ANcom Blog

internet i web platforme

Kad „komšijin mali“ otvori firmu

Nije više pravilo da jeftine sajtove niskog kvaliteta izrađuje „komšijin mali“ za 50 EUR na crno. „Komšijin mali“ sada ide u korak s vremenom i otvara firmu za izradu sajtova. Odlika ovakve firme je da je usluga i dalje na nivou vrednosti od 50 EUR, ali se ta usluga pod okriljem „mi smo ozbiljna registrovana firma“ naplaćuje mnogo, mnogo više, odn. kao da se radi o kvalitetnoj „normalnoj“ usluzi. Čuvajte se ovakvih firmi, jer ma koliko malo bilo ulaganje, ulaganje u ovakav „ultra jeftin“ sajt je isto kao i da ste uložene pare bacili ili poklonili – potpuno neisplativo.

Kako prepoznati firmu koju drži „komšinijin mali“?

  • Na prvi pogled sajt izgleda sasvim normalno. Razlog za ovo je što komšijin mali nikada ne troši bespotrebno svoje vreme – on koristi gotove (često i besplatne) templejte za web sajt, u koje samo ubacuje svoj tekst i slike. U tome ne bi bilo ničeg lošeg, da komšijin mali ove gotove proizvode ne predstavlja kao svoje lične: „kvalitetan web dizajn“, „programiranje“ i sl. su pojmovi kojima se kiti tekst o velikoj umešnosti i struci „komšijinog malog“.
  • Komšijin mali ne poštuje vašu inteligenciju i vređa je time što mu je tekst pretrpan pojmovima za koje misli da će mu pomoći da bude prvi u pretrazi za neku ključnu reč, ali koji tako natrpani uništavaju smislenost teksta. Na primer, strana na sajtu ima naslov „Web sajt cena – web sajt cena Beograd – Sajt cena Srbija“ – potpuno besmisleno za posetioca sajta, i krajnje nefunkcionalno. Radi se o namernom ponavljanju ključnih reči radi boljeg plasmana u Google pretrazi. Nedopustivo za prave profesionalce!
  • Nepoznavanje osnovnih pojmova u web izradi je još jedna odlika komšijinog malog. Na primer, ukoliko koristim neki od besplatnih sistema za ažuriranje sadržaja (CMS), a želim da se predstavim kao profesionalni web developer, nikada neću ostaviti difoltni favikon sistema na svom sajtu, već ću ga zameniti svojim. Favikon je ona mala ikonica koja se prikazuje pored adrese sajta u adresnom baru brauzera.
    Na slici ispod možete videti primer gde firma nudi usluge profesionalne izrade sajta po dobrim cenama, a pritom čuva originalni Joomla logo kao svoj lični favikon:joomla-fav – da li je ovo odraz profesionalizma? Lenjost ili neznanje? Verovatno i jedno i drugo.
  • Komšijin mali nije škrt na obećanjima. Želite da povećate promet 100%? Moguće je. Želite za 20 ključnih pojmova da se plasirate na Google-u za nedelju dana i bez ikakvog truda? Moguće je. Komšijin mali sve obećava, ali je slab u realizaciji, u šta ćete se uveriti čim mu isplatite dogovorenu sumu.
  • Često nema vidljivih rezultata rada – komšijin mali nema portfolio. Pravda se time da ima toliko posla da ne stiže da ga napravi, ili se krije iza „poverljivosti odnosa sa klijentom“ i „poslovnih tajni“.
  • Komšijin mali ima agresivan marketing – slanje spam-pošte, Google reklama, objavljivanje linkova po forumima i blogovima… sve su ovo tehnike koje komšijin mali koristi da reklamira svoju firmu. Zašto? Zato što on nema vid marketinga koji pravim profesionalcima donosi najviše klijenata, a to je marketing „od usta do usta“ odn. preporuka.

Da li ste vi imali prilike da sretnete Komšijinog malog?

Slični tekstovi:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>