ANcom Blog

internet i web platforme

Kuce i mace u internet marketingu

Da li ste primetili da mnogi poznati brendovi koriste slike slatkih životinjica za reklamiranje svog proizvoda? Često, ove životinje nemaju nikakve veze sa brendom, ali ga ovakva reklama svejedno dobro prodaje.

Ova marketing taktika je potpuno legitimna. Marketing stručnjaci kažu da je simpatična životinjica, u kombinaciji sa slatkim detetom, uvek dobitna kombinacija kada se radi o reklamama. Ova činjenica objašnjava se time da će slike malih bića koje žude za našom zaštitiom, i pritom su tako slatka, izazvati pozitivne emocije kod potencijalnih konzumenata proizvoda koji se reklamira.

Isto tako, ne treba zanemariti činjenicu, da je u internet marketingu značajan faktor uspeha broj korisnika koji će vašu reklamu podeliti na društvenim mrežama. Ako napravite simpatičnu reklamu, koristeći neodoljivu sliku kuce ili mace, pa ako još uspete da reklama bude duhovita, mnogi će vaš trud podeliti na svom profilu, ne zato što vole vaš proizvod, već zato što im je simpatičan vaš pristup, ili ste ih slatko nasmejali. Samim tim povećaćete svoje šanse da što više ljudi vidi vašu reklamu, i , na kraju krajeva, da prodate svoj proizvod ili uslugu.

Ipak, pridržavajte se nekoliko osnovnih pravila kada kreirate „slatke“ reklame:

  • Nemojte delovati očajno. Vaša reklama ne sme delovati kao vapaj za pažnjom!
  • Neka vaša poruka ima neki smisao. Besmisleno korišćenje kuca, maca i dece može biti kontraproduktivno i izazvati negativne reakcije.
  • Neka akcenat uvek bude na proizvodu/usluzi koju reklamirate. Slika treba da bude u službi reklame, a ne obrnuto.

Kako kreirati dobru lozinku

Da biste zaštitili svoj e-mail nalog ili svoj profil na nekoj od društvenih mreža, važno je da koristite lozinku koju je teško „provaliti“. Nedavna vest o najčešćim lozinkama korisnika Yahoo servisa, koje su kompromitovane, pokazala je da korisnici još uvek veoma malo znaju o kreiranju jakih lozinki, i da su mnogi od njih koristili lozinke koje je bilo veoma lako otkriti.

Evo nekoliko pravila za smišljanje sigurne lozinke:

  • Izbegnite očigledne lozinke, kao što je datum vašeg rođenja ili rođenja nekoga iz vaše porodice, imena dece i slično. Česta taktika koju hakeri koriste pri „provaljivanju“ lozinki jeste da imaju saznanja o vašim osnovnim podacima, kao što je vaš rođendan i imena članova porodice, i onda koriste te podatke da otkriju vašu lozinku. U očigledne lozinke spadaju i opšte fraze, pa mnogi koriste i lozinke poput „zivotjelep“, „skolasmara“, i slično.
  • Neka lozinka koju koristite bude što duža, minimalno 8 karaktera. Na taj način ćete produžiti vreme koje je potrebno da se lozinka otkrije, jer više karaktera zahteva više nasumičnih kombinacija pri pokušaju otkrivanja.
  • Koristite raznorodne karaktere: neka to ne budu samo slova, obavezno dodajte i bar jedan broj u svoju lozinku, a da „začinite“ stvar dodatno, možete koristiti neki znak interpunkcije, poput „_“.
  • Za dodatnu sigurnost, neka slova vaše lozinke sadrže i mala i velika slova. „MojaloZinka“ bolje je i sigurnije od „mojalozinka“.
  • Nemojte koristiti iste lozinke za sve naloge koje imate. Ukoliko dođe do toga da jedan vaš nalog bude kompromitovan, izbegnite situaciju da budete prinuđeni da menjate pristupne lozinke za sve servise koje koristite.
  • Na kraju, ako vam je teško da zapamtite kompleksnu lozinku koju ste kreirali, setite se taktika učenja iz škole. Na primer, „Krrdsg“ možete zapamtiti kao početna slova izreke „Ko rano rani, dve sreće grabi“.

