ANcom Blog

internet i web platforme

Kako da pratite statistike posećenosti za web sajt

Statistike posećenosti za vaš web sajt mogu biti veoma korisne. Pre svega, steći ćete uvid o broju poseta na vašoj stranici, a zatim i o tome iz kojih zemalja dolaze posete, koliko strana u proseku posetilac pregleda, koliko se zadržava na stranici, i još mnogo korisnih informacija. Kako vam ove informacije mogu biti od koristi? Pre svega, možete da saznate šta je ono što ljude najviše zanima kada pristupaju vašem web sajtu, kakve informacije traže, a koje nisu interesantne. Ovo vam može pomoći da isplanirate u kom smeru da dalje razvijate svoj sajt i kako da privučete još više posetilaca, što je, na kraju, i cilj svakog web sajta.

Kako mogu da pratim statistike za svoj web sajt?

Postoji mnogo besplatnih servisa koji nude ovu uslugu, a najpoznatiji, i svakako jedan od najboljih je Google Analytics. Da biste pristupili Google Analytics servisu, morate da imate otvoren gmail nalog – ovo je Googleov mail servis, i ako još uvek nemate nalog, svakako će vam koristiti da ga otvorite, jer omogućava pristup mnogim korisnim servisima. To možete učiniti na ovoj adresi.

Aktiviranje Google Analytics servisa

Sada otvorite Google Analytics sajt i pristupite servisu (logujete se sa istim parametrima kao za gmail) – Google će vas provesti kroz vrlo jednostavnu proceduru dodavanja sajta u Analytics servis. Obavezno odmah kopirajte kod koji Google daje na stranici na kojoj dodajete sajt – ovaj kod potrebno je da ubacite u svaku stranicu za koju želite da pratite statistike. Posle verifikacije, nakon 24 sata servis postaje aktivan, i imate kompletan uvid u statistike svog web sajta.

Gde se tačno ubacuje Google Analytics kod?

Otvorite stranicu za koju želite da pratite statistike u NOTEPAD-u (nemojte koristiti MS Word i slične rich text editore) – ukoliko je stranica u HTML-u, pri vrhu strane pronađite HEAD tag (počinje sa <head> ) i neposredno pre zatvaranja tog taga, odnosno pre </head> iskopirajte vaš kod. Sada stranicu uploadujte na server (preko stare verzije). Ponovite postupak za sve stranice za koje želite da pratite statistike.
Ukoliko koristite WordPress ili neki drugi CMS, mesto za ubacivanje koda je obično u fajlovima „header.php“ ili „footer.php“ – potražite u literaturi odgovarajućeg CMS sistema gde je najbolje da ubacite kod.
Nakon što ste uspešno ubacili kod, kada se logujete na Google Analytics, trebalo bi da vidite da je status štikliran zelenom – što znači da je sve u redu. Ukoliko imate žuti trougao, to znači da Google još uvek nije verifikovao vaše stranice, ali, ne brinite – sačekajte neko vreme – ako se status ne promeni, još jednom proverite na svom sajtu, koristeći opciju „view source“ da li ste iskopirali kod tamo gde treba.

Kakve sve podatke pruža Google Analytics?

Na prvoj stranici, pored adrese svog sajta, kliknite na „view report“ da uđete u statistike.
Prva strana „Dashboard“ („kontrolna tabla“) pokazuje osnovne statistike vezane za vaš web sajt. Ukupan broj poseta, ukupan broj posećenih strana, koliko stranica je u proseku posećeno, koliki je Bounce Rate (objasnićemo), koliko iznosi prosečno vreme provedeno na sajtu i koliki je procenat novih poseta.
Ispod toga dobijate grafički prikaz broja unikatnih posetilaca, zatim odakle dolaze posetioci (iz kojih zemalja), koliki procenat poseta dolazi iz kojih izvora (pretraživači, sajtovi sa vezama do vašeg sajta, diraktne posete) i koje su stranice najpopularnije, odn. najviše puta posećene. Ovo je poprilična količina korisnih podataka, zar ne?
Prateći levi meni, možete da pregledate detaljne statistike svega gore navedenog. Najinteresantnije stvari su: preko kojih ključnih reči posetioci dolaze da vašeg sajta, koliko je koja stranica puta pregledana, koliko vam poseta donose drugi sajtovi, koje pregledače posetioci koriste kad pristupaju vašem sajtu, itd. Google podrazumevano prikazuje uvek statistike u okviru poslednjih 30 dana, ali klikom na datum (gore desno) dobijate kalendar preko koga možete podesiti da pregledate statistike za koji god period želite.

Šta je Bounce Rate?

Bounce Rate je procenat posetilaca koji su posetili samo jednu vašu stranicu, a onda napustili sajt. U Bounce (skok) spada i kada neko otvori vašu stranu i onda stoji neaktivno 30 minuta. Google kaže da je zadovoljavajući Bounce Rate ispod 30%, do 50% je ok, a sve preko 50% je zabrinjavajuće. Ali, ove podatke treba uzeti sa rezervom. Postoje sajtovi kojima je cilj da vas vode kroz stranice, odn. da biste nešto uradili na sajtu ili došli do određene informacije, potrebno je da pristupite na više stranica da biste došli do cilja. Za ovaj tip sajtova visoki Bounce Rate znači da ne ispunjavaju dobro svoju svrhu, odn. da treba nešto menjati u koncepciji sajta.
Ipak, postoje sajtovi koji imaju odličnu posetu i koristan sadržaj, a ipak imaju Bounce Rate i do 90% – ovo mogu biti sajtovi kao što su recimo portali sa vestima. Pristupili ste portalu da pročitate određenu vest, pročitali je, i otišli dalje – sajt je ispunio svoj cilj – i u tom kontekstu veliki Bounce Rate nije nikako odraz loše optimizovanog sajta ili slabog sadržaja.

Zaključak

Iako smo samo zagrebali površinu mogućnosti koje pruža Google Analytics, sigurno ste već ubeđeni da treba da ga koristite. Pre svega, besplatan je, a pružiće vam mnoštvo korisnih informacija.
Ako ne znate kako da koristite podatke o statistikama posećenosti da biste poboljšali svoj web sajt, možete pogledati neke osnovne smernice na ovom linku SEO ili nas kontaktirati. Naravno, uvek ste dobodošli i da ostavite komentar u ovom blogu.

Slični tekstovi:

2 komentara na Kako da pratite statistike posećenosti za web sajt

  1. [...] u vreme kada vam odgovara, i zakazati da budu objavljeni u određenom vremenskom terminu, recimo, u vreme kada je vaš sajt najposećeniji (o ovome opširnije u nekom narednom [...]

  2. [...] Google Analytics – neizbežni Google-ov alat za analizu statistika posećenosti sajta, sa mnogo korisnih informacija o vašem sajtu. Detaljnije o tome možete pročitati u ovom blogu na adresi kako da pratite statistike za svoj web sajt. [...]

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>