ANcom Blog

internet i web platforme

Zašto Google „voli“ WordPress?

Ako se bavite izradom web sajtova, aktivno učestvujete u kreiranju sadržaja za neki sajt ili ste upoznati sa osnovama optimizacije za pretraživače (SEO), sigurno ste primetili da se dinamički sajtovi, a posebno oni urađeni u WordPress-u, dobro kotiraju kod Google-a. Zašto je to tako? Ne, nije u pitanju neki tajni dogovor između internet pretraživača i WordPress razvojnog tima, već se radi o karakteristikama ovog CMS-a (sistema za upravljenje sadržajem), koji svojim osobinama od početka pruža mogućnost za bolje pozicioniranje u Google pretrazi od sličnog statičkog sajta.

Kakve su to mogućnosti WordPress-a koje pozitivno utiču na SEO sajta i korisničko iskustvo?

  • Aktivno dodavanje tagova za svaki članak – WordPress pruža mogućnost da svakom članku dodelite odgovarajuće tagove, odn. najpribližnije objašnjeno, ključne reči koje su u vezi sa datim tekstom. Ovo u praksi znači mnogo korisnih stvari: Dodavanjem tagova, omogućavate da čitalac pročita sve članke sa određenim tagom jednostavnim klikom na taj tag (spisak tagova obično se nalazi ispod članka na koji se odnose). Ovo takođe znači da WordPress automatski kreira linkove za sve tagove koje upisujete. Recimo, ako ste upisali za članak tag „sijalice“, WordPress će napraviti trajni link, koji će glasiti nešto kao mojsajt.com/sijalice, ta strana će sadržati prečice do svih članaka kojima je dodeljen tag „sijalica“. Ako imate 100 članaka na svom sajtu, i svakom dodelite po 5 tagova, to je 500 dodatnih linkova koji se mogu rangirati u rezultatima pretrage za vaše ključne reči. Korisno, zar ne? Takođe možete instalirati odgovarajući dodatak (plugin) za WordPress, koji će pomoću tagova ispod svakog članka ispisivati listu „sličnih tekstova“ na vašem sajtu koristeći kriterijum ključnih reči koji ste sami kreirali.
  • Mogućnost pretraživanja sajta – ovu opciju (bar ne funkcionalnu), ne možete imati na statičkom sajtu – ovo nije od ključnog značaja za SEO vašeg sajta, ali sigurno jeste za korisničko iskustvo posetilaca sajta. Bolje korisničko iskustvo znači više poseta na sajtu, a posete su cilj svake SEO strategije.
  • Mogućnost komentarisanja – isto kao i predhodna stavka, poboljšaće ugodnost vašeg sajta za posetioce – dozvolite im da aktivno učestvuju u kreiranju sadržaja na vašem sajtu. Sigurno će vam se isplatiti, pogotovu ako se i sami aktvino uključite u diskusiju. Obratite pažnju i na negativne komentare – nemojte ih automatski brisati, već se potrudite da rešite problem na koji se korisnik žali.
  • Postojanje ARHIVE članaka – posetioci mogu da pretražuju sajt prema datumu kreiranja članaka, jednostavnim klikom na mesec ili godinu koja ih interesuje. Isto kao i sa tagovima, i ovde WordPress automatski kreira dodatne linkove koje povećavaju šansu vašem sajtu da se pojavljuje na boljoj poziciji u Google pretrazi.
  • Mogućnost deljenja na svim društvenim mrežama – instaliranjem besplatnog dodatka za WordPress poput ovih na ovom linku, možete omogućiti posetiocima da pomoću dugmića postavljenih ispod svakog članka, brzo i lako podele vaš link na omiljenoj društvenoj mreži. Ovo može biti izvor skoro beskonačnog propagiranja vaših linkova, ukoliko posedujete kvalitetan sadržaj. Primera radi, budite svesni da sve što jedan korisnik Facebook mreže „lajkuje“, vide u statusima svi njegovi prijatelji, i mogu lako da podele i sami isti link.
  • Postojanje RSS kanala – za one koji vole ovakav način praćenja vesti, pozitivno je omogućiti im to.
  • „SEO friendly“ linkovi – u opcijama WordPress-a možete na lak način podesiti da generiše SEO dobre linkove, a ne generičke poput: mojsajt.com/p123?. Obavezno podesite stalne linkove da budu dopadljivi pretraživačima pre nego što počnete sa pisanjem članaka, da ne biste posle naknadno menjali strukturu linkova, što nikako nije dobro za optimizaciju vašeg sajta.
  • Kada Google detektuje dinamički sajt… to je signal da će se sadržaj na sajtu često menjati, i samim tim, Google će češće posećivati vaš sajt i brže indeksirati nove strane.

Ovo sigurno nije konačna lista.

Kakva su vaša iskustva sa WordPress-om i pozicijama u Google pretrazi?

Slični tekstovi:

Jedan komentar na Zašto Google „voli“ WordPress?

  1. netsrbija kaže:

    bilo bi zanimljivo videti neko poredjenje servisa worpress vs blogspot

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>