ANcom Blog

internet i web platforme

Kako preživeti Google Penguin Update

Ako ste se u prošlosti bavili „sumnjivim“ tehnikama za izgradnju linkova (u „sumnjive“ spadaju sve one tehnike koje izgledaju neprirodno) i plasiranje rezultata sa sajta u Google pretrazi, onda je vrlo verovatno da će Google posle najnovijeg Penguin update-a smatrati vaš sajt za SPAM.

Kako pravilno graditi linkove?

  • Sada je pravi trenutak da razvijate svoj uticaj na društvenim mrežama. Proširujte svoje kontakte, delite interesantne i korisne sadržaje, da biste naveli druge da na prirodan način dele vaše linkove.
  • Nikada ne ograničavajte izgradnju linkova na samo jednu stranicu na sajtu. Kada ukazujete sa drugih sajtova na svoj, nikada nemojte linkovati uvek na istu stranu (najčešće to bude početna), već povezujte linkove sa odgovarajućim stranama unutar sajta. Podrazumeva se da ovo treba da budu strane sa sadržajem koji najviše odgovara temi teksta koji ukazuje na vaš sajt.
  • Nikada nemojte stavljati svuda identičan ANCHOR tekst u svojim linkovima – za one koji ne znaju – to je tekst koji u sebi sadrži određeni link, odn. klikom na taj tekst se odlazi na željenu stranu. Ukoliko svi linkovi koji ukazuju na vaš sajt imaju identičan anchor tekst, ovo će Google-u sigurno izgledati neprirodno, i može lako zaključiti da se bavite SPAM tehnikama.
  • Neka vaš sadržaj bude vredan linkovanja! Prestanite da budete fokusirani na SEO svog sajta i posvetite više vremena kvalitetnom sadržaju. Na ovaj način će vaš sajt napredovati „sam od sebe“, a vi nećete gubiti vreme ostavljajući komentare po blogovima i učlanjujući se na forume samo da biste ostavili svoj link. Ovo je ujedno i najbolji SEO savet koji možete dobiti.

Alat za detektovanje dupliranog sadržaja

Ako je vaš sajt pogođen novim Google-ovim Penguin Update-om, možda treba da razmotrite postojanje dupliranog sadržaja na njemu, pošto je to za Google jedan od glavnih kriterijuma za detektovanje sajtova sa sadržajem niskog kvaliteta.

Evo jednog korisnog alata koji će vam pomoći da utvrdite da li vaš sajt ima dupliran sadržaj: duplicatecontent.net.

Potrebno je da upišete web adresu svog sajta i sajta za koji mislite da je suviše sličan vašem. Alat će iskenirati oba sajta i dati vam procentualan pregled sličnosti, uključujući sličnost HTML koda i sličnost samog teksta. Prema jednom od najvećih SEO autoriteta, sajtu SEOmoz, ukoliko je procenat 95% ili veći, onda definitivno treba da se zabrinete i poradite na svom sadržaju, tako da on bude originalniji.

6 pitanja i odgovora o Facebook marketingu

Sjajno sažeta suština Facebook marketinga od autora danzarrella.com – korisno za sve koji se bave promocijom proizvoda i usluga putem Facebook-a:

Evo i prevoda, za one koji su lenji da čitaju na engleskom:

  1. Kog dana u nedelji je najbolje postovati na Facebook-u? Sadržaji koji se objavljuju vikendom, najviše se dele. Ako birate između subote i nedelje, izaberite subotu.
  2. U koje doba dana je najbolje objaviti status/post na facebook-u? Iznenađujuće, bar meni, ali najviše se dele sadržaji koji se objavljuju u 8 časova izjutra.
  3. Koja vrsta sadržaja je najbolja? Na Facebook-u se najviše dele, ovim redosledom: seksualni sadržaji, zatim pozitivnost i edukativni sadržaji.
  4. Koja reč je najviše puta podeljena (šerovana) na Facebook-u? To je reč: „Facebook“.
  5. Koja reč je najmanje deljena na Facebook-u? To je reč „vs“ (srp. protiv).
  6. Koliko često treba postovati na Facebook-u? Svaki drugi dan je idealno.

Onlajn konvertovanje različitih jedinica za merenje

Slučajno sam naletela na ovaj veoma koristan sajt i želim da ga podelim sa vama. Na sajtu metric-conversions.com možete vršiti najrazličitije konverzije koje vam mogu zatrebati. Na primer: litar u galon, milja u kilometar, celzijus u farehajt, itd. Postoji i lista najpopularnijih upita, radi lakšeg snalaženja, a ako ne možete da pronađete jedinicu koja vam treba, upišite u polje za upit početno slovo, i servis će vam ponuditi jedinice dostupne za konverziju.

Korisno, zar ne?

Google statistike

Evo nešto zanimiljivih statistika direktno iz Google korporacije:

  • Svaki dan 16% upita za pretragu na Google-u su potpuno novi i nikad viđeni do tada!
  • Svakodnevno se izvrši preko bilion pretraga pomoću Google pretraživača.
  • Na prosečan upit za pretragu, Google odgovara za samo četvrtinu sekunde. Radi poređenja, ljudsko oko trepne za deseti deo sekunde.
  • Od 2003 godine, Google je „odgovorio“ na preko 450 biliona novih jedinstvenih upita za pretragu.
  • Nešto manje od polovine upita za pretragu dolazi iz Sjedinjenih Američkih Država.
  • Svaki upit putuje u proseku oko 2.400km, pre nego što se vrati korisniku.

