ANcom Blog

internet i web platforme

Zašto jeftin web dizajn nije dobar za vaš posao

Internet je prepun ponuda za izradu web sajta po veoma pristupačnim cenama. Zbog mogućnosti minimalnog ulaganja u web sajt, ovakva rešenja mogu delovati veoma privlačno. Ipak, pre nego što se upustite u ugovaranje izrade web sajta za minimalan budžet, razmotrite ovu listu nedostataka nerealno jeftinog web dizajna.

Izmene sadržaja na sajtu

Najčešće web sajt koji je urađen za malo ili nimalo novca nema mogućnost da vlasnik sajta sam ažurira svoj sadržaj. Iz mnogo razloga, izmene sadržaja na sajtu su više nego neophodne. Recimo da imate ponudu na sajtu koja ima vremensko ograničenje – npr. akcija prodaje koja traje do određenog datuma. Šta kada ponuda istekne? Klijenti će vas i dalje zvati u vezi nje, a vi ćete morati da objašnjavate da ponuda više ne važi i tome slično. Da ne pričamo o izmenama cena, dodavanjem novih usluga, vestima o događajima iz vaše kompanije i sl.

Sad zamislite situaciju da vam je potrebna izmena. Ne posedujete parametre pristupa (jeftine ponude retko kada daju sve parametre za kontrolisanje sajta). Čak i da ih posedujete, ne znate kako da ih iskoristite. Web sajt je statičkog tipa. Ne bavite se web programiranjem i ne želite da ulazite u to kako da sami menjate svoj sajt. Najčešće jeftini „izvođači“ nude opciju da vam oni vrše izmene na sajtu, ali, s obzirom da su jefitini, ne mogu vam posvetiti puno vremena. Može vam se desiti da na manju izmenu, kao što je dodavanje jednog tekstualnog pasusa na jednu od stranica sajta, čekate i po više nedelja. U poslu često prave stvari u pravo vreme znače dobijanje ili gubitak posla. Da li možete sebi priuštiti odlaganje promena na sajtu?

Druga mogućnost je da pronađete pouzdano treće stručno lice (različito od onih koji su vam jeftino napravili sajt), i sklopite dogovor da vam ta osoba vrši buduće izmene na sajtu. Većina web dizajnera i programera koji drže do sebe, odn. svi oni koji nešto vrede, jednostavno neće pristati da radi održavanje sajta koji je u startu loše urađen. Predložiće vam izmene u kodu koje vas mogu koštati više nego sama izrada sajta, ili će predlagati redizajn ili kompletno novi sajt za uobičajenu cenu, koja je mnogo veća od one koju ste platili prvi put. Popravka će vas koštati više nego izrada sajta. To u praksi znači da ste prvobitno uloženi novac bacili, odn. poklonili ste ga onome koji vam je izradio sajt. Čak i da novi web dizajner pristane da radi izmene na vašem jeftinom sajtu, verovatno će vas svaki put proklinjati, jer će nailaziti na loše napisan kod i nepredviđene probleme sa sajtom koji će oduzimati mnogo više vremena nego što je predviđeno za dati posao.

Šta je sa SEO vašeg sajta?

Ako ste realizovali sajt uz ulaganje veoma malo ili nimalo novca, malo je verovatno da on ostvaruje dobre rezultate u Google pretrazi. Niko ne može da pronađe vaš sajt. Ključni pojmovi koji su važni za vaše poslovanje i preko kojih vas potencijalni klijenti traže preko pretrage, nisu vezani za vaš sajt ni na kakav način. Nema vas u rezultatima pretrage. Analitika posećenosti verovatno vam nije ugrađena, i možda niste ni čuli za tu mogućnost. Posećenost je vrlo slaba ili nikakva. Vaš sajt ni na koji način ne doprinosi vašem poslovanju.

Ponovo imate sličnu situaciju kao i sa izmenama na sajtu. Ne možete poboljšati SEO sajta ako je sam sajt nekvalitetan. Kvalitetan sadržaj i kvalitetan, čist kod su osnova od koje se počinje optimizacija za pretraživače. Sada već i sami možete predpostaviti šta sledi: morate da angažujete pravog stručnjaka ukoliko želite da budete vidljivi u Google pretrazi, a ovo će vas koštati mnogo više nego sama izrada sajta, i verovatno će vam biti preporučen redizajn i prelazak na neku dinamičku platformu.

Prelazak kod novog provajdera

Šta se dešava ako u jednom trenutku želite da promenite provajdera, recimo, proširujete hosting paket ili niste zadovoljni uslugama trenutnog? Da li uopšte znate ko vam je trenutni provajder? Da li je domen registrovan na vaše ime? Da li osoba koja vam je izradila sajt pokazuje volju da vam ustupi podatke vašeg domena i hostinga? Verujte mi da ima samozvanih stručnjaka koji nude jeftino izradu sajta, ali su zato spremni da bukvalno ucenjuju klijenta da kod njih hostuje sajt i registruje domen. Sve ovo nikako nije dobro za vaše poslovanje.

Backup sajta

Šta se dešava ako vaš sajt postane nedostupan? Da li posedujete adekvatan backup? Da li vaš hosting provajder ima u okviru usluge mesečni backup sajta? Kako da oporavite sajt ako izgubite pristup web serveru gde se hostuje? Ne možete ako nemate validan backup!

Zaključak

Kada birate web dizajnera ili programera, uvek razmotrite više od jedne ponude. Uvek insistirajte da imate uvid u sve podatke vezane za sajt, kako biste imali kontrolu nad svojim domenom i hosting paketom. Nemojte dozvoliti da domen bude u bilo čijem vlasništvu sem u vašem. Raspitajte se o kvalitetu izrade sajta. Insistirajte na validnosti koda, raspitajte se o SEO aspektu sajta. Ne pristajte na ponudu čiji izvršilac kao jedini kontakt ostavlja mobilni telefon.

Izvagajte sve navedene činioce, i shvatićete da „jeftin web sajt“ može vremenom postati mnogo skuplji od sajta koji ćete platiti onoliko koliko je realno prihvatiljivo za obe strane, odn. web dizajnera i vas.

Srećno u izboru ponude!

Slični tekstovi:

Jedan komentar na Zašto jeftin web dizajn nije dobar za vaš posao

  1. [...] Kada pitam za planirani budžet, to obično ne prelazi 200 EUR. [...]

Ostavite odgovor na Koliko košta izrada web sajta? | ANcom Blog Odustani od odgovora

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>