ANcom Blog

internet i web platforme

Blogovi vredni pažnje

Tražite nešto za čitanje? Na lokaciji blogsofnote.blogspot.com, tim iz Blogspot-a je za vas napravio listu kvalitetnih blogova. Tema stvarno ima raznih, od kuvanja, dečijih, turističkih, preko religije do tehnologije i umetnosti. Za pola sata pregledala sam nekolicinu i mogu da potvrdim da se može naći dosta interesantnog štiva.

Zajedničko za sve izlistane blogove, pored kvaliteta, je što koriste blogspot.com, inače besplatnu Google-ovu platformu za blogovanje.

Javite mi da li ste pronašli neki posebno interesantan blog!

Čemu (ne) služi blog

Šta NIJE primarna namena bloga:

Marketing

Blog je namenjen za čitanje. Imajte ovo na umu kada pišete. Ako svaki vaš post izgleda kao reklama, znajte da ga niko neće čitati.

SEO – pisanje bloga da biste bili prvi na Google-u

Nemojte ni počinjati da pišete blog ako to činite samo zato što vam je neki „marketing stručnjak“ rekao da tako treba. Nećete potrajati. Vaši tekstovi moraju da imaju realnu vrednost, nešto čime ćete privući čitaoce. Nemojte pisati članak samo da biste ga napunili ključnim rečima koje ciljate u Google pretrazi. Ionako mnogo veću ulogu u plasiranju u Google pretrazi ima izgradnja linkova, a vaše članke niko neće linkovati ako nemaju „pravu“ vrednost.

Šta JESTE namena bloga:

Blog daje vašem sajtu lični pečat

Pišite na zanimljiv i kvalitetan način, koji će vas po nečemu izdvojiti od ostalih sajtova sa sličnom tematikom. Na ovaj način gradite svoj onlajn identitet.

Primarna svrha bloga je izgradnja odnosa bloger – čitalac

Ovo je jedna od namena korporacijskih (i ostalih) blogova – da ostvare neposredniji odnos sa klijentima/čitaocima. Posedovanjem bloga, vi pružate priliku čitaocima da se uključe u diskusiju. Omogućavate im da aktivno učestvuju u izradnji vašeg sajta i utiču na njegov razvoj.

Blog je razlog da se posetilac vrati na vaš sajt

Time što posedujete blog, na neki način garantujete da ćete objavljivati vredne sadržaje i pružiti čitaocima priliku da se bliže upoznaju sa tematikom o kojoj pišete. Ako uspete da izgradite onlajn autoritet pisanjem kvalitetnih članaka, to će postati jedan od razloga zašto se ljudi vraćaju na vaš sajt. Učinite svoj blog prijatnim mestom, gde se u opuštenoj atmosferi može i nešto naučiti.

Sharing is caring (deliti znači mariti)

Pišući blog, vi pokazujete da vam je stalo do vaših čitalaca. Želite da podelite nešto korisno sa drugima, preporučujete druga web mesta za čitanje, nesebično delite svoje znanje.

Ovo su samo neke od namena bloga. Zašto vi blogujete?

Mark Zuckerberg se oženio…

Osnivač najveće društvene mreže Facebook, oženio se u subotu dugogodišnjim devojkom Prisilom. Vest je osvanula, gde bi drugo – na njegovom Facebook profilu:

Nek im je sa srećom!