Razvoj interneta

Kako se kroz godine za nama razvijao internet, koje smo brauzere koristili i kako su izgledali, kako su za sve ovo vreme napredovale internet tehnologije…

Veoma interesantan hronološki prikaz razvoja interneta napravili su neki članovi Google Chrome tima, i može se videti na adresi: evolutionoftheweb.com

Obavezno pogledajte!

Sačuvajte kopiju svog Facebook profila

Da li ste znali da možete da arhivirate svoj Facebook profil i sačuvate ga na lokalnom računaru? Da, Facebook nudi ovakvu mogućnost, jedino što ju je teško pronaći, jer je skrivena u opštim podešavanjima naloga.

Kako arhivirati svoj Facebook profil?

  • Ulogujte se na svoj Facebook nalog
  • U gornjem desnom uglu, otvorite padajući meni za tab „Početna strana“.
  • Iz padajućeg menija, izaberite „Podešavanja naloga“ (eng. „Account Settings“)
  • Otvoriće vam se strana sa opštim podešavanjima naloga
  • Ispod stavke „jezici“ (eng. „languages“), primetićete skoro neprimetnu opciju „Preuzmi kopiju svojih Facebook podataka“
  • Kliknite na pomenutu opciju, dobićete prozor kao na donjoj slici:

  • Kliknite na dugme „Pokreni moje arhiviranje“
  • Nadalje, pratite proceduru za preuzimanje profila. Arhiviranje profila može potrajati, i Facebook će vas obavestiti putem e-mail-a kada arhiva bude spremna.
  • Napišite ovde svoje utiske o ovoj interesantnoj opciji na Facebook-u!

Zašto jeftin web dizajn nije dobar za vaš posao

Internet je prepun ponuda za izradu web sajta po veoma pristupačnim cenama. Zbog mogućnosti minimalnog ulaganja u web sajt, ovakva rešenja mogu delovati veoma privlačno. Ipak, pre nego što se upustite u ugovaranje izrade web sajta za minimalan budžet, razmotrite ovu listu nedostataka nerealno jeftinog web dizajna.

Izmene sadržaja na sajtu

Najčešće web sajt koji je urađen za malo ili nimalo novca nema mogućnost da vlasnik sajta sam ažurira svoj sadržaj. Iz mnogo razloga, izmene sadržaja na sajtu su više nego neophodne. Recimo da imate ponudu na sajtu koja ima vremensko ograničenje – npr. akcija prodaje koja traje do određenog datuma. Šta kada ponuda istekne? Klijenti će vas i dalje zvati u vezi nje, a vi ćete morati da objašnjavate da ponuda više ne važi i tome slično. Da ne pričamo o izmenama cena, dodavanjem novih usluga, vestima o događajima iz vaše kompanije i sl.

Sad zamislite situaciju da vam je potrebna izmena. Ne posedujete parametre pristupa (jeftine ponude retko kada daju sve parametre za kontrolisanje sajta). Čak i da ih posedujete, ne znate kako da ih iskoristite. Web sajt je statičkog tipa. Ne bavite se web programiranjem i ne želite da ulazite u to kako da sami menjate svoj sajt. Najčešće jeftini „izvođači“ nude opciju da vam oni vrše izmene na sajtu, ali, s obzirom da su jefitini, ne mogu vam posvetiti puno vremena. Može vam se desiti da na manju izmenu, kao što je dodavanje jednog tekstualnog pasusa na jednu od stranica sajta, čekate i po više nedelja. U poslu često prave stvari u pravo vreme znače dobijanje ili gubitak posla. Da li možete sebi priuštiti odlaganje promena na sajtu?

