ANcom Blog

internet i web platforme

Razlika između hostinga i domena

Iako mnogi dovoljno poznaju terminologiju interneta da se ne bi zbunjivali kada treba da realizuju svoj sajt, ima i onih koji su samo načuli da treba da nešto da zakupe kod provajdera da bi mogli da imaju sajt, ali nisi sigurni šta i kako… Ovaj tekst je za ove druge.

Dakle, zapamtite ovo kao neospornu činjenicu – da bi vaš sajt bio prisutan na internetu i da bi bilo ko mogao da mu pristupi i da ga vidi, potrebno je da posedujete 2 stvari – ime domena i hosting paket. Ime domena, ili domen, je adresa vašeg sajta koju upisujete u brauzer kada želite da mu pristupite; na primer „www.mojsajt.com“. Hosting paket je zakupljeno mesto na serveru, i to je mesto gde se fizički nalazi vaš sajt, kome pristupate preko brauzera upisujući adresu sajta u brauzer.

Domen i hosting su potpuno različite stvari…

Kako biste lakše razumeli, napraviću analogiju: domen je vaš fiksni telefon. Preko fiksnog telefona prijatelji vas mogu pozvati kada žele. Fiksni telefon glasi na vaše ime i možete ga preneti iz jednog stana u drugi, ako se preselite. Isto tako, ime domena služi da vas pronađu na internetu, i ne zavisi od fizičke lokacije vašeg sajta, odnosno, možete promeniti hosting paket i provajdera, ali će vaš domen i dalje ostati isti.

Hosting se može uporediti sa stanom u kome živite. Ako posedujete fiksni telefon ali nemate adresu, odn. stan u kome živite, vašim prijateljima ništa neće vredeti što imaju vaš broj, jer ipak neće moći da vas pozovu pomoću njega, neće biti funkcionalan. Isto to važi i za domen bez hosting paketa. Ako imate domen na svoje ime, ali niste zakupili hosting, vaš sajt neće postojati na internetu, jer ne postoji mesto gde se on fizički nalazi. Ako neko upiše adresu vašeg sajta u brauzer, a vi nemate hosting, dobiće „Server not found“ grešku, isto kao što bi pozivanje fiksnog broja koji nije vezan ni za jednu lokaciju rezultiralo greškom „Birate nepostojeći broj“.

Korisno je još znati da se domen i hosting najčešće zakupljuju na godišnjem nivou, i da ukupan trošak za prosečan hosting paket i registraciju domena ne bi trebalo da bude više od 30 – 35 eura za godinu dana.

Ako vam je potrebno još neko dodatno objašnjenje, slobodno pitajte…

Većina ljudi

Kao motivaciju za sve one koji se trude da stvore nešto što će bar malo promeniti svet, želim da podelim sa vama tekst jednog od najboljih blogera i marketing gurua današnjice, Seth Godin-a.

Evo prevoda:

  • Većini ljudi nije dovoljno stalo da bi učinili nešto nesvakidašnje.
  • Većina ljudi neće kupiti tu novu stvar koju prodaješ.
  • Većina ljudi se plaši da preduzme akciju.
  • Većina ljudi je suviše okrenuto sebi da bi obavili velikodušan posao kome se ti nadaš.
  • Većina ljudi misli da sebi to ne može priuštiti.
  • Većina ljudi neće pričati o tome.
  • Većina ljudi neće čitati ono što si ti napisao.
  • Srećom, ti nisi većina ljudi. A to nisu ni tvoje najbolje mušterije!

Kako se anonimno pretražuje internet

Verovatno ste primetili da kada upisujete neki upit u polje za pretragu, Google već ima gotove rezultate za vas. Ovaj izbor iz rezultata pretraživanja je proizvod činjenice da Google kada surfujete ulogovani sa svojim Gmail nalogom, sakuplja informacije o vama, i na osnovu njih određuje šta bi vas najviše moglo zanimati kada pretražujete. Ove informacije Google koristi i kako bi odredio koje reklame da vam prikaže, i tako postigao maksimalan broj klikova za prikazani bener, što će, pogađate, doneti Google-u i veću zaradu.

