Verovatno ste primetili da kada upisujete neki upit u polje za pretragu, Google već ima gotove rezultate za vas. Ovaj izbor iz rezultata pretraživanja je proizvod činjenice da Google kada surfujete ulogovani sa svojim Gmail nalogom, sakuplja informacije o vama, i na osnovu njih određuje šta bi vas najviše moglo zanimati kada pretražujete. Ove informacije Google koristi i kako bi odredio koje reklame da vam prikaže, i tako postigao maksimalan broj klikova za prikazani bener, što će, pogađate, doneti Google-u i veću zaradu.
Sakupljanje informacija o vama koje Google sprovodi takođe utiče i na to da će svako za isti upit u pretrazi dobiti potpuno drugačije rezultate. Web masteri znaju da kada istražuju plasman sajta za određene ključne reči radi optimizacije za pretraživače, moraju prvo da očiste keš brauzera, kao i da se izloguju iz svojih Gmail naloga, kako bi dobili realne rezultate.
Da biste izbegli personalizovne rezultate u pretrazi i reklame koje ciljaju baš na vas, možete koristiti opciju koju je Google obezbedio korisnicima Google Chrome internet pregledača. Otvorite Google Chrome, pritisnite CTRL+SHIFT+N, i otvoriće vam se novi prozor sa slikom poput ove:
Brauzer vas obaveštava da ste pristupili inkognito načinu pretraživanja, i da stranice koje ćete posetiti neće biti sačuvane u kešu, kao i da nećete ostaviti tragove poput COOKIE (kolačića) na vašem računaru niti će istorija vašeg surfovanja biti sačuvana u istoriji brauzera.
Dakle, ako ste umorni od „Velikog brata“ Google-a, otvorite Chrome i krstarite internetom potpuno ANONIMNO!