ANcom Blog

internet i web platforme

Problem sa „našim“ slovima na nekim web stranicama

Ukoliko imate problema sa prikazivanjem latiničnih slova sa kvačicama na svom web sajtu, vidite samo neke „kuke i kvake“ umesto „naših“ slova, ili se ona ne prikazuju uopšte, problem je najverovatnije vezan za enkoding vaše stranice.

U okviru <head> taga (pri vrhu HTML dokumenta) treba da pronađete ovu liniju:

<meta http-equiv=“Content-Type“ content=“text/html; charset=utf-8″ />

Na kraju kodne linije treba da stoji „utf-8„, dakle, ukoliko stoji neki drugi broj, promenite ga u broj 8 i sačuvajte tako dokument. Ovo bi trebalo da reši vaš problem.

Šta ako ne mogu da pristupim delu stranice za upisivanje  koda za enkoding?

Ukoliko radite u nekom CMS sistemu, kao što je WordPress, ili editujete recimo PHP fajl, nećete moći da promenite enkoding web stranice tako lako. Ipak, postoji rešenje i za ovaj problem.

Nema potrebe da vas zamaram komplikovanim objašnjenjima o šemi za enkodiranje slovnih znakova. Umesto toga, evo liste slova sa kvačicama i odgovarajućih znakova koje treba da upišete umesto određenog slova (kopirajte deo posle srednje crtice i razmaka iza slova i pastirajte umesto željenog slova):

  • Č – &#268;
  • č – &#269;
  • Ć – &#266;
  • ć – &#263;
  • Ž – &#381;
  • ž – &#382;
  • Š – &#352;
  • š – &#353;
  • đ – &#273;

Na ovaj način, svaka stranica će pravilno prikazivati „naša“ slova.

SEO alat za preporuku – Websitegrader

Ukoliko ne znate odakle da počnete sa optimizacijom svog sajta za pretraživače, preporučujem odličnu BESPLATNU alatku koja analizira vaš web sajt, uzimajući u obzir sve značajne faktore za SEO. Evo linka: websitegrader.com
Kao što ćete videti ako testirate svoj sajt, alat Websitegrader analizira stepen optimizovanosti vašeg sajta, analizirajući i neke od ovih faktora:

  • Prisutvo HTML tagova koji su značajni za optimizaciju, kao što su H1 tagovi, Title tagovi, alt atributi na slikama i sl
  • Povezanost sajta sa društvenim mrežama, kao što su Facebook, Twitter itd.
  • Popularnost sajta na internetu (MOZ i Alexa rank)
  • Broj indeksiranih strana od strane Google-a
  • Prisustvo bloga i njegova popularnost na internetu
  • Starost i verodostojnost domena – Google „voli“ domene koji su registrovani na period duži od 12 meseci, jer je česta pojava registrovanja spam domena, koji se registruju na kraći period radi različitih zloupotreba interneta i elektronske pošte
  • Postojanje www redirekcije
  • Najnoviji faktori koje je Websitegrader uveo kao bitne za optimizaciju jesu prisustvo META tagova koji služe za pravilno učitavanje stranice na mobilnim uređajima, kao što su iPhone, iPad i sl., kao i prisustvo posebnog stila (CSS) za ove uređaje. Pretpostavljam da je ovo posledica sve veće popularnosti mobilnih uređaja i njihove zastupljenosti na internetu, a moguće je da će i Google uključiti (ukoliko već nije) prilagođenost za prenosive uređaje u svoj algoritam za ocenjivanje sajtova i njihovo rangiranje u pretrazi.

Alati kao što je Websitegrader mogu biti veoma korisni da uočite slabosti svog sajta. Ipak, krajnji rezultat (broj od 1 do 100) kojim Websitegrader ocenjuje internet sajtove treba uzeti sa rezervom. Jednostavno, sadržaji koje neki sajt treba da poseduje ne mogu se generalizovati, i ne može se oceniti vrednost određenog sajta samo na osnovu nekog SEO alata. Koristite ovakve alate isključivo kao pokazatelje šta sve treba poboljšati na sajtu, ali nemojte se slepo držati svega što se preporučuje, već potražite mišljenje SEO stručnjaka.

Blogovanje – kako početi?

Ukoliko razmišljate da započnete blog, ali niste sigurni kako, ili prosto ne znate o čemu bi trebalo da pišete, nadam se da će vam ovaj tekst pomoći.