Facebook vs Twitter vs Google+ – uporedni prikaz

  FACEBOOK TWITTER GOOGLE+
Približan broj korisnika: 800 miliona 500 miliona 90 miliona
Osnovna namena: Održavanje kontakta sa prijateljima iz stvarnog života, deljenje slika, videa… Praćenje vesti iz oblasti koje vas zanimaju. Nije za trivijalne objave tipične za Facebook ("ustala iz kreveta, popila kafu" i sl.) Konstruktivna komunikacija sa ljudima koje ne poznajete u stvarnom životu
Video chat: Da Ne Da
Reklame: Da Ne Ne još
Prednosti: - Svi koje znate ga koriste

- Poznate ličnosti ga koriste više nego i jednu drugu mrežu

- Koncizne poruke zahvaljujući ograničenju od 140 karaktera

- Dobar video chat
Mane:

- Nije lako podeliti nešto sa samo određenom grupom prijatelja (svi prijatelji vide sve)

- Stalno menjaju polisu privatnosti

- Ograničenje tekstualne poruke od 140 karaktera

- Nema načina da podelite nešto samo sa određenom grupom ljudi, svi mogu da prate sve

- Kreiranje krugova može biti iscrpljujuće i interfejs je već zastareo

- Forsiranje ostalih Google servisa unutar mreže

Filtriranje publike: Da Ne Da
Praćenje drugih korisnika:

Da, koristeći opciju pretplate (subscribe), možete pratiti onoga ko vam nije prijatelj, ali samo u objavama koje on/ona postavi kao javne (vidljive za sve)

Da, to mu je osnovna namena

Da, možete pratiti svakoga, i takođe ga možete dodati u neki od krugova

Igrice: Da, veliki broj Da, uglavnom sofisticiranije nego na Facebook-u Trenutno samo oko 30-ak igrica
Biznis profil: Da – tzv. Fan stranica Twitter-u je svejedno da li ga koristite u poslovne ili privatne svrhe Još uvek ne

8 smrtnih grehova u web dizajnu

Šta vaš sajt nikako ne sme da sadrži? Još jedna lista kako bismo pomogli web dizajnerima da učine internet boljim mestom.

  1. Pop-up prozori – nemojte stavljati male iskačuće prozore na sajt! Samo ćete iznervirati posetioca i naterati ga da ode sa sajta. Ovo je rečeno mnogo puta, ali i dalje se upotrebljava. Pop-up prozori samo uznemiravaju vaše posetioce i niko ih neće pročitati!
  2. Muzika koja ne može da se isključi – otvarate sajt i odjednom čujete muziku. Očajnički tražite „stop“ dugme, ali nigde se ne može pronaći… Pružite svojim posetiocima izbor! Ako već stavljate muziku na sajt, dozvolite ljudima da je uključe ili isključe po sopstvenom izboru, ili ćete izgubiti dragocenu posetu i imati veliki procenat napuštanja sajta posle nekoliko sekundi.
  3. Previše sitan tekst ili tekst u sličnoj boji kao pozadina – ovo je još jedna vrlo iritantna stvar – ako treba da se naprežem kada čitam tekst na vašem sajtu, radije ću potražiti neki koji poštuje moj vid i ima čitkiji tekst.
  4. INTRO strane – naročito u vidu Flash animacije koja ne može da se preskoči… Pored toga što su ovakve uvodne strane veoma loše za SEO vašeg sajta, one mogu vrlo lako i da oteraju posetioce sa njega.
  5. Loša navigacija – kada na sajtu ne mogu da pronađem lako ono što tražim, velika je verovatnoća da ću odustati i potražiti funkcionalniji sajt. Obezbedite adekvatnu navigaciju!
  6. Pretrpanost ključnim rečima – zapamtite da sajt postoji zbog posetilaca, a ne zbog Google-a! Pretrpavanje ključnim rečima može biti veoma pogubno za oči. Srećom, ni Google više ne dozvoljava ovakav pristup.
  7. Gramatičke greške i omaške u kucanju – zaposlite lektora! Ako se vi niste potrudili da drugi put pročitate svoj tekst i ispravite greške, zašto mislite da će se drugi truditi da ga i jednom pročitaju?
  8. Lepi ali nefunkcionalni sajtovi – previše animacija, stalno čekate da se nešto učita, leptirići lete i padaju latice cveća po sajtu, ali…vi niste došli na sajt da posmatrate animacije, već da pronađete nešto konkretno. Funkcionalnost treba uvek da bude iznad egzibicija autora.

