ANcom Blog

internet i web platforme

6 načina da zadržite posetioce na svom web sajtu

Ukoliko ste uložili puno u svoj web sajt, bilo da se radi o vremenu, znanju ili novcu, svakako ne želite da dođete u situaciju da poseta na vašem sajtu opada. Ako ste već suočeni sa smanjenim saobraćajem na sajtu, primetili ste pad posećenosti ili se posetioci više ne vraćaju vašem sajtu, evo nekoliko saveta kako da to popravite.

  1. Pružite svojoj ciljnoj grupi ono što očekuje od vas – ukoliko imate sajt o web dizajnu, nemojte objavljivati vesti o tome šta ste doručkovali ili kako ste proveli vikend. Posetioci vašeg sajta dolaze na vaš sajt sa razlogom. Budite fokusirani.
  2. Poštujte svoje čitaoce – nemojte ih bombardovati stručnim terminima tako da vas ne mogu razumeti, jer lako možete biti proglašeni za „prodavca magle“. Mnogo je bolje da pokušate jednostavnim rečnikom da objasnite ono o čemu pišete, tako ćete ne samo ostaviti utisak boljeg stručnjaka, već ćete i zadobiti poverenje čitalaca.
  3. Nikada ne predpostavljajte kvantitet kvalitetu: ne objavljujte nove sadržaje po svaku cenu, već se koncentrišite na kvalitet.
  4. Ponudite nešto po čemu ćete biti prepoznatljivi – budite drugačiji po kvalitetu svoje usluge, savetima o kupovini proizvoda, besplatnim resursima itd. Morate pružiti razlog posetiocima sajta da se ponovo vrate na baš vaše web mesto. Potrudite se da istražite šta radi vaša konkurencija i budite bolji od njih. Toliko je jednostavno.
  5. Ne budite preopširni. Izbegnite da budete dosadni. Nemojte preopterećivati sajt informacijama koje nikoga ne interesuju. Ukoliko predstavljate paletu proizvoda, omogućite pregledan listing, sa odgovarajućim slikama kad god je to moguće. Koga interesuje detaljnija informacija, obezbedite pristup pomoću dugmeta „detaljnije“ – možete upućivati i na sajt proizvođača, ukoliko su informacije preobimne i ne želite da opterećujete čitaoce njima.
  6. Obogatite svoj sajt različitim tipovima sadržaja – to mogu biti fotografije, video sadržaji, članci sa drugih sajtova (naravno, uz obavezno poštovanje autorskih prava) ili korisni linkovi.

Facebook će se plaćati

Godinama se osnivač Facebook-a, Mark Zuckerberg kleo da će ova društvena mreža uvek ostati besplatna za sve. Međutim, od kada je Facebook izašao na berzu sa svojim akcijama, u medijima je počelo da se spekuliše kako pristup ovoj društvanoj mreži više neće biti besplatan.

Sa oko 425 miliona aktivnih korisnika, Facebook je do sada zarađivao i više nego dovoljno od reklama i plaćenih oglasa. Međutim, postoje naznake da, s obzirom da je Zuckerberg vlasnik „samo“ oko 24% akcija društvene mreže, da će posle izlaska na brezu novi vlasnici postati pohlepni i želeti da zarade na svakom korisniku. Da li biste odvojili 15$, da biste i dalje bili prisutni na „Fejsu“?

Da li ćemo zaista plaćati Facebook?

Lično, mislim da je takav scenario malo verovatan. Jer najpopularnija društvena mreža gradila je svoj imidž na tome da je dostupna svima, i mislim da njeni vlasnici ne bi preuzeli baš toliki rizik da zarade 400 miliona dislajkova… Ali ono što mi se čini više nego mogućim jeste da će ubrzo biti uveden Premium nalog na Facebook-u, koji će bogatijim pripadnicima društvene mreže omogućiti pristup ekskluzivnom sadržaju, kao što su igrice, zatim brže učitavanje slika, i slično.

Ukoliko ipak pristup Facebook-u bude samo uz obavezno plaćanje za sve, mislim da je to najbolji razlog da pređem na Google+. A vi?

Slika pozajmljena sa sajta http://www.digitaltrends.com

ANcom Blog slavi prvi rođendan!

Nakon celih 12 meseci uspešnog blogovanja, sa ponosom možemo reći da je ANcom Blog i zvanično prohodao:)

Hvala VAM što nas čitate i delite na Facebook-u!

Blog je doneo dvostruko veću posetu matičnom ANcom sajtu, ali najvećim uspehom smatramo pohvale naših čitalaca i saznanje da su naši tekstovi nekome od koristi.