Šta je blog?

Za one koji ne znaju, reč „blog“ je izvedenica od reči „web“ i „log“, što znači da je to vrsta internet dnevnika. Koga zanima, opširnije o nastanku bloga možete pročitati ovde.

Zašto je blog jedna od najpopularnijih formi na internetu? Lako se koristi, svako veoma brzo može da nauči da bloguje, a pruža mogućnost svakodnevne interakcije sa čitaocima i deljenje korisnih (i manje korisnih) informacija na neposredan način.

Vrste blogova

Postoji mnogo različitih vrsta blogova, ali najočiglednija podela je na lične i poslovne ili korporativne blogove.

Lični blogovi obično su namenjeni užem krugu ljudi i pišu o ličnim viđenjima sveta oko nas i ličnim doživljajima. Teme naravno mogu biti raznorodne, a ovakav tip bloga obično nema za cilj da privuče veliki broj čitalaca, već je namenjen određenom broju ljudi koji prate dešavanja i razmišljanja osobe koja bloguje.

Sa druge strane, poslovni blog ima za cilj da ostvari što veći krug čitalaca, i pritom uspostavi sa njima što neposredniji kontakt, jer važan deo poslovnog uspeha čini razumevanje potenicijalnih klijenata i njihovih potreba.

Više o temi blogovanja možete čitati na sajtu jednog od naših najpoznatijih blogera, Dragana Varagića.

Kako početi?

S obzirom da ovaj tekst pre svega ima za cilj da pomogne ljudima koji tek počinju da bloguju, sledi malo informacija o sajtovima koji nude beplatnu registraciju i otvaranje bloga na njihovom domenu.

Moja preporuka među sajtovima koji nude besplatno otvaranje bloga su blogspot.com i blogger.com, oba u vlasništvu Google-a. Potrebno je samo da posedujete Google nalog (i ako ga nemate, lako ga možete otvoriti) i možete koristiti usluge ova dva sajta za blogovanje. Blogspot i Blogger pružaju mogućnost da otvorite svoj blog u okviru njihovog domena, dobijate intuitivan interfejs iz kog pišete tekstove, mogućnost da podešavate neke osnovne opcije, i da izaberete nekoliko tema za izgled sajta. Sve u svemu, za početak i vežbu – nije loše isprobati.

Postavljanje bloga na sopstvenom domenu

Ukoliko želite ozbiljnije da se bavite blogovanjem, ili spremate korporativni blog u cilju proširivanja tržišta i stvaranja brenda, logično je da ćete zakupiti domen na kome ćete postaviti blog, ili možda želite na svom već postojećem sajtu gde nudite svoje usluge ili proizvode, da otvorite i blog sekciju.
Kako ovo uraditi? Uz malo truda, verovali ili ne, možete sami da instalirate i pišete svoj blog. Postoji dosta besplatnih (open source) platformi pomoću kojih možete da blogujete. Lično, preporučujem WordPress – iz nekoliko očiglednih razloga:

  • Veoma jednostavno se instalira – uputstvo možete pogledati ovde
  • Dostupan je u izdanju na srpskom jeziku
  • Jednostavan je za korišćenje – može ga koristiti svako ko poznaje osnove rada na računaru.
  • Na vašem hosting serveru potreban vam je samo PHP i baza podataka, što skoro svaki hosting može da pruži uz vrlo malo finansijskog ulaganja s vaše strane.
  • Interfejs za pisanje postova je lak za korišćenje, a ako vam je tako lakše, možete pisati tekstove u nekom od word procesora na koji ste navikli (MS Office Word, na primer), pa posle samo kopirati tekstove u WordPress i objavljivati ih.
  • WordPress je veoma popularna i besplatna platforma, pa je logično da postoji i puno besplatnih tema koje možete izabrati za svoj blog, kao i puno dodataka (eng. plugin), koji će obogatiti vaš blog različitim korisnim funkcionalostima.
  • Jedna od mojih omiljenih opcija koje postoje u WordPress-u je mogućnost zakazivanja postova. To znači da možete pripremiti tekstove u vreme kada vam odgovara, i zakazati da budu objavljeni u određenom vremenskom terminu, recimo, u vreme kada je vaš sajt najposećeniji (o ovome opširnije u nekom narednom tekstu).

