ANcom Blog

internet i web platforme

Još jedan eksperiment od autora Google Gravity

Ako vam se dopao Google Gravity, pogledajte još jedan zabavan eksperiment od istog autora klikom na ovaj link.

Pokušajte da „ulovite“ polje za pretragu i upišete nešto u njega, postaće još zabavnije!

A da i momci iz Google-a umeju da budu duhoviti, dokazuje nekoliko interesantnih linkova ispod:

Imate li vi neki zanimljiv link sa temom Google-a? Podelite ga u komentarima!

Google pretraga kao kalkulator

Da li ste znali da možete da koristite Google pretragu kao kalkulator?

Upišite bilo koji matemtički izraz u polje za pretragu i Google će vam dati tačan rezultat na vrhu rezultata pretrage.

Pogledajte primer: 4*7+2

Kako pravilno premestiti sajt na novi domen

Ukoliko planirate migraciju starog web sajta na novi domen, a ne želite da izgubite sve linkove i posetioce sa starog sajta već da ih „preselite“ na novi, ovaj članak vam može biti veoma koristan.

Scenario je sledeći: treba da preusmerite sve stranice sa starog domena na drugi, potpuno novi domen. Na primer: www.starisajt.com/ sa svim svojim stranicama treba da ukazuje na www.novisajt.com/ i sve njegove nove strane.

Evo objašnjenja kako da pravilno migrirate web sajt, a da ne izgubite svoj SEO i vrednost linkova:

  • Kreirajte mapu sajta za stari domen. Ovo se odnosi na XML mapu koja se pravi za botove, a ne na običnu sajt mapu koja je pravljena za posetioce sajta da bi omogućila lakše kretanje kroz sajt. Ukoliko ne umete da napravite mapu sajta, možete koristiti neki od besplatnih generatora, recimo XML-sitemaps.com
  • Pripremite sadržaj za novi domen – kontakt informacije, informacije o budućim planovima vezanim za novi sajt, opis vaše firme i sl. Potrudite se da to bude sadržaj koji je vredan linkovanja već u ovoj ranoj fazi.
  • Postavite novi domen i aktivirajte ga.
  • Registrujte stari i novi domen za servis Google Webmaster Tools.
  • Kreirajte 404 stranicu za stari web sajt na kojoj ćete sugerisati posetiocima da posete novi web sajt.
    Za one koji ne znaju, 404 stranica je stranica koja se učitava u browseru kada tražite nepostojeću stranu ili stranu koja je u međuvremenu izbrisana. To je kodna oznake greške „Stranica nije pronađena“
  • Pažljivo isplanirajte svoje 301 redirekcije (301 je kodna oznaka za preusmeravanje web stranice koja je TRAJNO premeštena na novu lokaciju). Idealno bi bilo da svaka stranica sa starog sajta bude redirektovana na istu takvu stranicu na novom sajtu. Na primer: www.starisajt.com/nekastrana.html treba da bude preusmerena na www.novisajt.com/nekastrana.html.
  • Odradite 301 redirekciju sa starog domena na novi domen.
  • Prijavite svoju mapu sajta na Google i Bing pomoću servisa Google Webmaster Alata i Bing Webmaster Centra. Ovo će omogućiti da pretraživači posete vaše stare stranice i detektuju da imaju 301 redirekcije, nakon čega će promeniti i svoje indekse vaših stranica.
  • Popunite formu za promenu adrese sajta pomoću Google Webmaster Alata.
  • Kreirajte novu sajtmapu i prijavite je kod pretraživača – na ovaj način ukazaćete im na nove URL adrese koje nisu postojale na starom domenu.
  • Sačekajte neko vreme dok Googlov alat za webmastere ne obnovi podatke i eventualno popravi greške koje možete videti u sekciji za dijagnostiku.
  • Pratite rezultate pretrage na Google-u i obratite pažnju da li Google indeksira sve vaše nove stranice sa novog domena.
  • Čestitajte sebi na uspešnoj migraciji sajta!
  • Napomena: kontrolišite stari domen i dalje kako biste mogli da održite validnim svoje 301 redirekcije.

    Originalan članak na engleskom jeziku možete pronaći ovde

Google Gravity – isprobajte ovaj zabavni eksperiment!