Čitajte nas i dalje!

Kako izabrati web dizajnera

Kada ste u situaciji da treba izaberete web dizajn firmu ili web dizajnera koji će vam izraditi ili redizajnirati sajt, veoma je teško napraviti izbor ukoliko niste i sami u sličnoj struci.

Evo nekoliko smernica koje će vam pomoći da izaberete

  • Za početak, istražite malo kako rade najbolji svetski web dizajneri: upišite u Google CSS galeries i pogledajte neke od mnogobrojnih galerija kvalitetnih web sajtova koje postoje na internetu. Ovo će vam pomoći da znate šta da očekujete od kvalitetnog stručnjaka za izradu sajtova.
  • Koristite Google da pronađete potencijalnog web dizajnera. Podrazumeva se da vam nije potreban onaj koga je teško pronaći na internetu, jer ćete želeti da sutra i vaš novi sajt potencijalni klijenti mogu lako da pronađu.
  • Kada pristupite sajtu web dizajn kompanije, analizirajte malo: Kakav utisak sajt odaje? Da li je pregledan? Da li odaje utisak da su ljudi koji stoje iza njega profesionalci u svom poslu? Ukoliko je odgovor potvrdan, nastavite da istražujete sajt.
  • Ima slučajeva kada neko postavi web sajt predstavljajući se kao firma, podigne neki Joomla sajt sa gotovim templejtom, i zatim se predstavlja kao profesionalni web dizajner. Kako otkriti ovakvu prevaru? Prvo proverite da li firma poseduje fiksni telefon i adresu. „Momci iz komšiluka“ koji izrađuju sajtove za 50eur obično ostavljaju samo mobilni telefon kao „podatke firme“. Može vam se desiti da vam izrade sajt, i kasnije, kada želite neku izmenu, ne možete ih pronaći. Ili ćete dobiti web sajt koji će biti nemoguće pronaći na internetu, zato što nije urađena ni osnovna optimizacija za Google, a onda je to isto kao da ni nemate sajt.
  • Pregledajte web portfolio (ukoliko sajt nije pregledan i ne možete ga pronaći, potražite drugog web dizajnera) – ukoliko u portfoliu postoji veći broj sajtova (minimum 5), možete predpostaviti da se firma ili osoba ozbiljno bavi svojim poslom. Razgledajte sajtove iz portfolia i ukoliko pronađete nešto što vam se baš dopada, razmotrite da kontaktirate autora sajta
  • Potražite na sajtu web dizajnera postoji li neka besplatna usluga koja se nudi – recimo, SEO procena sajta ili formular za procenu cene sajta. Iskoristite ono što se nudi da testirate svog potencijalnog web dizajnera – iz njegovog odgovora moći ćete već dosta zaključiti – koliko je profesionalan, da li ima iskustva, da li će se truditi podjednako za svakog klijenta, i sl.
  • Idealno bi bilo kada biste poznavali ili kontaktirali nekog od klijenata web dizajn firme koju razmatrate – raspitajte se među poslovnim partnerima ili prijateljima – ko ima web sajt, koliko je zadovoljan, koliko je platio, da li je i dalje u dobrim odnosima sa firmom koja je izradila sajt, da li plaća neki vid održavanja…
  • Možda jedna od najvažnijih stvari pri izboru web dizajnera jeste da odustanete od jeftinih i brzih rešenja, koliko god vam ovo bilo teško. Morate da shvatite da i u web dizajnu, kao i u svakom poslu, vredi izreka „Koliko para, toliko muzike“. Ukoliko ne želite da potrošite adekvatan budžet na svoj web sajt, nemojte očekivati da ćete dobiti više nego što ste platili.
  • Kada pronađete web dizajnera koji bi vam mogao odgovarati, pre potpisivanja ugovora i ugovaranja cene, potrudite se da budete što precizniji u svojim zahtevima i da što podrobnije predstavite svoj biznis web dizajneru. Na ovaj način ćete izbeći eventualne kasnije nesporazume i potencijalno nezadovoljstvo nakon urađenog sajta.

Srećno!

Facebook će postavljati plaćene reklame u vaše novosti

Sada je sigurno – Facebook je potvrdio da će se od sada plaćene Facebook reklame pojavljivati u rubrici Novosti, zajedno sa statusima vaših prijatelja. Za one koji koriste Facebook na engleskom jeziku, radi se o sekciji News Feed, koja je za većinu nas početna strana kada se logujemo na Facebook.