Druga mogućnost je da pronađete pouzdano treće stručno lice (različito od onih koji su vam jeftino napravili sajt), i sklopite dogovor da vam ta osoba vrši buduće izmene na sajtu. Većina web dizajnera i programera koji drže do sebe, odn. svi oni koji nešto vrede, jednostavno neće pristati da radi održavanje sajta koji je u startu loše urađen. Predložiće vam izmene u kodu koje vas mogu koštati više nego sama izrada sajta, ili će predlagati redizajn ili kompletno novi sajt za uobičajenu cenu, koja je mnogo veća od one koju ste platili prvi put. Popravka će vas koštati više nego izrada sajta. To u praksi znači da ste prvobitno uloženi novac bacili, odn. poklonili ste ga onome koji vam je izradio sajt. Čak i da novi web dizajner pristane da radi izmene na vašem jeftinom sajtu, verovatno će vas svaki put proklinjati, jer će nailaziti na loše napisan kod i nepredviđene probleme sa sajtom koji će oduzimati mnogo više vremena nego što je predviđeno za dati posao.

Šta je sa SEO vašeg sajta?

Ako ste realizovali sajt uz ulaganje veoma malo ili nimalo novca, malo je verovatno da on ostvaruje dobre rezultate u Google pretrazi. Niko ne može da pronađe vaš sajt. Ključni pojmovi koji su važni za vaše poslovanje i preko kojih vas potencijalni klijenti traže preko pretrage, nisu vezani za vaš sajt ni na kakav način. Nema vas u rezultatima pretrage. Analitika posećenosti verovatno vam nije ugrađena, i možda niste ni čuli za tu mogućnost. Posećenost je vrlo slaba ili nikakva. Vaš sajt ni na koji način ne doprinosi vašem poslovanju.

Ponovo imate sličnu situaciju kao i sa izmenama na sajtu. Ne možete poboljšati SEO sajta ako je sam sajt nekvalitetan. Kvalitetan sadržaj i kvalitetan, čist kod su osnova od koje se počinje optimizacija za pretraživače. Sada već i sami možete predpostaviti šta sledi: morate da angažujete pravog stručnjaka ukoliko želite da budete vidljivi u Google pretrazi, a ovo će vas koštati mnogo više nego sama izrada sajta, i verovatno će vam biti preporučen redizajn i prelazak na neku dinamičku platformu.

Prelazak kod novog provajdera

Šta se dešava ako u jednom trenutku želite da promenite provajdera, recimo, proširujete hosting paket ili niste zadovoljni uslugama trenutnog? Da li uopšte znate ko vam je trenutni provajder? Da li je domen registrovan na vaše ime? Da li osoba koja vam je izradila sajt pokazuje volju da vam ustupi podatke vašeg domena i hostinga? Verujte mi da ima samozvanih stručnjaka koji nude jeftino izradu sajta, ali su zato spremni da bukvalno ucenjuju klijenta da kod njih hostuje sajt i registruje domen. Sve ovo nikako nije dobro za vaše poslovanje.

Backup sajta

Šta se dešava ako vaš sajt postane nedostupan? Da li posedujete adekvatan backup? Da li vaš hosting provajder ima u okviru usluge mesečni backup sajta? Kako da oporavite sajt ako izgubite pristup web serveru gde se hostuje? Ne možete ako nemate validan backup!

Zaključak

Kada birate web dizajnera ili programera, uvek razmotrite više od jedne ponude. Uvek insistirajte da imate uvid u sve podatke vezane za sajt, kako biste imali kontrolu nad svojim domenom i hosting paketom. Nemojte dozvoliti da domen bude u bilo čijem vlasništvu sem u vašem. Raspitajte se o kvalitetu izrade sajta. Insistirajte na validnosti koda, raspitajte se o SEO aspektu sajta. Ne pristajte na ponudu čiji izvršilac kao jedini kontakt ostavlja mobilni telefon.

Izvagajte sve navedene činioce, i shvatićete da „jeftin web sajt“ može vremenom postati mnogo skuplji od sajta koji ćete platiti onoliko koliko je realno prihvatiljivo za obe strane, odn. web dizajnera i vas.

Srećno u izboru ponude!

Novi, bolji Mozilla Firefox

Mozilla Firefox brauzer danas je lansiran u novoj, poboljšanoj verziji.

Kao što možete primetiti na gornjoj slici, izgled početne strane je redizajniran – sada izgleda lepše i modernije.

