ANcom Blog

internet i web platforme

Šta donosi novi Google-ov algoritam za pretragu

Ako ste se nekad zapitali kako funkcioniše internet pretraga, otkriću vam tajnu – funkcioniše pomoću složenog algoritma koji kreira tim ljudi koji stoje iza mašine za pretragu (eng. „Search Engine“). Kad bismo znali sadržaj algoritma, na primer pretraživača Google, bilo bi mnogo lakše da prilagodimo određeni sajt da se pojavi među prvih 10 u Google pretrazi. Zbog toga je i očekivano da se ovakvi algoritmi drže u tajnosti. Ipak, Google otkriva ponešto. S vremena na vreme saznamo po neki delić „tajne“ i dobijamo bolje šanse da plasiramo svoje sajtove bolje u pretrazi.

Novi Google-ov algoritam

Već neko vreme se „šuška“ da će Google značajno promeniti svoj algoritam za pretragu, i da će ovo nekima doneti pad u rezultatima pretrage, dok će drugima pomoći da napreduju na prvu stranu Google pretrage. Google se kune da je ovaj algoritam najprecizniji do sada i da će pomoći da sajtovi sa kvalitetnim sadržajem izbiju na prvu stranu, dok će one sa „spam“ sadržajem i one koji samo repliciraju sadržaj sa drugih sajtova baciti u zapećak. Dakle, ako ste se bavili „Black Hat“ SEO tehnikama, vaši dani dobrih pozicija u Google pretrazi su odbrojani.
Na zvaničnom Google blogu objavljeno je da je počev od 11. aprila algoritam, posle testiranja u Americi, počeo da se primenjuje u svim zemljama engleskog govornog područja. Nesumnjivo je da će uskoro biti primenjen i u ostalim zemljama, tako da, ako primetite drastične promene u rezultatima pretrage u skorijoj budućnosti, najverovatnije je ovo uzrok.

Kako da zadržim poziciju svog sajta u Google pretrazi?

Dobra vest je da se pravila nisu mnogo promenila. Pravilo „Content is king“ ( srp. „sadržaj je kralj“) Google je sada parafrazirao u „Good content is king“, tako da, ako ste na svom sajtu objavljivali originalan i kvalitetan sadržaj, nema bojazni da će vaše pozicije doživeti pad, a nov algoritam može vam doneti i boljitak.

Kako da obezbedim kvalitetan sadržaj za svoj sajt?

Ukoliko niste vični pisanju, a želite da posetiocima svog web sajta obezbedite kvalitetan i koristan sadržaj, angažujte nekog ko će taj posao obavljati za vas. U svetu već postoji veliki broj ljudi koji se bave pisanjem članaka za blog i slične forme sajtova. Potrudite se da pronađete osobu koja je istovremeno stručna u oblasti kojom se bavi vaš sajt, a pritom i literarno obrazovana, odn. vična pisanju. To može da bude neko ko je stalno zaposlen u vašoj firmi i ima želju da se angažuje na ovom polju. Moj iskren savet je da ne tražite od nekoga da vam ovaj dodatni posao radi „za džabe“, već ponudite neki honorar. Pisanje članaka za sajt je naporan posao i zahteva posvećenost osobe koja piše.
Ukoliko imate sajt na engleskom jeziku, ovo znatno proširuje mogućnost da pronađete osobu koja će odgovarati za ovaj posao – putem interneta možete angažovati nekoga iz inostranstva, ugovoriti načine plaćanja i dostave materijala – i rešen problem.

Zaključak

Sudeći po zvaničnom blogu Google pretraživača, njihov tim tvrdi da je novi algoritam precizniji nego ikad u detektovanju kvalitetnog sadržaja i razlikovanju kvalitetnih sajtova od onih „loših“. Kakve će to promene doneti na srpskom internetu? Videćemo… Još nije kasno da poboljšate svoj sajt!

Slični tekstovi:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>