Poklon desktop pozadina

Rezolucija: 1280 x 1024 – za monitore 4:3

Rezolucija: 1680 x 1050 – za monitore 16:9 (WIDE)

Nadam se da će vam se dopasti!

Koliko je posećen vaš sajt?

Imate web sajt koji je veoma slabo posećen, ili čak ni nemate informaciju o posećenosti? Verovatno osoba ili agencija koja vam je izradila web sajt nije vodila računa o optimizaciji sajta za pretraživače (SEO) ili je vaš tadašnji budžet bio premali.

Načinite prvi korak ka poboljšanju svog web sajta – zatražite besplatnu SEO procenu na ovom linku. Dobićete detaljnu analizu svog sajta na e-mail adresu i sugestiju gde ima prostora za poboljšanje SEO sajta.

Otkrijte da li neko kopira vaš sajt

Svi mi koji smo duže vremena prisutni na internetu, s vremena na vreme se srećemo sa problemom „plagijatora“, koji bukvalno kradu sadržaj sa web sajta koji nas predstavlja i predstavljaju ga kao svoj. Nažalost, situacija sa zaštitom autorskih prava u zemlji Srbiji je takva da ne možete baš mnogo učiniti da se zaštitite od internet krađe. Ostavljam vašoj kreativnosti na koji način ćete se boriti protiv plagijatora, a ovom prilokom želim da vam preporučim samo na koji način da ih otkrijete.

Postoji dosta besplatnih i plaćenih servisa koji se bave tematikom dupliranog sadržaja. Jedan od boljih je besplatni copyscape.com. Jednostavno unesite web adresu svog sajta, i dobićete spisak sajtova koji vas kopiraju. Ja sam na taj način pronašla čoveka u Beču koji je kopirao kompletan tekst i slike sa sajta moje firme za web dizajn, i to koristeći komandu „printscreen“. Šta uraditi? Mislim da ne mogu puno toga, osim da se požalim ovde.

Drugi dobar način da uhvatite plagijatora jeste da koristite Google images radi pronalaska sajtova koji koriste vaše slike. Ovo je naročito zgodno za profesionalne fotografe, koji možda imaju i veće šanse da se izbore za svoja autorska prava nego autori sajtova.

  • Otvorite na lokalnom računaru direktorijum u kome se nalaze vaše fotografije.
  • Jednostavno prevucite svoju fotografiju u Google-ovo polje za pretragu slika, i, Google će u rezultatima pretrage prikazati listu sajtova na kojima se nalazi vaša fotografija.

Kako se vi borite protiv plagijatora?

Kako uraditi backup web sajta

Za početak, najvažnije je da znate da li je vaš web sajt dinamički ili statički. Ukratko, ako svoj sajt sami ažurirate, a niste web dizajner ili programer, onda se radi o dinamičkom sajtu. U ovakvom slučaju, potrebno je uraditi kako backup fajlova sa servera, tako i backup baze podataka. Ukoliko se radi o statičkom sajtu, biće dovoljno da samo prekopirate fajlove sajta sa servera.

Kako prekopirati fajlove sajta sa servera na lokalni računar?

Ovo se radi pomoću FTP (File transfer protocol) protokola. Potreban vam je program za FTP pristup web serveru. Najpoznatiji su programi Filezilla, koji je besplatan i Total Commander, koji takođe ima funkciju FTP konektovanja, a besplatan je u DEMO verziji. Oba programa su relativno laka za korišćenje, ali evo uopštenog uputsva:

  • Prvo što treba da uradite jeste da kreirate FTP konekciju. Potrebni su vam parametri pristupa koje ste dobili od vašeg provajdera: korisničko ime i lozinka, kao i vaša www adresa (u parametrima konekcije, obično „host“)
  • Kada kreirate konekciju, potrebno je da se povežete na web server na kome se nalazi vaš sajt. Pronađite folder u kome se nalazi vaš sajt (najčešće „public_html“ ili „www“). Selektujte sve fajlove unutar foldera. Prekopirajte ih kompletno na lokalni računar.

Ovaj postupak čuvanja fajlova sajta na lokalnom računaru je sasvim dovoljan backup, ukoliko se radi o statičkom sajtu.

Kako uraditi backup baze podataka web sajta?

Ako je vaš sajt dinamičkog tipa, i koristi bazu podataka, stvari se malo komplikuju. Bez panike!

  • Ukoliko imate pristup administratorskom panelu svog sajta ( a imate ga ako sami ažurirate sajt) i ako se radi o nekom od besplatnih CMS sistema, poput WordPress-a ili Joomle, pokušajte na sajtu autora CMS-a da pronađete dodatak koji će instalirati alat za lak backup baze podataka. Za WordPress garantujem da plugin postoji, u svakom slučaju. Dalje, pratite uputsva instaliranog dodatka za backup.
  • Druga mogućnost je da imate pristup cpanelu (kontrolni panel) vašeg sajta. Svaki bolji internet provajder ima neki kontrolni panel koji dolazi sa hosting paketom. Kada pristupite cpanelu, potražite alat za upravljanje bazama podataka, recimo, PHPmyAdmin. Pristupite alatu jednim klikom. Pronađite svoju bazu podataka, i izaberite opciju „Export“ (srp. izvezi). Najčešće nije potrebno nikakvo podešavanje dodatnih opcija, već samo sačuvajte bazu na lokalnom računaru, koristeći „Save as“ nakon što aplikacija završi sa izvozom.