Sakupljanje informacija o vama koje Google sprovodi takođe utiče i na to da će svako za isti upit u pretrazi dobiti potpuno drugačije rezultate. Web masteri znaju da kada istražuju plasman sajta za određene ključne reči radi optimizacije za pretraživače, moraju prvo da očiste keš brauzera, kao i da se izloguju iz svojih Gmail naloga, kako bi dobili realne rezultate.

Da biste izbegli personalizovne rezultate u pretrazi i reklame koje ciljaju baš na vas, možete koristiti opciju koju je Google obezbedio korisnicima Google Chrome internet pregledača. Otvorite Google Chrome, pritisnite CTRL+SHIFT+N, i otvoriće vam se novi prozor sa slikom poput ove:

Brauzer vas obaveštava da ste pristupili inkognito načinu pretraživanja, i da stranice koje ćete posetiti neće biti sačuvane u kešu, kao i da nećete ostaviti tragove poput COOKIE (kolačića) na vašem računaru niti će istorija vašeg surfovanja biti sačuvana u istoriji brauzera.

Dakle, ako ste umorni od „Velikog brata“ Google-a, otvorite Chrome i krstarite internetom potpuno ANONIMNO!

Šta je loš onlajn marketing

Dobra vest se širi brzo, a loša još brže.

Da li činite sebi kontra-uslugu loše osmišljenim internet marketingom? Proverite da li se pronalazite u ovoj listi:

  • Šaljete neželjene reklamne poruke (tzv. SPAM) na mnogo e-mail adresa
  • Besomučno reklamirate nedovršen sajt, sa puno „under construction“ stranica
  • Imate zastareo web sajt i neažurne informacije na njemu
  • Imate nepregledan i nefunkcionalan sajt
  • Pretrpavate sajt linkovima koji nemaju vrednost za njegov sadržaj
  • Bombardujete blogove komentarima koji ne sadrže skoro ništa sem promotivnih linkova
  • Nemate kontakt informacije na svom sajtu
  • Ignorišete pitanja i kritike posetilaca sajta, pratilaca na društvenim mrežama i sl.
  • Pružate netačne informacije na sajtu/društvenim mrežama o svojim proizvodima ili uslugama
  • Imate mnoštvo pravopisnih grešaka na sajtu…

Šta još može uticati negativno na imidž profesionalca? Dopišite u komentarima!

Čuvar onlajn platiša – G Data Bankguard

Kada plaćate na internetu, komunikacija između vašeg računara i banke trebalo bi da bude sigurna, zar ne? Međutim, poverljivi podaci koje koristite pri plaćanju bivaju dekriptovani u brauzeru, i to je slabost koju „bankarski“ Trojanac koristi.

Većina antivirusnih rešenja pruža zaštitu od Trojanaca, ali ne i od onih specifičnih, koji napadaju kada vršimo onlajn plaćanje.

Dobra vest je da je nemački softver gigant G Data konačno ponudio i na našem tržištu jedinstveno rešenje za ovaj vid problema – sigurnosni programičić koji štiti vaše bankarske transakcije, G Data Bankgurad. Možete ga pazariti za samo 1.400 DIN, a vredi napomenuti i da je kompatibilan sa svakim antivirusnim programom koji već koristite na svom računaru.

Slika: www.gdata-bankguard.com

Kako videti sve fanove Facebook stranice?

Da li želite da saznate ko su fanovi vaše stranice na Facebook-u? Evo lakog načina da izlistate ceo spisak:

1) Otvorite Facebook, i pristupite svojoj Facebook Fan strani kao sama strana (opcija „Koristi Facebook kao NAZIV_STRANE“)

Sada kliknite na ikonu fanova, u gornjem levom delu pored Facebook logoa, kao na donjoj slici:

2) Otvoriće vam se prozor sa nekoliko prvih imena i slika fanova vaše Facebook strane. Izaberite opciju „Prikaži sve“, kao što je prikazano na donjoj slici:

3) I eto! Dobili ste spisak svih osoba kojima se sviđa vaša Facebook strana, odnosno svih onih koji su kliknuli „lajk“ i tako postali fanovi strane.