O čemu pisati

Nadam se da sada posedujete dovoljno informacija da možete da počnete rad na sopstvenom blogu.
Kao inspiraciju i primer uspešnih blogova, navešću nekoliko koje preporučujem za čitanje:

od domaćih:

  • Istok Pavlović – mnogo korisnih informacija vezanih za internet poslovanje, optimizaciju sajtova, i sl.
  • debeljuca.com – blog čoveka koji je za godinu dana izgubio mnogo kilograma, i usput naučio mnogo lepih stvari o motivaciji i radu na sebi.
  • Dnevnik jedne Cyber mačke – „…o veb dizajnu, fotografiji, inspiraciji, frilensingu i životu“

od stranih:

Naravno, postoji ogroman broj kvalitetnih blogova, naročito na internacionalnom web-u, a na vama je da dalje istražujete i učite od najboljih.

Želim vam puno uspeha u blogovanju!

Kako izmeniti tekst ispod linka koji Facebook automatski prikazuje pri postovanju internet veze u status

Kada postujete neki link u svom statusu na Facebook-u, Facebook automatski povlači sadržaj sa vaše stranice i prikazuje ga ispod linka. Ovo su obično fragmenti teksta stranice (najčešće sa početka strane), i trebalo bi da adekvatno odražavaju sadržaj celog teksta. Međutim, ponekad prvi pasus nije najbolji za objašnjenje linka koji se objavljuje, ili se dešava da Facebook povuče neki deo koda koji za potencijalne posetioce nema nikakvog smisla. Na primer, meni se dešavalo da Facebook ignoriše ceo članak sa bloga, a umesto toga povlači objašnjenje o postavljanju komentara, koje se nalazi na dnu stranice. Nisu mi poznati razlozi zašto Facebook nekada greši pri povlačenju sadržaja, ali lek postoji.

Evo kratkog uputstva:

Pre nego što objavite status, stanite mišem na tekst ispod linka, videćete da će požuteti. Kliknite na žuti deo i otvoriće vam se boks koji možete da menjate kao i svaki tekst boks u Facebook-u. Brišite tekst, kopirajte pasus koji najviše odgovara sadržaju i, DA, ovde možete da upišete šta god poželite, ali nemojte to zloupotebljavati tako što ćete navesti prijatelje da se na linku nalazi nešto što ne odgovara stvarnom sadržaju na stranici.

kako izmeniti tekst ispod linka koji postujete na status u facebooku

10 načina da oterate posetioce sa svog web sajta

Evo nekih smernica šta sve treba da izbegavate kada kreirate web sajt:

