Navodim prevod sa engleskog jezika odličnog članka čiju originalnu verziju možete pronaći ovde. Neke termine nisam prevela na srpski, jer sam smatrala da bi to samo zbunilo čitaoce, koji se češće sreću sa svim terminima na engleskom nego na srpskom jeziku.
301 Redirekcija
Način da preusmerite posetioca sa jedne web stranice na drugu. Najčešće se koristi kada promenimo adresu neke web strane koja je već indeksirana kod Google-a, pa želimo da sačuvamo postojeće linkove i preusmerimo ih na novu stranicu. 301 redirekcija osigurava da će svi posetioci web strane koji su je sačuvali u favoritima biti usmereni neosetno na novu adresu.
ALT text/tag ili atribut
Termin se odnosi na opis slike u HTML-u vašeg sajta. Za razliku od ljudi, pretraživač ne vidi slike, već samo tekst koji im je dodat kao opis. Koristite ALT tagove kada god je to moguće!
Blog
Deo vašeg sajta na kome bi trebalo da redovno objavljujete nove sadržaje. Svaka stranica na blogu je nova web strana koju vidi Google, tako da pisanjem bloga povećavate mogućnost da vas pronađu na internetu. Iz tog razloga preporučuje se da pišete blog na istom domenu gde se nalazi i vaš sajt.
Pročitajte više o blogovanju ovde.
CSS (Cascading Style Sheets)
Deo web sajta u kome se definiše kako izgledaju elementi na sajtu (npr. naslovi, liste i sl.)
Direktorijum
Direktorijumi web sajtova su skupovi velikog broja sajtova na jednom mestu, obično razvrstani po kategorijama. Kada postavite svoj sajt u neki web direktorijum, ovo povećava vaše šanse da budete pronađeni na internetu. Najpopularniji web direktorijumi su Yahoo! Direktorijum i Dmoz.
Domen
Glavna adresa vašeg sajta. Na primer: www.mojsajt.com. Kada jednom registrujete svoj domen, trudite se da redovno obnavljate registraciju i sačuvate svoje ime domena, jer Google više „ceni“ i bolje rangira sajtove sa starijim domenima.
Društvene mreže
Onlajn sadržaji koje kreiraju i dele pojedinci. Najpoznatiji primeri društvenih mreža su Facebook, Twitter i Youtube. Veoma je važno za optimizaciju vašeg sajta da razvijate mrežu linkova na društvenim mrežama.
Favorit
Link sačuvan na računaru u okviru web pregledača (browser-a)
Forma za konverziju
Forma na web sajtu pomoću koje sakupljamo podatke posetilaca sajta. Omogućava pretvaranje saobraćaja na sajtu u ciljani saobraćaj.
HTMLKod vašeg web sajta koji čitaju pretraživači. Održavajte svoj kod jednostavnim i jasnim, da bi Google mogao da ga lako pročita i da bi ga pretraživači što češće „obilazili“. Iz istog razloga treba držati odvojeno CSS kod u posebnom fajlu na serveru.
Indeksirane strane
Stranice vašeg web sajta koje se nalaze u indeksu pretraživača, kao što je Google.
Ključne reči
Reči koje korisnici unose u pretraživač kada pretražuju internet. Svaki sajt treba da bude optimizovan tako da se pojavljuje u rezultatima pretrage za određene ključne reči, kako bi privukao posetioce.
Kombinacije ključnih reči velike dužine – eng. Long Tail Keywords
Neuobičajene retko korišćene dugačke kombinacije ključnih reči. Ove kombinacije treba da koristite kada želite da optimizujete web sajt za određene specifične pojmove za koje ćete se lakše rangirati nego za uopštene fraze. Recimo, ako ciljate reč web dizajn, a vaša firma je locirana na Novom Beogradu, bolje je da ciljate frazu „web dizajn Novi Beograd“, nego samo „web dizajn“, jer imate veće šanse da se pojavite u rezultatima pretrage za specifičniju kombinaciju ključnih reči.
Metadata
Deo koda vašeg sajta koji služi za obaveštavanje pretraživača o čemu je vaš sajt.
Nofollow
Atribut linka koji govori pretraživaču da ne pridodaje SEO vrednost sajtu na koji linkujemo. Ne koristite ovaj atribut kada linkujete na stranice unutar svog web sajta. Koristite ga kada ne želite da povećate vrednost nekom sajtu na koji linkujete.
Page title – naslov stranice
Naslov koji dajemo stranici i koji se vidi na vrhu prozora pregledača, odn.browsera. Naslov strane bi trebalo da sadrži ključne reči koje ciljate, pritom imajte na umu da reči na početku naslova imaju veću težinu nego one pri kraju.
PageRank
Broj između 0 i 10 koji dodeljuje Google – označava značaj sajta sa aspekta SEO. Treba napomenuti da PageRank sve više gubi na značaju kod vrednovanja internet strana.
PPC (pay per click) – plaćanje po kliku
Klasičan primer PPC reklame je Google AdWords, gde korisnik plaća određenu sumu svaki put kada neko klikne na njegovu reklamu.
RSS
RSS je skraćenica od „really simple syndication“ – zasniva se na prijavljivanju korisnika da dobijaju najnovije sadržaje sa određenog sajta preko RSS kanala. Dobro je da postavite RSS za svoj sajt ili blog kako biste korisnicima olakšali praćenje najnovijih vesti sa vašeg sajta i kako bi bili obavešteni svaki put kada objavite nov članak na sajtu.
Spajder
Računarski program koji pretražuje internet i sakuplja informacije o web sajtovima.
Saobraćaj (Traffic)
Označava prisutnost posetilaca na vašem sajtu.
Traffic Rank
Rangiranje sajta po količini saobraćaja koji dobija, u odnosu na sve druge sajtove na internetu. Najpoznatiji primer je Traffic Rank servisa Alexa.
Ulazni link
Link koji vodi sa jednog sajta na drugi. Kada neko linkuje na vaš sajt, to pomaže optimizaciji vašeg sajta, i povećanju Page Rank-a, naročito ako stranica koja linkuje do vas ima visoki Page Rank.
URL
Web adresa vaše internet strane – na primer: www.mojsajt.com/kontakt.