U ovom prozoru možete pregledati sve fanove pomoću skrol bara ili možete nekoga od njih učiniti administratorom stranice. Naravno, u korišćenju ove opcije budite razumni, jer administrator može da čini sa stranicom sve što poželi.

Ako vam je ovo uputstvo bilo korisno, lajkujte našu Facebook stranicu!

Šta je SPLOG?

Reč SPLOG je nastala spajanjem reči SPAM i blog. Označava „lažni“ blog, čiji sadržaj je uglavnom bezvredan, ili plagira tekstove sa drugih blogova. Ovakvi SPAM blogovi su prepuni linkova ka sajtovima koji su u vezi sa njima, i imaju za cilj, da pomoću mnoštva linkova, povećaju vrednost ili posećenost ovih povezanih sajtova.

Dodatne namene SPLOG-a mogu biti prodaja linkova ili uvećanje zarade upućivanjem na sajtove koji su pretrpani internet reklamama.

Pojam SPAM blog ne treba mešati sa pojmom SPAMovanja bloga – spamovanje bloga označava pretrpavanje nekog bloga komentarima sa linkovima, u cilju zadobijanja što većeg broja linkova i linkova sa dobro posećenih sajtova, radi poboljšanja plasmana u Google pretrazi.

Popularnost društvenih mreža – infografik

Autori sajta go-gulf.com, objavili su veoma interesantan infografik sa poređenjem popularnosti aktuelnih društvenih mreža, ponašanjem i strukturom korisnika na njima. Može se videti na kojim društvenim mrežama su prisutnije žene, a na kojim muškarci, koja je starosna dob korisnika neke društvene mreže, i td. Uostalom, pogledajte sami:

Koliko puta je podeljen vaš link na Facebook-u?

Da li ste se ikada pitali koliko puta je podeljen (eng. share) neki vaš link na društvenoj mreži Facebook? Postoji veoma lak način da ovo saznate:

Upišite u adresni bar svog brauzera: „http://graph.facebook.com/UPIŠITE SVOJ-URL“ – dobićete tačan broj koliko puta je na Facebook-u podeljen vaš link.

Da vam bude jasnije, evo i slike:

U adresnu liniju, nakon „http://graph.facebook.com/“, upisala sam adresu članka sa ovog bloga Google Gravity i kao odgovor, u drugoj liniji ispisa, dobila sam „“shares“: 69″, što naravno znači da je stranica na popularnoj mreži podeljena tačno 69 puta.

Još samo jedna napomena – broj deljenja se odnosi na specifičan URL, a ne na ceo sajt, što znači da ako upišete URL nekog sajta, dobićete samo broj deljenja za početnu stranu, a ne za sve stranice koje postoje na tom sajtu.

Tri principa za pisanje efektnih naslova

Naslov članka ima ulogu da privuče čitaoca i navede ga da pročita celu priču. Ovo pravilo važi kako za štampane medije, tako i za internet štivo, poput blogova.

Ovo su tri principa koji vam mogu pomoći da pišete efektne naslove za svoj blog:

  1. Princip nužnosti: kao u primeru „10 SEO saveta koje ne smete ignorisati“ – ovakav naslov izaziva u čitaocu poriv da čita dalje i čak predviđa negativne posledice ukoliko ne pročita članak. Veoma efektno!
  2. Princip šokiranja: kao u primeru „Brus Vilis izazvao tuču u gay baru“ – ovakav naslov ima za svrhu da vas šokira, i na taj način privuče vašu pažnju. Ovaj pristup najviše koristi žuta štampa, a često je prisutno i izvlačenje iz koncepta i iskrivljavanje smisla, da bi se privukli čitaoci. Kada koristite ovaj princip, budite pošteni, i napišite naslov koji odgovara tekstu kome pripada. Inače rizikujete da i vi budete svrstani među trač rubrike.
  3. Princip nabrajanja: recimo „6 načina da zadržite posetioce na svom web sajtu“ – ovakav članak nudi konkretne informacije, i obećava praktična rešenja za realne probleme. Još jedan efektan način da se privuku čitaoci!

Sada kada ste privukli čitaoce, ostaje još „samo“ da poradite na kvalitetnom sadržaju!