  1. Popup prozori – ovo su oni iritantni prozori koji se otvaraju kada kliknete na neku stranicu na sajtu bez ikakve vaše dalje akcije (klika) – to su obično reklame, ponude da se preuzme neki softver (često i skriveni virus), i sl. Ne želite da iznervirate svoje posetioce čim pristupe vašem sajtu, tako da izbegnite „iskačuće“ prozore na svojoj web stranici, kako ne biste izgubili dragocene posetioce. Pritom, svi moderni web browseri imaju u podrazumevanim opcijama mogućnost da blokiraju popup prozore, tako da ih većina posetilaca neće ni videti. Ukoliko je iz nekog razloga potrebno da imate sadržaj u popup prozoru, upozorite posetioca da mora da uključi opciju otvaranja popup prozora na vašem sajtu kako bi pristupio sadržaju.
  2. Iritantne trepćuće animacije – ovo je na sreću prevaziđena tehnika isticanja nekog sadržaja na sajtu, najčešće komercijalnog karaktera u vidu benera. Ovakve animacije imaju za svrhu da privuku pažnju posmatrača, ali, istraživanja pokazuju upravo suprotno – mi nesvesno izbegavamo da uopšte pročitamo sadržaj sa ovakvog iritantnog benera, tako da na ovaj način možete postići suprotno od željenog, a to je da privučete pažnju posetioca sajta.
  3. Web strana pretrpana reklamama – još jedan način da iznervirate svoje posetioce jeste da im „servirate“ mnogo reklama, a veoma malo korisnog sadržaja na stranici. Ukoliko ste u programu Google Ads ili objavljujete druge reklamne sadržaje, odredite za to jasno definisan prostor na sajtu, i potrudite se da se reklame prikazuju uz relevantne tekstove koji će koristiti vašim posetiocima.
  4. Nepoštovanje pravopisa – kao što sam istakla u tekstu „kako pripremiti tekst za web sajt“, nepoštovanje pravopisa je pre svega znak nepostojanja poštovanja prema posetiocu sajta. Ako vi niste uložili trud da napišete tekst tako da bude čitak i razumljiv svakom, zašto bi se neko drugi trudio da ga čita? Ne morate da unajmljujete lektora za baš svaki redak teksta, ali potrudite se da pišete pravilno i da izbegnete greške u kucanju. Ako niste sigurni kako se nešto piše, danas postoji mnogo sajtova sa tematikom pravopisa, tako da možete da se informišete na Google-u, i čak nešto i naučite.
  5. Suviše velika ili suviše mala slova – velika slova su ekvivalent vikanju u „pravom“ ljudskom razgovoru. Mala, sa druge strane, zahtevaju dodatni napor pri čitanju. Vi želite da vaši čitaoci što lakše i brže dođu do potrebnih informacija, i da se osećaju na vašem sajtu prijatno i informisano. Nikako ne želite da ih oterate zahtevajući od njih dodatni trud pri čitanju teksta ili vikanjem, koje je, pre svega, nepristojno.
  6. Dugačak tekst bez podnaslova – imati puno informacija na sajtu je dobro, ali neka te informacije ne budu nabacane bez ikakvog reda i formatiranja. Obezbedite adekvatne podnaslove za svaki pasus na strani, koji će opisivati ono o čemu se govori u tom pasusu. Vodite se time da neće svako imati vremena da čita detaljne opise, omogućite pomoću naslova i podnaslova da se u roku od nekoliko sekundi može doći do najvažnijih informacija koje tekst sadrži.
  7. Sajt se predugo učitava – koliko god vaš sajt bio možda privlačan za oko, ako je pretpran animacijama ili velikim fotografijama, mnogi internet namernici će izgubiti strpljenje pre nego što se stranica učita i otići kod vaše konkurencije. Koristite samo onoliko animiranih efekata koliko je potrebno da se stekne prijatan utisak interaktivnosti na sajtu, a za prikaz fotografija koristite galerije sa thumbnail sličicama – slikama koje će biti manje u težini i rezoluciji i neće opterećivati stranicu. Naravno, podrazumeva se da klikom na svaku manju sličicu posetilac može da pogleda fotografiju u originalnoj rezoluciji. Ukoliko nudite izuzetno „teške“ fajlove za preuzimanje (recimo, preko 2MB), upozorite posetioce na veličinu fajla pre nego što započnu preuzimanje. Na primer: „Preuzmite programski dodatak ovde (4,5MB)“
  8. Stranice koje i posle 3 klika ne vode nikuda – ne treba da „zavlačite“ svoje posetioce beskonačnim brojem klikova. Svaka stranica i informacija na sajtu mora da bude dostupna preko 2, najviše 3 klika. Ukoliko „šetate“ posetioca kroz svoj sajt, navodeći ga da će na sledećoj strani pronaći ono što traži, a potom ga na toj stranici ponovo upućujete na sledeću, i tako u nedogled, budite sigurni da će izgubiti strpljenje i potražiti informaciju na konkurentskom sajtu koji ima bolje organizovanu navigaciju.
  9. Nepostojanje iole uočljive navigacije – svi smo navikli na određenu formu kada putujemo internetom – očekujemo linkove koji su uočljivi (izdvojeni od ostatka teksta pomoću boje, podvlačenja, itd.) i koji imaju adekvatne nazive. Odgovarajući nazivi za linkove pomoći će vam i kada se radi o optimizaciji vaše web stranice za Google i druge web pretraživače (SEO), tako da svakako preporučujem da uložite vreme u pravilno organizovanje linkova.
  10. Zastarele informacije ili „praistorijski“ izgled sajta – ako na sajtu držite informacije koje su očigledno zastarele – ovo je veoma loša reklama. Posetioci mogu pomisliti da ste odavno zatvorili firmu, ili da ste se toliko „upetljali“ u loše poslovanje da nemate vremena ni da mislite o svom sajtu. Slično važi i za izgled sajta – ukoliko vaša web prezentacija podseća izgledom na kraj dvadesetog veka, odajete utisak da ne želite ili ne možete da uložite u razvoj svoje web strane, što znači da verovatno ne ulažete ni u drugim oblastima svog biznisa, što je jednako veoma lošoj reklami.

