Kada ste u situaciji da treba izaberete web dizajn firmu ili web dizajnera koji će vam izraditi ili redizajnirati sajt, veoma je teško napraviti izbor ukoliko niste i sami u sličnoj struci.
Evo nekoliko smernica koje će vam pomoći da izaberete
- Za početak, istražite malo kako rade najbolji svetski web dizajneri: upišite u Google CSS galeries i pogledajte neke od mnogobrojnih galerija kvalitetnih web sajtova koje postoje na internetu. Ovo će vam pomoći da znate šta da očekujete od kvalitetnog stručnjaka za izradu sajtova.
- Koristite Google da pronađete potencijalnog web dizajnera. Podrazumeva se da vam nije potreban onaj koga je teško pronaći na internetu, jer ćete želeti da sutra i vaš novi sajt potencijalni klijenti mogu lako da pronađu.
- Kada pristupite sajtu web dizajn kompanije, analizirajte malo: Kakav utisak sajt odaje? Da li je pregledan? Da li odaje utisak da su ljudi koji stoje iza njega profesionalci u svom poslu? Ukoliko je odgovor potvrdan, nastavite da istražujete sajt.
- Ima slučajeva kada neko postavi web sajt predstavljajući se kao firma, podigne neki Joomla sajt sa gotovim templejtom, i zatim se predstavlja kao profesionalni web dizajner. Kako otkriti ovakvu prevaru? Prvo proverite da li firma poseduje fiksni telefon i adresu. „Momci iz komšiluka“ koji izrađuju sajtove za 50eur obično ostavljaju samo mobilni telefon kao „podatke firme“. Može vam se desiti da vam izrade sajt, i kasnije, kada želite neku izmenu, ne možete ih pronaći. Ili ćete dobiti web sajt koji će biti nemoguće pronaći na internetu, zato što nije urađena ni osnovna optimizacija za Google, a onda je to isto kao da ni nemate sajt.
- Pregledajte web portfolio (ukoliko sajt nije pregledan i ne možete ga pronaći, potražite drugog web dizajnera) – ukoliko u portfoliu postoji veći broj sajtova (minimum 5), možete predpostaviti da se firma ili osoba ozbiljno bavi svojim poslom. Razgledajte sajtove iz portfolia i ukoliko pronađete nešto što vam se baš dopada, razmotrite da kontaktirate autora sajta
- Potražite na sajtu web dizajnera postoji li neka besplatna usluga koja se nudi – recimo, SEO procena sajta ili formular za procenu cene sajta. Iskoristite ono što se nudi da testirate svog potencijalnog web dizajnera – iz njegovog odgovora moći ćete već dosta zaključiti – koliko je profesionalan, da li ima iskustva, da li će se truditi podjednako za svakog klijenta, i sl.
- Idealno bi bilo kada biste poznavali ili kontaktirali nekog od klijenata web dizajn firme koju razmatrate – raspitajte se među poslovnim partnerima ili prijateljima – ko ima web sajt, koliko je zadovoljan, koliko je platio, da li je i dalje u dobrim odnosima sa firmom koja je izradila sajt, da li plaća neki vid održavanja…
- Možda jedna od najvažnijih stvari pri izboru web dizajnera jeste da odustanete od jeftinih i brzih rešenja, koliko god vam ovo bilo teško. Morate da shvatite da i u web dizajnu, kao i u svakom poslu, vredi izreka „Koliko para, toliko muzike“. Ukoliko ne želite da potrošite adekvatan budžet na svoj web sajt, nemojte očekivati da ćete dobiti više nego što ste platili.
- Kada pronađete web dizajnera koji bi vam mogao odgovarati, pre potpisivanja ugovora i ugovaranja cene, potrudite se da budete što precizniji u svojim zahtevima i da što podrobnije predstavite svoj biznis web dizajneru. Na ovaj način ćete izbeći eventualne kasnije nesporazume i potencijalno nezadovoljstvo nakon urađenog sajta.
Srećno!
Svi bi nesto dobro al da malo plate. Samo da se nadju na gogole na prvu poziciju kosta dosta da ne pricamo za ostalo. Al vecina se i ne razume i vazda nadju nekoga da ih zaj… :)
Najvazniji kriterijum, ako imate ambicija da imate dobro pozicioniran sajt, su reference firme za web dizajn, i to u konkurentnim oblatima gde osim para treba malo vise ekspertskog znanja za SE i ostale Internet tehnike.