Međutim, najveću novinu u ovom redizajnu popularnog brauzera, čine dugmići na podrazumevanoj početnoj strani, koji omogućavaju lakši pristup funkcijama kao što je download, favoriti, istorija surfovanja, dodaci (add-ons) i td. (pogledajte na gornjoj slici)

Druga novina vezana je za otvaranje novog taba u brauzeru – kada otvorite novi tab, pojavljuju se sličice sajtova koje ste posećivali u poslednje vreme i možete ih ponovo posetiti klikom na njihove slike. Nova Mozilla takođe omogućava da ove sličice pomerate pomoću miša i raspoređujete ih onako kako vam najviše odgovara.

Uostalom, pogledajte video:

Da li ste već probali G Data antivirus?

Pripadam grupi ljudi koji, kada je u pitanju zaštita računara od virusa i zlonamernih hakerskih upada, najviše veruju Kaspersky proizvodima. Nedavno sam imala prilike da prisustvujem seminaru u organizaciji Singi Inženjering d.o.o., na kom se između ostalog govorilo o karakteristikama G Data antivirusnih rešenja, i sličnostima i razlikama u odnosu na Kaspersky softver.

Malo o G Data kompaniji

Iako je G Data malo poznat brend kod nas, kompanija je osnovana daleke 1985 godine u nemačkom gradu Bochum, i od tada je osvajala mnogobrojne nagrade za svoja antivirusna rešenja, neke od njih možete pogledati na ovom linku. Kompanija distribuira svoje proizvode u blizu 100 zemalja sveta, uključujući i visoko konkurentno tržište Severne Amerike.

G Data Antivirus

Kao korisniku Kaspersky antivirusa, bilo mi je interesantno da primetim da su osnovni paketi koji se mogu nabaviti kada su u pitanju Kaspersky Antivirus i G Data Antivirus vrlo slični, barem po nazivu. Oba proizvođača softvera nude osnovni Antivirus paket, i , napredniji, Internet Security. G Data je neznatno jeftiniji nego Kaspersky. Oba proizvođača nude efikasnu zaštitu od virusa i malvera i cloud funkciju za analizu sumnjivih fajlova. Koji onda izabrati?

Ako ne volite da se „mešate“ u posao antivirusne zaštite, i da sami podešavate svoj antivirusni program (što je izraženo kod Kaspersky antivirusnih rešenja), onda definitivno treba da probate G Data Antivirus. Ovaj antivirusni program radi gotovo nečujno, i, dok vas efikasno štiti od virusa i malvera, neće vas uznemiravati pitanjima i zahtevima za vaš upliv. Možete se opustiti i bezbedno surfovati, i čak zaboraviti da imate instaliran antivirus, jer se ceo proces zaštite i obnove definicija virusa vrši automatizovano.

Karakteristike osnovnog antivirusnog paketa za kućne korisnike mogu se svesti na ove:

  • Trenutna zaštita dok surfujete internetom
  • Trenutna zaštita dok koristite e-mail
  • Efikasno otkrivanje virusa
  • Minimalno opterećivanje resursa
  • Često ažuriranje

Nemojte mi verovati na reč, već isprobajte ovaj antivirus još danas. Link za preuzimanje probne verzije imate ovde. Ukoliko više volite cd-medij, možete posetiti ANcom u Bulevaru Kralja Aleksandra 302 (Beograd) i preuzeti svoju probnu verziju na cd mediju zajedno sa brošurom sa detaljnim karakteristikama proizvoda (količine su ograničene).

Stigao je FLAME – najopasniji računarski virus ikada napravljen

Iz laboratorije poznatog proizvođača antivirusne zaštite, Kasperskog, saopštavaju da je otkriven novi opasni virus nazvan Worm.Win32.Flame. Iz Kaspersky Laboratorije opisuju ovaj virus kao jedan od najkompleksnijih virusa ikada napravljenih, koji je vrlo sofisticiran i veoma opasan.

Flame virus istovremeno poseduje karakteristike Trojanca, crva i backdoor virusa, i sposoban je da se replicira kroz lokalnu mrežu i putem pokretljivih uređaja za skladištenje podataka. Kada zarazi računar, ovaj opasni virus započinje veoma složen skup radnji, koje uključuju „njuškanje“ mrežnog saobraćaja, snimanje slika sa korisničkog monitora pomoću screenshot komande, snimanje zvukova iz okruženja pokretanjem hardvera za snimanje zvuka, i tako dalje. Flame čak može pokrenuti bluetooth uređaj na vašem računaru i pristupiti vašem mobilnom telefonu. Prilično zastrašujuće, zar ne?