Volela bih da čujem i VAŠE mišljenje, pa da produžimo ovaj spisak. Učestvujte u našoj Facebook diskusiji, ili ostavite komentar na ovom blogu.

Izbegnite dupliran sadržaj na višejezičnim sajtovima

Jedna od stvari koje Google nikako ne voli jeste dupliran sadržaj, odnosno, ponavljanje istog sadržaja na više stranica u okviru istog sajta, pa čak i ako su na različitim jezicima.

Kako da izbegnete dupliran sadržaj na višejezičnim sajtovima?

  1. Za početak, nemojte koristiti automatske alatke za prevod, kao što je Google Translator. Ovakvi prevodi nisu mnogo precizni, a pored toga, generisaće potpuno identičan sadržaj na svakom jeziku za koji ga koristite, tako da ovo nikako ne može da bude dobro za optimizaciju vašeg sajta.
  2. Razmislite o angažovanju profesionalnog prevodioca za svaki jezik koji želite da obuhvatite na svom web sajtu. Neka prevodilac iskoristi sve ono što je autentično za određenu jezičku sredinu, dajte mu slobodu da doda tekstovima lokalnu vrednost, tako da posetioci koji pristupaju sajtu na svom jeziku, mogu da se osećaju kao kod kuće, a vi ćete na taj način zadobiti deo njihovog poverenja.
  3. Sledeća veoma bitna stvar jeste praktična strana vašeg višejezičnog marketinškog pristupa na internetu – sigurno je da ne nudite potpuno iste proizvode ili usluge za sve regione u svetu. Takođe, skoro uvek će se razlikovati načini plaćanja za pojedine regione, telefonski brojevi korisničke podrške, itd. Obezbedite adekvatan sadržaj za svaki region u kom poslujete, i Google će sigurno to umeti da ceni i da vrednuje vaš sadržaj sajta onako kako i zaslužuje.

Kratkoročne SEO tehnike koje treba da izbegavate

Postoje tehnike optimizacije za pretraživače koje vas mogu dovesti u iskušenje da ih upotrebite, jer kratkoročno mogu imati povoljan efekat za vaš web sajt. Ipak, na duže staze, ove tehnike poznate su kao „Black Hat“ SEO i nikako nisu preporučljive jer podrazumavaju „varanje“ pretraživača. Svaka prevara kad tad dočeka svoju kaznu, tako da, ukoliko pokušavate da „prevarite“ Google, budite sigurni da ćete biti otkriveni pre ili kasnije, i vaš sajt će biti izbrisan iz svih rezultata pretrage, odn. penalizovan.
Koje su to tehnike koje treba da izbegavate?

Skriveni sadržaj

Ovakav sadržaj web spajderi mogu da pročitaju, ali obični posetioci sajta ga ne vide.
Evo nekih primera:

  • U slučaju kada je boja stranice u istoj boji kao i tekst na njoj – možete doći u iskušenje da napunite web stranu ključnim rečima i pojmovima na ovaj način kako biste postigli bolje rezultate u pretrazi, ali ovo na duže staze može rezultirati kažnjavanjem od strane Google-a.
  • Tekst sa CSS osobinom „display:none“ – sličan slučaj kao i malopre. Tekst postoji u kodu stranice, ali je pomoću fajla za dodeljivanje stilova (CSS fajl) određeno da se tekst ne vidi u prikazu strane.
  • Čitave stranice prilagođene za određene ključne reči, programirane tako da ih vide samo botovi, ali ne i pravi posetioci sajta – ovakva taktika može se pokazati veoma lošom za vaš web sajt.

Prepunjavanje ključnim rečima

Nepotrebno ponavljanje ključnih reči. Vaš sajt treba da sadrži onoliko ključnih reči koliko je to smisleno za pravog (ljudskog) posetioca sajta. Ukoliko preterate, ponavljanjem istih reči bespotrebno mnogo puta, i umetanjem istih ključnih pojmova u svaki naslov i podnaslov, vaš sajt će sigurno biti penalizovan.

Preterana razmena linkova sa drugim sajtovima

Tako je, Google može da vas penalizuje i ako razmenjujete suviše linkova sa drugim sajtovima koji rade isto to. Ovo je uobičajeno među blogerima, da jedni drugima linkuju sadržaje kako bi ostvarili veću popularnost, ali ako se u ovome pretera – Google vas može isključiti iz svojih rezultata pretrage. Zato pazite s kim i kako razmenjujete linkove.