Ipak, ne bojte se, vaša sekcija novosti neće biti „zatrpana“ reklamama. Facebook obećava da će svakom korisniku biti „servirana“ po jedna plaćena reklama dnevno u okviru Novosti, i to reklama brenda koji je „lajkovao“ korisnik, ili neki od njegovih prijatelja.

Da li će ovaj potez Facebook-a doneti marketinški napredak za kompanije koje se reklamiraju putem Facebook-a, ili će izazvati masovnu „dislike“ akciju brendova kod iznerviranih korisnika…ostaje da vidimo.

Upozorenje korisnicima SBB mreže

Ukoliko ste korisnik SBB mreže i koristite njihov e-mail servis, moguće je da ste danas dobili poruku koja izgleda slično kao na gornjoj slici. Nemojte odgovarati na takvu poruku niti kliktati na ponuđeni link. Vaša mail adresa nije suspendovana, radi se o ZLONAMERNOM pokušaju krađe vaše e-mail adrese.

Podelite ovo sa ostalim korisnicima SBB mreže i upozorite ih.

Šta je „Lorem Ipsum…“

Sigurno vam se nekad dogodilo da ste dospeli na web sajt, i videli na njemu tekst na čudnom, nerazumljivom jeziku, koji počinje sa:“Lorem ipsum dolor sit amet…“. Postojanje ovakvog teksta na sajtu najčešće znači da je prezentacija još uvek u pripremi, a neobični blokovi teksta na njoj služe da popune prostor dok ne dođe „pravi“ sadržaj.

Nekoliko činjenica

Originalni Lorem Ipsum tekst čine odlomci iz Ciceronovog dela „Krajnosti dobra i zla“ i koristio se u štamparskoj industriji još od davne 1500 godine za izradu uzoraka za štampu. Tekst je u nešto izmenjenoj formi preživeo do današnjih dana i koristi se kao pomoćni alat za web dizajn, kada dizajneri treba da kreiraju dizajn i raspored elemenata na web strani, a još uvek ne poseduju sadržaj kojim bi popunili prostor.

Zašto baš „Lorem Ipsum“?

Kada postavimo originalan sadržaj na sajt, koji nam je razumljiv, ovo odvlači našem oku pažnju od samog dizajna. Postavljanjem latinskog teksta, omogućavamo pregled elemenata dizajna sa punom pažnjom, a pritom ovaj tekst izgleda potpuno realno – nasuprot slučaju kada bismo stavili besmislen sadržaj poput „aaaaaaakkkkhhh“ ili slično.

Kako koristiti „Lorem Ipsum“

Dobra vest za sve web dizajnere je da postoji web sajt posvećen ovom dizajnerskom „alatu“. Možete ga naći na ovoj adresi. Sajt omogućava generisanje onoliko „Lorem Ipsum“ blokova teksta koliko vam je potrebno, a pritom garantuje da je tekst korektan, odnosno da nema umetnutih neprikladnih izraza ili slično.

Prvi web sajt

Da li ste se ikada pitali kako je izgledao prvi web sajt na internetu? Pogledajte sliku:

Prvi web sajt na svetu kreirao je Tim Berners-Lee, Britanac koji je izumeo World Wide Web, sistem koji omogućava povezivanje, sortiranje i pregledanje svih vrsta informacija.

Prvu uspešnu komunikaciju računara preko interneta Berners-Lee izveo je 1990 godine, a već 1991 godine svetu je prikazao i prvi web sajt na svetu.

Možete li da zamislite današnji svet bez interneta? Tim Berners-Lee i danas se smatra njegovim ocem.

Originalnu kopiju prvog sajta na svetu možete pogledati ovde – obratite pažnju na plavi podvučeni tekst – to su zaista linkovi koji vode na druge stranice sajta.

Izvor: Wikipedia

Novi ANcom sajt posvećen web dizajnu i Google optimizaciji

websajtovi.co.rs

Sa zadovoljstvom obaveštavamo sve čitaoce bloga da je počeo sa radom novi ANcom web sajt posvećen isključivo izradi web sajtova, web dizajnu, SEO – optimizaciji sajtova i srodnim temama. Sajt se nalazi na adresi www.websajtovi.co.rs, i iskreno se nadamo da će vam se dopasti!

„Stari“ web sajt, www.ancom.co.rs nastaviće da postoji, ali će biti posvećen pre svega servisu i prodaji računara.

ANcom Blog za sada će ostati na staroj adresi.

Nadamo se da ćete nas i dalje pratiti, sada na dve web lokacije!