ne nabrajam dalje.

Sa lakoćom sam došla do 10 stavki. Lista bi mogla da bude i mnogo duža, ali o tome nekom drugom prilikom…

Za kraj, da parafraziram Duška Radovića „Kada bi svi živeli samo od onoga koliko urade, radili bi mnogo više, a zarađivali mnogo manje.“ Gore pobrojane osobine su potrebne da bi se živelo od sopstvenog rada.

Slika pozajmljena odavde

Facebook igra prljavo

Zašto fanovi ne vide moje objave na Facebook-u?

Nije mnogo prošlo od kada je Facebook ponudio biznis korisnicima opciju da plate za objavljivanje posta sa Fan stranice velikom broju korisnika, sada se srećemo i sa problemom selektivnog objavljivanja postova u „News feed“-u regularnih fanova neke stranice.

O čemu se ovde radi? Facebook je počeo da vaše postove na biznis stranici objavljuje samo desetom delu vaših fanova (10%), i ovo je vrlo očigledno urađeno namenski, da bi se što više biznis korisnika navelo da koristi opciju plaćenih postova na Facebook-u.

Što se mene tiče, ako sam „lajkovala“ neki brend, to znači da želim njihove objave među svojim vestima, a ako ih ne želim, jednostavno neću da ih lajkujem. I tačka.

Ukoliko želite da i dalje pratite objave stranice koju ste izabrali da lajkujete, potrebno je da na vrhu Fan stranice pređete kursorom miša preko polja LIKED i u padajućem meniju kliknete na „Show in News Feed“ (u slučaju da nije već čekirano).

Ovu informaciju prvo sam saznala sa Singi fan stranice, a svima kojima je ovakva informacija bitna, bilo da su fanovi ili vlasnici stranica, preporučujem da je dalje podele.

Oni koji misle da mogu sve…

Ima ih svuda oko nas. Možete ih prepoznati u sledećem modelu ponašanja:

  • Ako voze auto (obično je to neki skuplji model) i desi se da sretnu prijatelja koji takođe vozi, zaustaviće se nasred ulice i zakrčiti prolaz dok se ne ispričaju. Obično nekih 10 – 15 minuta.
  • Nisu čuli za običaj čekanja u redu – ako odlaze u neku ustanovu gde se obično čeka red (banka, pošta, državne institucije i sl.), jednostavno ne vide red i ulaze pravo na vrata ili šalter. To je i razumljivo, jer njihovo je uvek VAŽNO i HITNO.
  • Ako im se pruži prilika da imaju neku vrstu moći, ONI KOJI MISLE DA MOGU SVE su nemilosrdni, i daleko bilo da im padnete šaka.
  • Ako im nešto treba – UZIMAJU. Ne pitaju šta, kako, ko ili čije je. Kad njima nešto treba, oni će da uzmu, ne osvrćući se kako će to da utiče na ostale.
  • Sve ono što mi ostali plaćamo, za njih je besplatno – ne biraju sredstva da ovo ostvare – verbalno, fizički, samo da izbegnu „nepotrebna“ plaćanja.
  • Imaju debelu kožu – teško ih je uvrediti, jer su od malena učeni da je svet njihov i da čovečanstvo postoji samo da bi njima pružilo ono što im treba.
  • Ako se upuste u politiku…ostavljaju iza sebe pustoš, gladne i bose i mnogo materijala za sudske istražitelje.

Čini mi se da u svakoj generaciji odrasta sve više ovakvih ljudi. Da li vi poznajete nekoga ko „može sve„?

Vanredni članak: dole plagijatori!

Baveći se nekim SEO istraživanjima, danas slučajno otkrijem blog koji se nalazi na adresi: blog[dot]assirix[dot]com. Iz razumljivih razloga, podrazumeva se da neću da ih linkujem. Ovi takozvani „blogeri“ iskopirali su čitav niz tekstova sa mog bloga, nigde ne navodeći mene kao autora. Ako vas ne mrzi, pogledajte samo naslove tekstova kod njih i na mom blogu, i videćete da su potpuno isti. Ipak, nisu bili toliko mudri da uklone linkove unutar tekstova, koji i dalje vode na moj sajt, tako da sam ih tako i otkrila. Ovakav bezobrazluk je toliki da ja za to nemam reči, i prosto ne znam kako da reagujem. Pomenuti blog ima i povezani sajt, na kome se autori izdaju za web developere. Možete samo da zamislite o kakvim profesionalcima se radi!

Do sada sam doživela da mi je čovek kopirao kompletan kod sa sajta, pa povukao i moj kod za Google Analitiku, pa sam jedva izdejstvovala da bar to skloni, da mi ne kvari statistike.

Takođe mi se desilo da je jedan sajt iz jedne zemlje iz okruženja, uradio printscreen moje strane, zatim malo editovao okolo, i napisao kako nudi usluge web dizajna…

A ovako besramna krađa kao ova koju sam danas otkrila, podsetila me je da, nažalost, ima jako malo onih koji pošteno rade, a mnogo onih koji kradu i okorišćavaju se o tuđi rad.