Šta ako me Google penalizuje?

Ako vam se desi da vam sajt bude penalizovan od strane Google-a, možete putem elektronske pošte zatražiti od njih da ponovo preispitaju vaš sajt, a ukoliko ste koristili neke od zabranjenih SEO tehnika na sajtu, podrazumeva se da prethodno „popravite“ svoj sajt i umesto SEO trikova počnete da publikujete kvalitetan sadržaj.

Google redizajnira svoje stranice

redizajn Google home stranice

Od pre nekoliko dana, mogli ste da primetite neznatne, ali značajne promene na Google-ovoj home stranici www.google.com. Prema njihovom zvaničnom blogu, ovo neće biti i poslednje promene u izgledu Google-ovih stranica. Google obećava konstantne promene i poboljšanja, koja će doprineti boljem izgledu, funkcionalnosti i dostupnosti na svim vrstama uređaja, kako njihovog pretraživača, tako i drugih popularnih servisa, kao što su Google mape i Google mail.

Iz Google-a navode 3 osnovna principa kojima se vode kada kreiraju web servise:

  1. Fokusiranost – bilo da šaljete elektronsku poruku ili surfujete internetom, Google se trudi da ove radnje obavljate na što jednostavniji i brži način
  2. Fleksibilnost – prošla su vremena kada se Google koristio samo na kućnom računaru snabdevenom monitorom prosečne rezolucije. Sada možete da pristupate Google-ovim servisima i preko mobilnog telefona, iphone i ipad uređaja, tablet pc-ja, itd.
  3. Postizanje cilja uz što manje napora – kombinacija jednostavnosti i snage. Google-ova filozofija je da stranice budu jednostavne i pregledne, bez obzira kako se moćna platforma krije iza njih.

Ovakva poslovna filozofija za kompaniju Google se do sada pokazala veoma uspešnom, a da biste stekli uvid u važnost stalnih promena i napredovanja, pogledajte kako je Google izgledao daleke 1997 godine:

kako je google izgledao ranije

Kako da izlistate sve linkove koje ste ikada postavili na Facebook-u

Ukoliko želite da pogledate spisak svih linkova koje ste ikada postavili na svom Facebook profilu, pratite ovu jednostavnu proseduru.

  1. Ulogujte se na svoj korisnički profil.
  2. Kada ste ulogovani, upišite u adresni bar pretraživača sledeću adresu: http://www.facebook.com/posted.php – dobićete poduži spisak postova na Facebook-u.
  3. Sada sa spiska opcija na levoj strani izaberite opciju „moje internet veze“ (eng. „my links“)
  4. To je to – na ovaj način dobićete spisak svih linkova koje ste ikad objavili na svom Facebook profilu.

Napomena:

Ukoliko želite da izlistate sve linkove koje ste objavili kao vlasnik Facebook stranice, pratite istu proceduru, sa napomenom da morate biti ulogovani kao vlasnik stranice, odn. sama stranica za koju želite da izlistate linkove. Drugim rečima, posle logovanja na svoj lični profil, upotrebite opciju „koristi Facebook kao stranicu“ (eng. „Use as a page“), i zatim sledite gore navedenu proceduru, počev od tačke br. 2.

Kako da obrišete svoj status
na Facebook-u

Verovatno vam se desilo da postujete status na Facebook-u, pa se predomislite, ili jednostavno slučajno podelite nešto što ustvari niste želeli. Kako da obrišete ovakav status?
Zvuči banalno, ali ova opcija nije baš vidljiva na prvi pogled. Evo pomoći – kliknite na krstić (ili zvezdicu) u desnom uglu statusa koji želite da obrišete:

Pojaviće vam se opcija „ukloni“ (eng. „remove“)
Kada kliknete na tu opciju, dobićete još jedan prozor u kome treba da potvrdite brisanje:

Potvrdite brisanje. Uspešno ste obrisali svoj status.
Jednostavno, zar ne?

Napomena:

Ukoliko se radi o statusu koji ste objavili kao vlasnik Fan page stranice, umesto krstića, treba da kliknete na zvezdicu u gornjem desnom uglu, i pored uklanjanja statusa biće vam ponuđene još dve opcije – da sakrijete status i da prijavite zloupotrebu.
Opciju uklanjanja možete koristiti i za tuđe statuse, ali, naravno, tada ih ne brišete zaista, već ih samo uklanjate sa svoje početne stranice.