Kada se potpuno infiltrira, Flame na komandu svog zlonamernog operatera može da aktivira niz dodatnih funkcionalnosti, od kojih je Kaspersky detektovao do sada 20, ali još uvek nije uspeo da ih potpunosti istraži.

Poreklo i svrha Flame virusa

Momci iz Kaspersky laboratorije još uvek nisu uspeli da utrvde odakle potiče ovaj najopasniji virus s kojim smo se ikada sreli. Njihove predpostavke stižu i do terorističkih organizacija i teorija zavere. Primarna svrha ovog virusa je da špijunira kako bi njegovi autori došli do raznorodnih informacija, koje nesumnjivo žele da zloupotrebe.

Kako se zaštititi?

Nažalost, ne mogu vam ponuditi ništa sem dobrih starih saveta o ponašanju na internetu: ne posećujte sumnjive sajtove, ne otvarajte elektronske poruke od nepoznatih pošiljaca i nemojte instalirati programe o čijem poreklu ne znate ništa (recimo, nude se za besplatno preuzimanje na nekom sajtu). Redovno ažurirajte svoj antivirusni program kako biste se zaštitili od najnovijih virusa, a ukoliko nemate antivirusnu zaštitu, krajnje je vreme da je nabavite. Takođe budite oprezni pri korišćenju usb flash uređaja i memorijskih kartica – ovi uređaji su laka meta virusa i uvek ih iskenirajte pomoću antivirusnog programa pre nego što pristupite njihovom sadržaju. Preporučujem i instalaciju Malwarebytes programa (možete ga naći ovde), kao dodatni alat za čišćenje zlonamernih programa.

Slika i informacije o Flame virusu preuzeti sa lokacije: securelist.com, zvaničnog bloga analitičara virusa iz Kaspersky Laboratorije.

Facebook testira novu opciju dodavanja zvezdice prijateljima

Da li ste imali sreće da naletite na novu opciju „star friends“ kada ste juče pristupili Facebook-u?

Opcija je trenutno u eksperimentalnoj fazi, a trebalo bi da omogući Facebook korisnicima da lakše sortiraju svoje prijatelje, kao i da ne propuste važne objave od strane bliskih prijatelja, kao što se do sad dešavalo.

Nakon dodavanja zvezdice prijateljima, Facebook kreira novu listu prijatelja, „Bliski prijatelji“. Pomoću ove liste, moći ćete direktno da čitate najnovije objave i gledate slike koje su objavili samo vaši najbliži prijatelji. Ovim se izbegava do sada čest problem na Facebook-u, da objave najvažnijih prijatelja budu „zatrpane“ nama manje važnim vestima, i na taj način prođu neprimećene.

Pomalo neobično, Facebook takođe pokušava da uvede ograničenje za prijatelje sa zvezdicom – postoji indikacija „+1″ ukoliko dodate jednog prijatelja više nego što Facebook preporučuje!

Google Chrome trenutno najpopularniji brauzer

Čestitke za Google Chrome! Po prvi put u istoriji, ovaj brauzer postao je najpopularniji na svetu. Ovo govore statistički podaci sa onlajn autoriteta za svetske statistike, statcounter.com.

A šta je sa Srbijom? ako uporedimo statističke podatke sa pomenutog sajta za isti vremenski period, samo za našu zemlju, možemo videti da je i kod nas Google Chrome osvojio primat.

Primetna razlika je u tome što je kod nas na ubedljivom drugom mestu Mozilla Firefox, dok je u svetu i dalje najjači konkurent Google-ovom internet pregledaču ozloglašeni Internet Exlorer. Ipak, nemojte se uobraziti. Internet Explorer najviše se koristi u Japanu i Kini, tako da je to sasvim dovoljno da podrži popularnost ovog brauzera.

Koji brauzer vi koristite?