Da li sada mislite da je vašem sajtu potreban redizajn?

Facebook izlazi na berzu

Korporacija Facebook od danas će početi prodaju svojih akcija na berzi po ceni od 38$ po akciji. Prema ovoj ceni, vrednost kompanije se procenjuje na oko 104 biliona dolara.

Za one koji su zabrinuti da će Facebook promeniti politiku poslovanja i staviti akcenat na reklame i profit, vredi reći da su akcije koje se prodaju tipa A, što znači da, kada se radi o odlučivanju o poslovanju, vrede samo 1 glas, dok Zuckerberg i ostali „stari“ suvlasnici imaju akcije tipa B, koje vrede 10 glasova svaka. Mark Zuckerberg, inače drži nešto ispod 56% glasačke moći Facebook kompanije, i zajedno sa ostalim trenutnim vlasnicima zadržaće oko 96% glasačke moći, što je više nego dovoljno da se očuva kontrola nad kompanijom.


slika pozajmljena sa sajta www.awdp.org

Koliko vredi Facebook?

Verovali ili ne, mnogi osporavaju vrednost Facebook korporacije, jer kompanija u proseku ostvari zaradu oko 5$ po korisniku na godišnjem nivou. Prošle godine, Facebook je ostvario zaradu od „samo“ 1 bilion dolara, i postoji osnovana sumnja da neće ni moći da ostvari više ni u budućnosti. Zbog toga mnogi osporavaju stvarnu vrednost Facebook društvene mreže i mogućnost da se ulaganjem u nju ostvari profit.

Izvor: BBC

Putovanje e-mail poruke

Da li ste se ikada pitali šta se dešava sa e-mail porukom nakon što kliknete „pošalji“? Momci iz korporacije Google potrudili su se da nam na slikovit način to i objasne.

Za kompletnu priču, posetite ovaj link, kliknite na „send“ i uživajte!

Zašto me je razočarala CSS MANIA

Neko vreme nisam bila na sajtu cssmania.com. Inače, za one koji ne znaju, ovo je jedna od najpoznatijih CSS galerija na internetu, i imala je za svrhu da prikazuje najbolje dizajnirane sajtove, koji su, rađeni, normalno, uz korišćenje CSS-a.

Pre nekoliko dana, htela sam da prijavim jedan sajt u galeriju, i naletim na ovu situaciju:

Uveli su plaćanje prijave sajtova! Razumem ja da od nečega mora i da se živi, ali, za ovakav tip sajta, mislim da mora da se postavi pitanje objektivnosti. Ako se prijava naplaćuje, znači li to da za mojih 10$ moraju da objave moj sajt, pa ma kakav bio? A ako ga ne objave, da li se onda moja uplata smatra donacijom?

Ne znam priču koja stoji iza ovakvog postupka CSS Manije, ali znam da moje simpatije ipak ostaju na strani besplatnih servisa, pogotovu kada oni imaju i edukativni karakter, kao što je slučaj sa galerijama lepih sajtova.

Kreativne naslovne fotografije (Cover Photos) za Facebook

Moram priznati da je Facebook Timeline počeo da mi se dopada. Pre svega, jer vlasnicima Facebook stranica dozvoljava da imaju mnogo veću kontrolu nad izgledom svoje strane.

Recimo, pogledajte kako je jedna kreativna osoba uredila svoju naslovnu fotografiju:

Na mestu sa kog sam preuzela ovu fotografiju, možete da vidite ukupno 40 primera kreativnih rešenja za Facebook Timeline naslovnu fotografiju, i većinom su fantastična.

Dakle, nema više razloga da se žalite, otvorite omiljeni grafički editor, budite kreativni i napravite upečatljivu Cover fotografiju za svoj Facebook Timeline.

Ja sam do sada došla do ovog rešenja.

Ako i vi napravite nešto, biće mi drago da ostavite link u komentaru!