  1. Kliknite na ovaj link (otvara se u novom prozoru)
  2. Sačekajte 2 sekunde…desiće se nešto vrlo zabavno!
  3. Poigrajte se malo.
  4. Sada upišite nešto u polje za pretragu i pritisnite ENTER.
  5. Sačekajte malo i videćete…desiće se nešto još zabavnije!
  6. Ako vam se dopalo, kopirajte i delite!

Google preusmerava korisnike iz Srbije na Google.rs

Od pre nekoliko dana, ukoliko živite na području Srbije, mogli ste da primetite da kada pokušate da odete na Google.com, on vas automatski preusmeri na Google.rs. Ovo je tretman koji naše komšije Bosanci i Hrvati već neko vreme dobijaju od Google-a, a sada smo i mi došli na red.

U ovom tekstu ne želim da komentarišem zašto je, ili nije, bolje koristiti Google.rs nego Google.com kada pretražujete iz Srbije, ali generalno mislim da će ovaj potez Google-a doprineti boljoj vidljivosti srpskih sajtova kod korisnika koji pretražuju internet iz Srbije.

Ne želim da me Google preusmerava na lokalizovanu verziju – kako da se vratim na Google.com?

Ako ne želite da koristite Google.rs, postoje 2 rešenja:

  • Usmerite browser na http://www.google.com/ncr (ncr = no country redirect)
  • ili

  • Izaberite na stranici Google.rs u donjem desnom uglu opciju „Google.com in English“

Želim vam prijatno krstarenje internetom!

Kako ubrzati indeksiranje stranica u Google indeksu

Na zvaničnom blogu korporacije Google nedavno je objavljena vest koja će obradovati mnoge webmastere. Kada postavite novi web sajt, ne morate više da čekate i pitate se kada će Google da indeksira vaše nove stranice. Sada bukvalno možete poslati poruku Google-u da indeksiranje ubrza!

Alat Fetch as Googlebot

U okviru Google Webmaster alata, pristupite sekciji Dijagnostike i izaberite opciju „Pregledaj kao Google bot“. Unesite web stranu koju želite da bot pregleda i izaberite „Preuzmi“. Sačekajte neko vreme, a zatim će vam biti ponuđena opcija da izaberete da li želite da bude indeksirana samo pojedinačna strana ili i sve strane koje su povezane sa njom.
Postoji ograničenje: ukoliko dodajete pojedinačne web strane, Google dozvoljava 5o strana nedeljno. Ukoliko prijavljujete jednu stranu i sve povezane sa njom, možete podneti deset zahteva nedeljno.
Testirala sam ovu novu opciju sa tek postavljenim sajtom koji optimizujem, pa ću vas obavestiti da li alat zaista funkcioniše tako efikasno kako tvrde u Google-u.
Za kraj, treba napomenuti da Google ne garantuje da će sve stranice koje prijavite biti indeksirane i takođe ne preporučuje da ovaj alat koristite za svaku promenu na sajtu.
Google Fetch as Google bot se preporučuje za korišćenje onda kada ste napravili veće promene na sajtu, ili kada ste postavili kompletno novi sajt.

Originalan tekst na Google blogu možete da pročitate ovde.

Tipovi linkova i njihov značaj za SEO i pozicioniranje na Google-u

Svi znamo da linkovi igraju značajnu ulogu u pozicioniranju web sajta kod internet pretraživača. Dobar sadržaj ne vredi puno ako niko ne ukazuje na vaš sajt niti deli vaš sadržaj. Međutim, treba da budete svesni da nisu svi linkovi isti.

Evo nekoliko uobičajenih tipova linkova:

  1. Recipročni linkovi – ovo je vrsta linkova koje Google najmanje vrednuje. Recimo, dogovorite se sa vlasnikom drugog sajta da podignete jedan drugom rejting na Google-u. On će postaviti vaš link na svom sajtu, vi njegov na svom. Ova tehnika masovno je korišćena u godinama na početku ovog veka, i to vrlo efektno. Međutim, pretraživači su u međuvremenu umanjinili vrednost ovakvih linkova i oni danas donose malu korist za SEO vašeg sajta.
  2. Link u footer-u: kada Google skenira web stranu, tekst koji se nalazi pri vrhu strane smatra najvažnijim, a njegova važnost opada kako se krećemo ka dnu strane. Ovo je zbog toga što momci iz Google-a smatraju da će i pravi posetilac sajta prvo videti ono što je pri vrhu strane, a da će ono što je na dnu strane možda i propustiti da vidi. Isto važi i za linkove na stranici. Link koji se nalazi u dnu web strane, odn. footer-u nema velikog značaja za SEO, jer je mala verovatnoća da će ga neko videti i kliknuti na njega.
  3. Zasluženi link sa uopštenim anchor tekstom: Anchor tekst je tekst linka koji je vidljiv na web stranici. Zasluženi link možete dobiti ukoliko je neko pronašao koristan tekst ili informaciju na vašem sajtu i linkuje na vaš sadržaj. Vi nemate pojma o ovome. Sajt ukazuje linkom na vaš sadržaj, ali upotrebljava frazu kao što je „više o ovoj temi pročitajte ovde“ u tekstu linka. Ovaj link ima dobru težinu za Google, ali nije najbolji.
  4. Link sa odgovarajućim anchor tekstom: recimo, neko je pronašao koristan sadržaj na vašem sajtu koji se bavi prevodilačkim uslugama. On linkuje na vaš sadržaj, ali koristi anchor tekst kao što je „prevodilačke usluge“. Ovaj anchor tekst je baš ono čime se vaš sajt najviše i bavi. Google to zna, i ovakav link vrednuje najviše moguće. Ukoliko je opisani link pritom na sajtu sa sličnim sadržajem, recimo, sajt specijalizovan za prevođenje poezije, onda ste dobili najbolji mogući link za SEO svog sajta.

Kakav treba da bude najbolji mogući link ka vašem sajtu, koji ima najveću vrednost za Google?

Da saberemo sve prethodno rečeno: link sa odgovarajućim anchor tekstom, koji se nalazi pri vrhu web strane na sajtu sa tematikom sličnom onom na vašem sajtu, pod uslovom da vi na svom sajtu ne linkujete na sajt koji upućuje na vas. Ovakav link sigurno će vam doneti značajne poene kod pretraživača.

Objašnjenje u vezi liste prijatelja na Facebook-u

Ovaj tekst pišem pre svega kao dopunu na ovaj članak o isključivanju opcije ćaskanja na Facebook-u, a prvenstveno zbog komentara ispod članka i još nekih pitanja koja su mi postavljana na Facebook-u. Očigledno postoji potreba da objasnim korišćenje liste prijatelja na Facebook-u, kao i pravljenje samih lista.

Dakle, evo objašnjenja:

Kada se ulogujete na Facebook, kliknite na dugmence „Prijatelji“, kao na slici ispod:

Pristupili ste stranici „Prijatelji. Sada izaberite opciju ‘Uredi spisak prijatelja“

 

Otvoriće vam se prozor u kome treba da izaberete opciju „Napravi listu“, kao na slici dole:

Sada upišite željeni naziv liste prijatelja, izaberite prijatelje koje želite da stavite u tu listu, i kada završite sa biranjem prijatelja, kliknite „Napravi spisak’

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ovaj postupak ponovite onoliko puta koliko je potrebno, dok ne razvrstate sve prijatelje.

Sada možete da koristite liste prijatelja koje ste napravili da isključite odeređene grupe prijatelja sa ćaskanja, ili, ako hoćete da vas niko „ne vidi“, možete da jednostavno isključite sve liste prijatelja. (potrebno je da svaki prijatelj bude u nekoj listi, da biste mogli da ih sve isključite)

Na slici levo vidimo da u opcijama sad postoji opcija „liste prijatelja“, a ukoliko opcija ne postoji, čekirajte da prikazuje liste prijatelja, i zatim ih poisključujte.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nadam se da sam sada bila dovoljno jasna i da ćete se snaći u prekomplikovanim podešavanjima Facebook-a.

 

Kako podeliti sadržaj bilo kog sajta na Google+ mreži

Alex Moss, SEO ekspert i developer WordPress dodataka, napravio je plugin pomoću koga možete da delite sadržaj sa bilo kog sajta na Google+ mreži, nešto slično kao tweet dugme.

Koga interesuje, detaljno uputstvo za implementaciju dugmeta možete pogledati ovde.